DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Tuesday, February 28, 2012

SOAL JAWAB DENGAN YDP MQTK

Maka bukanlah kamu yang membunuh mereka, akan tetapi Allah jualah yang menyebabkan pembunuhan mereka. Dan bukanlah engkau yang melempar ketika engkau melempar, akan tetapi Allah jualah yang melempar, dan untuk mengurniakan orang-orang yang beriman dengan pengurniaan yang baik daripadaNya. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
(Al-Anfaal 8:17)

YDP MQTK Yusnaidi Yusoff bersama Penasihat Kehormat MQTK
YM Prof Dr.Muhammad Uthman ElMuhammady (ISTAC)

Yusnaidi Yusoff created a doc.
MQTK terpaksa muncul kerana perancangan jahat iblis dan sekutunya dari manusia yang cuba memesongkan aqidah kaum kerabat kami yang ramai dalam jajahan/negeri & negara semasa. MQTK hanya menjaga Aqidah Islam kaum kerabatnya dan tidak pernah berniat memaksa mana-mana pihak ikut menganut aqidah kami kerana sedar Malaysia adalah negara demokrasi/bebas yang membenarkan golongan fasiq, munafiq, sesat bermukim selagi tidak mengheret pihak lain turut sesat. Sesiapapun boleh hidup & mati sesat ikut citarasa mereka, tetapi jangan sekali-kali cuba heret kaum kerabat kami..!!
 
FAQ (Familiar Answer & Question/Soal & Jawab lazim) b/p BIRO AGAMA UMNO MACHANG BANDAR ILMU. 



 
Anisah, seorang facebooker yang beli dan baca kitab2 MQTK termasuk Kasyful Ghaibiah berkenaan Imam Mahadi serta peristiwa yang dijelaskan akan berlaku, sedikit keliru.
 
SOALAN :

Boleh YDP. MQTK jelaskan kenapakah tentera Arab Quraisy yang juga Islam akan memerangi Imam Mahadi a.s bila baginda muncul kelak..?


JAWAPAN YDP. MQTK ;


(Jika anda tidak faham bahasa Inggeris, sila dapatkan terjemahan video2 yang dilampirkan ini)
 
http://www.youtube.com/watch?v=iCynVKDns0w&feature=related

SOALAN SUSULAN ;

Kenapa Ulama Sunni Dunia/Antarabangsa ini berkata "Good Bye To The Bad Rubbish", merujuk kepada Arab Saudi semasa, bila Imam Mahadi a.s muncul kelak..??

JAWAPAN YDP MQTK ;

http://www.youtube.com/watch?v=56CMVdJvztI&feature=related

(Jika anda tidak faham bahasa Inggeris, sila dapatkan terjemahan video2 yang dilampirkan ini)

Disebabkan ini juga Fellow ISTAC/IIUM, Prof Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady yg juga Tokoh Maal Hijrah 2007/2008 pernah melabel Arab Saudi sebagai pusat terorist atau pusat kesesatan Islam dunia semasa hingga Menteri di JPM terpaksa jawab di akhbar bahawa dasar Malaysia tidak bermusuh dan/atau menuduh sesiapa terorist, manakala Mufti Perlis pula mencabar beliau (Prof. Dr. Muhammad Uthman) untuk berdebat atas topik tersebut pada awal 2011.

Bagaimanapun ianya senyap begitu sahaja. Jika perdebatan dilangsungkan, inilah faktanya (rujuk video di atas, 1-4 bahagian) yang tidak boleh ditolak/dinafi oleh sesiapa sahaja yang waras dan mengetahui fakta sejarah sebenar Dunia Islam ini dari sudut kacamata Allah & RasulNya.

Begitulah Iktikad Aqidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah, Mazhab Imam As-Syafie pegangan Raja2 Melayu ini.

