widgets

DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Thursday, January 27, 2011

AKU BERMIMPI BERJUMPA RASULULLAH SAW

TASAUF ITU ADALAH PENGALAMANNYA SENDIRI DAN BUKANNYA DARI BAHAN CERITA ORANG ATAU PENGALAMAN ORANG LAIN..

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh

“Ya Allah, Rahmatilah & berilah kesejahteraan serta berkatilah penghulu kami Muhammad, pembuka bagi barang apa yang ditutup dan penamat bagi apa yang telah sudah, penolong bagi yang hak, penunjuk ke arah jalan yang lurus. Allah berselawat ke atasnya, ahlulbait Rasulullah SAW , sahabat-sahabatnya & sekelian orang-orang yang Muslim; sebagaimana selayak untuknya sesuai dengan darjat dan kedudukannya yang tinggi dan besar”



Sifat syurga itu ialah 
mengalir sungai-sungai
di bawahnya dan 

naungannya sentiasa teduh






"Barang siapa melihatku dalam mimpi, maka dia benar-benar telah melihatku. Sesungguhnya syaitan tidak dapat menjelma sepertiku. (HR Muslim dari Abi Hurairah)
قال رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
 سَمُّوا بِاسْمِي، وَلَا تَكْتَنُوا بِكُنْيَتِي، وَمَنْ رَآنِي فِي الْمَنَامِ، فَقَدْ رَآنِي، فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَتَمَثَّلُ فِي صُورَتِي، وَمَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّدًا، فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنْ النَّارِ
(صحيح البخاري)


SIRUSIR, RAHSIA DI DALAM RAHSIA: 

"AKU BERMIMPI BERJUMPA RASULULLAH SAW DAN NABI KHAIDIR AS. SAKSINYA"

oleh BobspekRockers AlKubra pada pada 16hb Mei 2010 pukul 8.08 ptg

"CUKUPLAH ALLAH MENJADI SAKSI ANTARA AKU DAN KAMU DAN ORANG-ORANG YANG MENGUASAI ILMU ALKITAB"

Pengalaman Kerohanian/SIRUSIR:  

Dulu aku dibawa oleh nabi Khaidir ke tempat sebegini.. Pergunungan.. Lalu aku menemui seorang tua menuruni gunung itu.. gagah walau diwajahkan seorang tua.. memakai baju hitam seolah-olah baju persilatan; Aku kaget, lalu aku memberi salam, Asalamualaikum..tapi tidak dijawabnya.. dan aku mengulangi salam sampai kepada aku menyeru namanya, 'Ya Balyan ibni Markam Khaidir as'...  maka tiba-tiba orang tua itu berhenti, dan berpaling kepadaku, dan menjawab salam! lalu bertanya, 'MANA KAU TAHU NAMAKU...???

Maka seterusnya, dari lafaz "ILHAM DARIPADA ALLAH", aku menjawab sepontan setelah ditanyai nabi Khaidir as, "Mana kau tahu namaku (Balyan ibni Marqam)?"

Kemudian wajahnya berubah kepada seorang yang muda dewasa yang berseri wajahnya; lalu memegang tanganku dan membawa akyu ke arah sebuah anak sungai/sumur..

Maka aku dimandikan di situ, dibawa ke dasar tasik, dan bersolat bersama khaidir di atas batu..
 
Selesai solat dua rakaat, aku telah dipakaikan sebentuk cincin permata putih (Jarum Mas) oleh nabi Khaidir as. Kemudian itu, lalu aku diperkenalkan oleh nabi Khaidir kepada junjungan besar Rasulullah SAW dengan kata-kata:

"Itulah Junjungan Besar kita Nabi Muhammad SAW," ;

Baginda muncul dari arah Kiblat, tersenyum, matanya tajam merenungku, hidungnya mancung, keningnya hitam, mukanya manis.. dan kemudian Rasulullah SAW datang mengusap kepalaku.. bersama deruan syahdu sang angin.. Lalu baginda mahu berlalu pergi tanpa apa-apa.. 

"Aarghhh... mana mungkin begitu.."Ini kesempatan!!"

Lalu aku berkata:

"Sebelum Rasulullah pergi, aku ingin memakai serban Rasullullah!" 