Namun iktikad Islam lain(ada 72 iktikad lagi) yang mendakwa kubur yang telah disediakan di sebelah makam Rasulullah SAW sejak lebih 1,400 tahun itu bukan untuk jasad Nabi Isa a.s dan bukan Imam Mahadi yang rampas Masjidil Aqsa sebelum munculnya dajjal di akhir zaman ini, juga tetap kami hormati.

  Harap maklum.Tq.


 Yusnaidi Yusoff SOALAN : (Rekod soalan inbox YDP. MQTK)

Boleh YDP. MQTK jelaskan apakah beza Rasul & Nabi..?

JAWAPAN YDP. MQTK ;

1. Rasul menerima wahyu dari Allah dan wajib disampaikan kepada umat manusia pada satu-satu zaman.

2. Nabi menerima wahyu dari Allah untuk dirinya sendiri dan tidak diwajibkan menyampaikan wahyu tersebut kepada umat manusia.

3. Seorang Nabi belum tentu Rasul, tetapi seorang Rasul wajib seorang Nabi.

4. Ada Rasul diberi tugas membawa perubahan syariat terbaru Islam mengikut kaum atau zamannya. Nabi tidak dibenarkan mengubah syariat Islam yang telah dibawa oleh Rasul sebelumnya.

5. Nabi berjumlah 124,000 orang sejak dunia dicipta hingga kiamat. Rasul berjumlah hanya 313 orang sahaja sejak alam dicipta hingga kiamat.

6. Rasul adalah saf pertama ke syurga Allah dan pemegang bendera/Imam kepada semua Rasul itu adalah Muhammad SAW. Nabi berada di saf kedua untuk ke syurga Allah dan pemegang bendera/Imam sekalian Nabi adalah Nabi Ibrahim a.s di Padang Mahsyar kelak.

Kitab rujukan Islam ASWJ Mazhab Imam As-Syafie r.a Pegangan Raja2 Melayu :

1. Matla Al-Badrin
2. Tuntunan Ibadat


 SOALAN : (Rekod soalan inbox YDP. MQTK)

Boleh YDP. MQTK jelaskan siapakah 2 orang nasrani pengikut syariat Injil yang berada di syurga bersama Rasulullah SAW kelak, walaupun mereka tidak mengikut Al-Quran..?

JAWAPAN YDP. MQTK ;

1. Bukhaira
2. Waraqah bin Naufal

Harap maklum. Tq.


 SOALAN : (Rekod soalan inbox YDP. MQTK)

Boleh YDP. MQTK jelaskan, adakah Agama Islam ini telah wujud sebelum Al-Quran diturunkan kepada Nabi Muhammad SAW di Makkah 1432 tahun lalu..??

JAWAPAN YDP. MQTK ;

1. Al-Quran itu bukan makhluk yang diwujudkan oleh sesiapa, tetapi Al-Quran adalah kata-kata Allah yang tidak pernah terpisah dari Zat Allah dan kata-kata Allah@Al-Quran itulah yang mewujudkan/mencipta segala sesuatu bermula cahaya/nur kekasihNya kemudian tanah, air, api, angin dan semua dari 4 unsur itu sama ada syurga, neraka, ruh, nafsu, jin, iblis, manusia, malaikat, langit, bumi dan sebagainya yang kita nampak atau yang kita tak nampak ini.

2. Justeru itu dalam pengajian sifat 20 Aqidah Islam ASWJ Mazhab Imam As-Syafie ini, Al-Quran itu dijelaskan bersifat "QADIM" iaitu sediakala atau azali, tiada awal dan akhirnya(lawannya Muhdas@baharu@makhluk@yang dicipta).

3. Oleh kerana Islam itu melalui Al-Quran/kata-kata Allah, maka Islam itu juga wajib bersifat tiada awalnya. Semua makhluk yang disebutkan di atas adalah "ISLAM". Maka Islam itu adalah milik Allah atau Al-Quran dan Allah melantik Muhammad selaku "PENGHULU" sekalian ciptaan/makhluk ini dan Penghulu itulah yang mengislamkan semua makhluk Allah tersebut kemudiannya.

4. Al-Quran kata-kata Tuhan yang lengkap 30 juz, 114 surah itu kemudiannya hanya baru diturunkan ke bumi kepada penghulu sekalian makhluk dan penutup kelahiran sekalian Rasul & Nabi ke bumi, iaitu Nabi Muhammad SAW lebih 1400 tahun lalu di Makkah untuk dikitabkan/disalin/dibukukan sama ada menggunakan kertas/kulit/kayu dan tinta/dakwat atau pelbagai bahan (disebut "Musyhaf" @ "Musyhaq") untuk seterusnya disebar kepada manusia & jin sebelum kiamat.

5. Sebelum Al-Quran lengkap 30 juz, 114 surah diturunkan di Makkah, Allah telah menurunkan beberapa bahagian isi Al-Quran melalui "kitab-kitab syariat" iaitu sebanyak 103 buah kepada 312 Rasul dan 124,000 Nabi sebelum itu. 3 Buah kitab syariat dan 24 orang Rasul terdahulu ada dijelaskan dalam Al-Quran. Selebihnya tidak dijelaskan dalam Al-Quran dengan tepat dan tidak diwajibkan ke atas kita mengetahuinya.

6. Semua Rasul & Nabi terdahulu itu adalah beragama Islam dan mengucap dua kalimah syahadah sama seperti kita, bermula sejak Nabi Adam lagi, cuma berbeza syariatnya mengikut zaman masing-masing contohnya syariat zabur dibawa oleh Nabi Daud a.s, syariat Taurat oleh Nabi Musa a.s dan syariat Injil oleh Nabi Isa a.s.

7. Agama tetap hanya satu iaitu ISLAM sejak belum makhluk dicipta, cuma Syariat(undang-undang) yang berbeza. Dan bila Al-Quran telah diturunkan, semua pengikut kitab syariat terdahulu wajib hanya mengikut Al-Quran kerana ia membatalkan semua syariat terdahulu. Jin atau manusia yang enggan ikut Al-Quran itu disebut "KAFIR".

8. Iblis yang bertanggungjawab menyesatkan cucu-cicit Nabi Adam a.s yang pemalas belajar dan suka ikut hawa nafsu, jadi jahil murakkab seterusnya hingga terbentuk pelbagai agama palsu/sesat di sepanjang zaman itu. Semua manusia sesat itu akhirnya dipaksa kembali kepada asal Agama Islam yang satu ini oleh Nabi Isa a.s sebelum kiamat.

Harap maklum. Tq.

RUJUKAN ASWJ ;

1. Al-Quran
2. Hadis Sahih Muslim, Bukhari etc.
3. Kitab Ijmak Ulama
4. Kitab kias

Sila klik di bawah untuk ketarangan lanjut semua kitab itu ;

http://www.facebook.com/groups/mqtkmalaysia/doc/235042136520004/


 SOALAN : (Rekod soalan inbox YDP. MQTK)

Ranum Setia bertanya ;

maaf le ambo mencelah sikit, bukan apa cuma ambo nak tanya kat ustaz YY apa yg dimaksudkan dgn ..gi beli jaafar rawas tu dan fahami serta ajar anak bini dulu sebelum sibuk nok caro ko kerajaan/politik.

A). Adakah ini bermaksud rakyat yg cukup umur 21 tahun TAK LAYAK mengundi/memilih kerajaan yg ia suka sbb tidak ada kitab/ikuti kitab yg sdra syorkan dgn kata lain tak tau politik?

B). Bagaimana pula dgn kaum/ugama lain yg xada kitab, ada kah mereka juga tidak layak berbicara hal2 politik/kerajaan yg memerintah?.

C). Dalam bab' politik di Malaysia', ambo tak faham-faham dari dulu sampai skrg, bila sdra YY berkali-kali meminta kitab rujukan. tolong bagi pencerahan.