Lalu dihulurkan serban itu, lalu aku memakainya.. nikmat..!! Nikmat sangat..!! Serbannya berwarna hitam! Sekejab saja aku memakainya kerana niatku hanya mahu mencuba memakainya sahaja (ambil kesempatan); 

Kemudian aku hulurkan kembali serban itu kepada Rasulullah... Ia mengambilnya kembali, kemudian ia mahu berlalu pergi lalu aku menahannya.. ,

"Nanti Ya Rasulullah! Sebelum Rasulullah pergi, aku ingin juga memakai Jubah Rasulullah.,!! " 

Ahhh.. bangang!! Berani aku memohon begitu.. namun Rasulullah tetap tersenyum; senyuman yang manis.. hebat!

lalu Rasulullah mengeluarkan Jubah Hitamnya bersalut emas di tepi, lalu dipakaikan padaku. Sejuk.. dingin.. Ahhh.. asyik sekali! Kemudian aku menghulurkan kembali Jubah itu dan diberikan kembali kepada Rasulullah SAW. Subhanallah!!

Kemudian Rasulullah SAW mahu berlalu pergi, lalu aku sekali lagi menahannya, 

"Nanti dulu Ya Rasulullah! Sebelum Rasulullah pergi aku ingin memakai cincin Rasulullah." 

maka kata-kataku dipandang dengan PANDANGAN mata yang geram dari nabi Khaidir.. sinis Ahhh.. mungkin aku mengada-ada barangkali.

Tapi alhamdulillah.. Rasulullah tetap tersenyum dan memberi isyarat kepada nabi Khaidir as supaya jangan marah padaku.

Lalu Rasulullah SAW berkata:"Tidakkah Khaidir telah memberikan cincinnya kepadamu?" 

Aku terdiam jawapan itu. Memang benarnya. Aku baru dipakaikan cincin Khaidir selepas solat sunat bersama Khaidir tadi. 

Hampa..?? Tidak kerana kemudian Rasulullah SAW telah mengeluarkan satu kalung putih dan memakaikan kepadaku yang mana, ada permata merah di tengahnya.. Apa simboliknya? wallahu'alam..

Aku gembira sekali.. gembira tak terkira... 

Kemudian dengan tiba-tiba Rasulullah SAW mengeluarkan pedang Zulfikarnya dan terus menetak belakang aku sebanyak tiga kali. Adusss.. Aku tak dapat mengelak dan menjadi terpinga-pinga sebentar.. Tapi, tidak sakit pun, cuma terpana.. Keluar cahaya berkilau-kilau.. cahaya manikam.. cahaya Nur Putih berkilau yang tertulis kalimah :

'Lailaha'illa'llah,..  Muhammadur'Rasulullah,...  Allah..' di belakangku tubuhku,.. 

aku terpana dalam fana... bercahaya.. dan di masa itu aku mula menyedari dan sedar, bahawa aku masih di dalam bilik suluk itu dan tidak pun tidur. Dan aku masih di bilik itu.. termangu sendirian.. Umpama mimpi di dalam mimpi.. Aku menjadi sebak.. terharu dan Ohhhh tiada kata yang mampu diucapkan kecuali ALHAMDULILLAH....

Akhirnya aku solat dan sujud kepadaNYA.. tanda syukur.. alhamdulillah.. Allah Maha Besar dan mempunyai KURNIA...

nota: peristiwa itu setelah dua tahun aku berpuasa terus menerus kecuali hari2 yang diharamkan puasa dan disambung berpuasa selepas tahun kedua dengan suluk 7 hari tanpa makan & minum semata-mata mencari Allah dan RasulNya, tidak yang lain, tanpa menyekutukanNya... kecuali segelas seteguk air zam-zam & 7 biji bertih, sebagai syarat berbuka puasa...

Dan 5 tahun kemudian.. aku mendapat ALQURAN QADIM AKAN KEBENARAN PERJALANANKU...dan Jibril as dan Mikail as itu adalah SAHABATKU.. dan tugas Jibril memang menyampaikan alQuran..


Katakanlah: "Sesiapa memusuhi Jibril maka sebabnya ialah kerana Jibril itu menurunkan Al-Quran ke dalam hatimu dengan izin Allah, yang mengesahkan kebenaran Kitab-kitab yang ada di hadapannya, serta menjadi petunjuk dan memberi khabar gembira kepada orang-orang yang beriman".
(Al-Baqarah 2:97)
 Sesiapa memusuhi Allah dan memusuhi Malaikat-malaikatNya dan Rasul-rasulNya, khasnya malaikat Jibril dan Mikail, (maka ia akan diseksa oleh Allah) kerana sesungguhnya Allah adalah musuh bagi orang-orang kafir.  
(Al-Baqarah 2:98)

walhamdulillah'hirobbil'alameen

nukilan The Lost kingdom__zZ@Bobspek:rejab1421m/1991M/BaniHasyimQuraisyalHasyimi

NARRATOR:

“Berilah nama-nama kalian dengan namaku, dan jangan memakai gelar seperti gelarku, dan barangsiapa bermimpikan aku dalam tidurnya sungguh ia telah melihat aku, maka sungguh syaitan tidak mampu menyerupai diriku, dan barangsiapa yg berdusta atasku dengan sengaja, maka hendaknya ia bersiap akan tempatnya di neraka” (Shahih Bukhari)

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
‏مَنْ رَآنِيْ فِي الْمَنَامِ فَقَدْ رَآنِي فَإِنَّ الشَّيْطَانَ لَا يَتَمَثَّلُ بِيْ
 “Barangsiapa melihatku di waktu tidur maka dia benar benar telah melihatku, karena syeitan tidak dapat menyerupaiku”

"Sesungguhnya Nabi SAW mengadap sahabat-sahabatnya selepas solat Subuh seraya bertanya, “Adakah terdapat salah seorang dari kamu yang telah bermimpi pada malam tadi?”
(Riwayat Muslim).

Sabda Rasulullah SAW:
"SESIAPA YANG BERMIMPI BERJUMPA DENGANKU, BAIK DALAM MIMPI ATAU JAGA, MAKA ITULAH ROMAN (DIRI) AKU YANG SEBENARNYA; DAN SESUNGGUHNYA AZAZIL (IBLIS) SAMPAI KIAMAT PUN TIDAK AKAN DAPAT MENYAMAR RUPAKU."

"Ingatlah riwayat Nabi Ibrahim, beliau merupakan satu umat walaupun dia seorang diri;"

" Adakah mereka itu dengki kepada manusia yang Kami berikan Rahmat? sedangkan Kami telah memberi kepada keluarga Ibrahim (ahlulbait) Kitab dan Hikmah dan Kami telah memberi kepada mereka itu satu kerajaan yang besar."
(annisaa:54)

alimran:187
Dan ketika Allah mengambil perjanjian setia dari orang-orang yang telah diberikan Kitab : "Demi sesungguhnya! Hendaklah kamu menerangkan isi Kitab itu kepada umat manusia, dan jangan sekali-kali kamu menyembunyikannya". Kemudian mereka membuang itu ke belakang mereka, serta mereka menukarnya dengan mengambil faedah dunia yang sedikit. Maka amatlah buruknya apa yang mereka dapati dari penukaran itu

Surah Al-An'aam:50.Katakanlah ; “Aku tidak mengatakan kepada kamu perbendaharaan Allah ada di sisiku, dan aku pula tidak mengetahui perkara-perkara yang ghaib; aku juga tidak mengatakan kepada kamu bahawasanya aku ini malaikat, aku tidak menurut melainkan apa yang diwahyukan kepadaku”. Bertanyalah: “Adakah sama orang yang buta dengan orang yang celik? Tidakkah kamu mahu berfikir?”

QS Hud:17 Jika demikian, adakah sama mereka itu dengan orang-orang yang keadaannya sentiasa berdasarkan bukti yang terdapat dari Tuhannya, dan diikuti oleh Kitab Suci Al-Quran memberi kenyataan - sebagai saksi dari pihak Tuhan meneguhkan bukti yang tersebut; dan sebelum itu, kenyataan yang serupa diberi oleh Kitab Nabi Musa yang menjadi ikutan dan rahmat ? Orang-orang yang berkeadaan demikian, mengakui - menerima Al-Quran; dan sesiapa ingkar akan Al-Quran itu dari kumpulan-kumpulan kaum kafir, maka nerakalah dijanjikan menjadi tempatnya. Oleh itu, janganlah engkau menaruh perasaan ragu-ragu terhadap Al-Quran, kerana sesungguhnya Al-Quran itu adalah perkara yang benar dari Tuhanmu, tetapi kebanyakan manusia tidak percaya kepadanya.