JAWAPAN YDP. MQTK ;

Pertama sekali perlu difahami YDP bukan Ustaz, cuma mempunyai akses terus ke semua sumber Ilmu dari pihak ISTAC/IIUM atau Pondok atau mana-mana Mufti/Penasihat Agama Sultan @ Majlis Fatwa di Malaysia atau Alumni Universiti Al-Azhar semasa.

JAWAPAN UNTUK SOALAN A ;

1. Al-Quran/Pencipta Makhluk/Islam/Allah telah menetapkan sesuatu tamakninah/susunan/tertib dalam semua ibadah manusia ini sama ada nikah-cerai, tidur, bangun, makan minum, berak kencing etc termasuklah urusan mengundi ini. Mengundi termasuk dalam urusan "SIASAH"(Politik) yang terletak di dalam bahagian "Ilmu Fardhu Kifayah" mengikut Aqidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah Mazhab Imam As-Syafie pegangan Raja2 Melayu & MQTK ini.

2. Imam As-Syafie dan jumhur ulama muktabar ASWJ lainnya telah sependapat bahawa mutlak haram/berdosa atas setiap mukallaf (dah lebih usia akil baligh) yang belum sempurna "Ilmu Fardhu Ain" hingga minima "Makrifatullah", untuk turut terlibat urusan Fardhu Kifayah atau menuntut apa juga cabang ilmu fardhu kifayah dalam Islam ini, sekalipun terasa "Amat Ghairah" untuk ikut serta dan usia juga telah cukup 21 tahun.

3. Kewajipan untuk turut terlibat urusan Fardhu kifayah gugur dengan sendiri bila diri kita tak lepasi had minima fardhu ain yang Allah tetapkan itu. Bahkan jatuh haram/berdosa jika terlibat. Maka itulah seruan MQTK agar pergi belajar kitab2 fardhu ain terlebih dahulu kerana terbukti dari tulisan2 mereka, mereka tidak tahu apa-apa tamakninah dan tertib ilmu dalam Aqidah Islam ASWJ kecuali hanya merepek/merapu semata-mata macam yahudi mabuk todi dan akhirnya diperkuda/diperguna oleh jemaah politik yang hanya mahu undian majoriti semata untuk kuasa mereka.

JAWAPAN UNTUK SOALAN B ;

1. Agama lain tidak terikat dengan syarat dan rukun yang ditetapkan oleh Allah ke atas umat Islam. Asalkan mereka patuh 5 prinsip rukunegara, mereka bebas terlibat dengan politik di Malaysia ini. Mereka juga dilantik oleh kerajaan/Raja jadi penasihat bidang2 tertentu yang tidak dikuasai oleh umat Islam.

2. Harus difahami, di bawah KDYMM Agung Islam ini, ukuran bijak/cerdik seseorang itu adalah yang paling hampir dengan pencipta Alam ini hingga dapat kuasai "force majeure" (makbul doa), bukan sekadar 20A1 SPM atau lulusan PhD oxford/harvard, justeru agama lain tidak boleh/haram diiktiraf kebijaksanaan mereka, kecuali yang ikut Al-Quran/Islam sahaja.

JAWAPAN UNTUK SOALAN C ;

1. Bila sesiapa ajak/seru/jemput kita sertai/sokong mereka, selaku manusia yang akan berdepan soalan kubur "Ma Rabbuka, Wama Nabiyukka, Wama Imammuka, wama kiblatuka, Wama Ikhwanuka, Wama Kitabuka", itu semua ilmu yang ada dalam kitab. Maka adalah logik, relevan dan realistik kaum kerabat kami terlebih dahulu nak tengok kitab-kitab Tauhid(faith), Fekah(Law) & Tasauf(morality) yang dipegang/dirujuk oleh golongan penyeru itu kerana kami semua tak mahu masuk kubur kena palu ko malaikat nukar nakir...!!

2. Jika keterangan kitab yang dibawa itu dibuktikan lebih benar dari kitab2 nenek moyang kami ini, pasti kami segera bakar api semua kitab nenek moyang kami ini dan akan ikut yang terbukti benar itu.