QS 5:19 Hai Ahli Kitab, sesungguhnya telah datang kepada kamu Rasul Kami, menjelaskan kepadamu ketika terputus rasul-rasul, agar kamu tidak mengatakan: "Tidak datang kepada kami baik seorang pembawa berita gembira maupun seorang pemberi peringatan". Sesungguhnya telah datang kepadamu pembawa berita gembira dan pemberi peringatan. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu..

QS19:97 Maka sesungguhnya telah Kami mudahkan Al Qur’an itu dengan bahasamu, agar kamu dapat memberi kabar gembira dengan Al Qur’an itu kepada orang-orang yang bertakwa, dan agar kamu memberi peringatan dengannya kepada kaum yang membangkang.

QS 41:39-44 Dan jikalau Kami jadikan Al Qur’an itu suatu bacaan dalam bahasa selain bahasa Arab tentulah mereka  mengatakan: "Mengapa tidak dijelaskan ayat-ayatnya?". Apakah dalam bahasa asing, sedang Arab? Katakanlah: "Al Qur’an itu adalah petunjuk dan penawar bagi orang-orang yang beriman. Dan orang-orang yang tidak beriman pada telinga mereka ada sumbatan, sedang Al Qur’an itu suatu kegelapan bagi mereka. Mereka itu adalah orang-orang yang dipanggil dari tempat yang jauh".





SUBHANALLAH'WALLAHMDULILLAH'WALA'ILLA'HA'ILA-WAL'LLAH'HU'AKHBAR

Maka berkatalah As Syaikh Muhammad bin ‘Alawy Al Maliki Ar menukil salah satu riwayat  sahabat bahwa Allah tidak menampakkan keindahan wajah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam secara keseluruhan di muka bumi, hanya 1 keindahan dari 10 bagian yang diperlihatkan, jika seandainya yang 9 bagian itu ditampakkan juga maka orang-orang akan mengiris hatinya tanpa terasa karena indahnya wajah sayyidina Muhammad shallallahu ‘alaihi wasallam, dan itu kelak akan diperlihatkan di telaga Haudh. Semoga aku dan kalian memandang wajah yang indah itu, amin.

Barang siapa melihatku dalam mimpi, maka dia benar-benar telah melihatku. Sesungguhnya syaitan tidak dapat menjelma sepertiku. (HR Muslim dari Abi Hurairah)

Banyak lagi hadis yang menerangkan kebenaran mimpi berjumpa baginda. Ya, sesiapa yang bermimpi berjumpa dengan Rasulullah,maka itu adalah benar kerana syaitan tidak boleh menyamar sebagai Rasulullah,pasti dia akan terbakar.

Mimpi berjumpa dengan Rasulullah menjadi rebutan oleh setiap orang dan mimpi berjumpa dengan Rasulullah bukan dianugerahkan kepada para ulama’ dan Alim sahaja,anugerah ini juga diberikan kepada orang kebiasaan malah diberikan juga kepada orang kafir.

CERITA SAMPINGAN:

Seorang paderi yang bernama Iselyus Uda menceritakan bahawa pada Oktober 1980, di antara sedar dan tidur,tangannya ditarik oleh seseorang. Lalu dia menoleh kebelakang dan alangkah terpesonanya dia pabila melihat seorang manusia yang tersangat tampan,berjanggut rapi dan berpakaian serba putih. Lalu dibawanya saya merentasi padang pasir,walaupun cuaca panas terik tapi saya seolah-olah dilindungi awan tebal menyebabkan saya lansung tidak terasa panas. Kemudian saya dibawa ke satu tempat dan di dalamnya kelihatan manusia berpusu-pusu mengelilingi satu bangunan berbentuk kubah hitam. Kemudian saya dibawa ke satu tempat yang lain,tempat yang lebih teduh(berbumbung). Saya bertanya akan apakah nama tempat ini dan beliau menjawab bahawa inilah Masjid Nabawi.Sebagai seorang paderi,saya kenal akan nama-nama tempat ibadah agama lain kerana inilah yang dijadikan modal ketika berceramah di gereja.Di tengah-tengah bangunan itu,ada gumpalan tanah yang tinggi,lalu saya bertanya apakah itu dan beliau menjawab bahawa itulah kubur Nabi Muhammad,kubur Rasul Umat Islam.Selepas terjaga dari tidurnya,paderi itu(Iselyus Uda) menceritakan mimpinya kepada keluarganya dan tidak lama selepas itu,mereka pun memeluk Islam.