3. Masalahnya, semua yang MQTK minta kitab sebelum ini, akan berkesudahan dengan jawapan jujur mereka tiada kitab khusus, dan akhirnya jadi pengikut setia kitab2 MQTK...!!

Harap maklum. Tq.

RUJUKAN ASWJ ;

1. Al-Quran
2. Hadis Sahih Muslim, Bukhari etc.
3. Kitab Ijmak Ulama
4. Kitab kias

Sila klik di bawah untuk ketarangan lanjut semua kitab itu ;

http://www.facebook.com/groups/mqtkmalaysia/doc/235042136520004/


 SOALAN : (Rekod soalan inbox YDP. MQTK)

Boleh YDP. MQTK jelaskan, kenapakah Islam mazhab dan aqidah Raja2 Melayu tidak sama dengan mazhab Islam Raja Arab Saudi penjaga Masjidil Haram/Ka'bah/Rumah Allah itu sendiri..?

JAWAPAN YDP. MQTK ;

1. Raja Melayu mengikut para penasihat tertinggi agamanya atau disebut Mufti. 1933 apabila Arab Saudi diisytihar sebagai Raja, mereka mengikut mazhab Wahabi yang menolak baca qunut dalam solat subuh dan banyak lagi perbezaan lain termasuk soal aqidah.

2. Raja Melayu dibawah nasihat Majlis Agama Islam Kelantan waktu itu diketuai oleh 'Tok Kenali", seorang yang dimaklumi bertaraf "Wali Allah" di alam melayu oleh umum ulama ASWJ, telah mewartakan Raja-Raja Melayu wajib tetap kekal dengan "Munyatul Musalli" karangan anak Melayu di Masjdil Haram khusus untuk Islam Serambi Makkah ini sejak 1756M, yang meneruskan amalan bacaan Qunut dalam solat subuh dan semua soal aqidahnya, berbeza.

3. Disebut Aqidah Ahli Sunnah Wal-Jamaah Mazhab Imam As-Syafie atau SUNNI atau ringkasnya kami sebut ASWJ, hingga kini kekal pegangan semua Raja2 Melayu dan MQTK, dan akan terus kekal hingga ke Telaga Haud.

Harap maklum. Tq.

RUJUKAN ASWJ ;

1. Al-Quran
2. Hadis Sahih Muslim, Bukhari etc.
3. Kitab Ijmak Ulama
4. Kitab kias



Yusnaidi Yusoff 
Ya Rabbi, kami tahu/maklum & sedar umat Islam ini telah terpecah-pecah kepada banyak firqah(puak dengan fahaman aqidah masing2), namun hanya satu sahaja yang bakal diterima oleh Imam Quraisy terakhir menguikut Hadis Sahih Muslim no. 1789 itu sebelum kemunculan Nabi Isa a.s, justeru pisahkanlah kami (MQTK) dari 72 golongan ahli telaga barhut/ahli suul khotimah (Islam pak turut/Islam baka/Islam nama/Islam minnannas@di mata manusia) yang juga mengaku Islam itu, sejauh jarak timur dan barat dari dunia sampai akhirat, amin.
 ALLAH berfirman yang bermaksud:
“Sesiapa yang Allah kehendaki mendapat hidayah nescaya dilapangkan dadanya untuk menerima Islam dan sesiapa yang dikehendaki sesat nescaya dijadikan dadanya sempit dan sesak seolah-seolah naik ke langit. Demikianlah Allah menimpakan kehinaan kepada orang yang tidak beriman.” (al-An’am,:125)

 YDP MQTK bersama Jemaah MQTK dan Ybrs Cikgu Ariffin Che Yahya (Bersongkok-AJK UMNO MACHANG); dan yang ditengah (Baju Kelabu) adalah YM Engku Johan Iskandar (Pertubuhan Kerabat Long Gaffar kelantan)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Video Ahlulbait Melayu Bar

Loading...

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"