Imam As-Syafie berkata, “Aku telah bermimpi melihat Junjungan Nabi s.a.w. tatkala aku berusia 7 tahun. Junjungan Nabi s.a.w. bersabda kepadaku:

“Wahai Syafie, adakah engkau tahu siapa aku?” Lalu aku menjawab, “Aku daripadamu dan engkau daripadaku, Ya Rasulullah.” Maka Junjungan Rasulullah s.a.w. pun meletakkan mulut baginda ke mulutku sehingga bercampur air ludahku dengan air ludah baginda, lalu aku mengetahui ilmu-ilmu yang ada di antara langit dan bumi (yakni ibarat bagi terbukanya pintu keilmuan yang luas). Ketika gementar aku, baginda meletakkan tangannya ke dadaku lalu tenanglah zahirku dan terpancarlah ilmu dari batinku.”-Huna Madrasatu Muhammad S.A.W.

"CUKUPLAH ALLAH MENJADI SAKSI AKAN HAKIKAT KEBENARAN INI SEDANGKAN KEBANYAKKAN MANUSIA TIDAK MENGETAHUI"..

DAN ALLAHLAH YANG MENGETAHUI SEGALA RAHSIA-NYA...





Ini Video Dato Haron Din bermimpi berjumpa Rasulullah SAW: (SATU PERBANDINGAN)

2 comments:

  1. Monday, March 01, 2010
    Permohonan Maaf Terbuka Sangtawal Dari MQTK
    Saya, Sangtawal Sakranta memohon maaf kepada pihak MQTK atas artikel saya berjudul "Apa motif sebenar MQTK ?". Saya juga telah menarik balik artikel tersebut demi menjaga nama baik MQTK dan ahli-ahlinya. Semoga tidak lagi timbul kekeliruan dan salah faham selepas ini. Semoga pihak MQTK sudi memaafkannya dan semoga kita sama-sama menjadi anak murid pok teh dan mengambil ilmu yang berguna darinya.Saya akan merujuk kepada pok teh semula tentang perkara ini.

    Sesungguhnya syaitan itu amat suka melihat umat islam akhir zaman bermusuh-musuhan dan pecah belah.Sesungguhnya Ammarah itu juga mendekatkan diri kita dengan jurang api neraka.

    Dengan rasa rendah diri, sekali lagi saya memohon maaf dan sambutlah salam perdamaian dari saya.

    MQTK boleh hubungi / e-mail saya di : sangtawal@yahoo.com
    Posted by Sangtawal Sakranta at 3/01/2010 11:46:00 AM
    Labels: ucapan

    ReplyDelete
  2. Tamlikho Raqim
    Saya nampak dalam mimpi seolah-olah saya berada dalam suatu tempat seperti sebuah masjid.Dalam bangunan itu ada beberapa orang yang mengasingkan diri mereka dari orang ramai.Saya berkata seorang diri,”Jika sianu itu ada disini,dia dapat mendisiplinkan orang-orang ini dan memberi mereka panduan-panduan yang baik”,dan saya terbayang seorang soleh yang tertentu,Orang-orang itu datang keliling saya dan seorang dari mereka berkata;”Apakah telah jadi kepada kamu?Mengapa kamu tidak bercakap?” Saya pun berkata;”Jika tuan izinkan saya akan bercakap”. Kemudian saya berkata:”Apabila kamu telah mengasingkan diri dari orang ramai kerana yang HAQ,maka janganlah meminta-minta dengan lidah kamu.Apabila kamu telah berhenti memionta dengan lidah, maka janganlah meminta dengan hatimu kerana meminta dalam hati itu adalah serupa juga meminta dengan lidah.Ketahuilah bahwa Allah tiap-tiap hari dalam keadaan keagungan yang baru,dan menukar,meminda,meninggi dan merendahkan manusia.Setengah-setengah manusia,ditinggiNYA taraf mereka itu dan yang lain pula direndahkanNYA.Kemudian diingatkan kepada mereka yang bertaraf tinggi itu bahawa taraf mereka yang tinggi itu boleh direndahkanNYA dan kepada ,mereka diberi harapan yang DIA akan memelihara mereka dan menetapkan kedudukan mereka itu.Kepada mereka yang bertaraf rendah itu diberi pula ingat bahawa mereka akan ditinggalkan dalam kehinaan dan melepaskan harapan dari mereka untuk kenaikkan ketaraf yang tinggi itu”, selepas itu saya pun terjaga dari mimpi.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"