widgets

DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Friday, February 18, 2011

QANTURAH/KETURAH DI KEMBAYAT, JAUH DARI TANAH KANAAN

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

“lamun batinah Putari Kambang Murna namanya,
lamun lanangn Matari Singa Jaya Himat namanya.Lama
lama baranak lanang; Matari Singa Jaya
Mat, dari ratu, lami lami bangsa Malayu…”


ALKISAHNYA:
Satu Bangsa di Pergunongan Himalaya iaitu PUSTAN/PATAN...PATAN ini lah juga TURUN GUNONG, bercampor keturunan KETURAH , Dan membina EMPAYAR PATANI RAYA yang berpusat di Segenting Kra.Mereka bercampor dengan Champa membentuk lagi Empayar Langkasuka....Empayar Langka Suka ini....APA KAH MAKNA NYA ????? LANGKA itu lah TEMPAT NABI ADAM AS DITURUNKAN. Maka jumhur ulama telah menetapkan bahawa Empayar Patttani itulah PATAN yang dimaksudkan (Ruj. Baba Zik Kerisik Pattani-Ulama Dunia-2006M)

Kaum Yahudi menganggap Ishak AS sebagai pewaris sebenar Nabi Ibrahim AS, dan menganggap Ismail AS dan enam anak-anak Nabi Ibrahim dengan Qanturah/Keturah seolah-olah bukan waris. Mereka anggap Siti Hajar dan Keturah sebagai gundik-gundik saja, bukan isteri-isteri Nabi Ibrahim AS. Begitulah buruknya sifat Yahudi. Mereka sedaya upaya mahu menonjolkan bahawa mereka sajalah "insan terpilih" sedangkan kaum lain hanyalah ibarat "haiwan ternak". Untuk tujuan itu, mereka telah mengubah dan memutar-belit isi kandungan Taurat agar sesuai dengan citarasa dan agenda mereka.


Siapa kah Siti Keturah/Qeturah ini ?????.
Beliau adalah Isteri Ke 3 kepada Nabi Ibrahim AS... Siti sarah menurunkan anak Ishak AS, menurunkan DAN MENURUNKAN 12 P...UAK YAHUDI iaitu..Reuben,Simoun,Levi,Judah,Ishaachar,Zebulun,Dan,Naptali,Gad,Asher,Josepth dan Benjamin......Manakah keturunan Nabi Yusof AS.Beliau menurunkan Manasseh dan Ebrahim.....tetapi "HILANG"....kerana Keturunan ini MEMELOK ISLAM !!!!.Dimana Tinggal nya....Mereka Tinggal di Pergunongan Himalaya.Mereka ini lah yang membentuk Puak/Suku Kaum Afghan,Aryan,Pakistan,Patan,Khasmir,Burma,Utara Cina,Sedikit Jepun,Sedikit Cina,Sedikit Filipina,Sedikit Samoa,Sedikit Tonga,Sedikit Ecuador/Andes,sadikit Mandagaskar dan sedikit Hawai.Mereka membangun membena Bangsa MEDES >>>MADYAN.Raja pertama nya ialah Raja Nebuchanezzar/Buktanazar...Raja ini mencantum kan Bangsa Medes,Caldea dan Parsi Kuno >>>Madia >>>Madyan....Dari mana kah datang bangsa ini ?????Dari Heth bin Kanaan bin Ham bin Noh AS...Selepas BANJIR BESAR SELAMA 400 tahun, PUAK ASAL Sumirria,Akhodia,Asyria dan Babylon Kuno LENYAP !!!!.
Etnik Ham telah ke Afrika dan membentuk generasi yang menurunkan Negro....Mereka menjadi HITAM KERANA DI SUMPAH ALLAH SWT....KERANA BERSETUBOH SEMASA BANJIR BESAR !!!!.

Yatif/Jepteth ...Ke Eropah, menurunkan Bangsa Bangsa Eropah. Manakala etnik Sam ke Asia...Pergunongan Himalaya menurunkan Hud AS..BERPNDAH KE... YAMAN.Sebahgian keturunan ini lah yang membentuk Bangsa Asli Kuno yang tinggal di Pergunongan Himalaya.
Raja Nebuuchanezar mengambil Bangsa Parsi Kuno ini menjadi Pembesar nya, MENJADIKAN YAHUDI HAMBA dan ORANG SUROHAN !!!Sekali lagi YAHUDI di jajah dan di hina kan !!
 
Perlu dicatat bahawa kisah ini berlaku kira-kira 4,000 tahun lampau. Pada ketika itu tamadun yang sedang berlangsung ialah Tamadun Mesir Kuno (bermula sekitar 1,000 tahun sebelum itu), Tamadun Lembah Indus (bermula sekitar 500 tahun sebelum itu) dan Tamaddun Akkadia (bermula sekitar 300 tahun sebelum itu):

Semasa keluar berdakwah meninggalkan Siti Hajar dan Nabi Ismail AS yang masih kecil di Makkah, Nabi Ibrahim Khalilullah meneruskan perjalanan hingga sampai ke satu tempat yang bernama Kembayat atau Kemboja (hari ini dikenali sebagai Kampuchea) dan berkahwin di sana. Di Kembayat, Nabi Ibrahim berkahwin dengan Keturah atau Qatura dan mendapat enam orang anak. Kemudian Nabi Ibrahim pulang ke Kanaan, tapi Keturah dan enam anaknya tidak ikut serta. Keturunan Nabi Ibrahim bersama isterinya Keturah ini berkembang biak di Kemboja dan sekitar Nusantara dan akhirnya bergelar Bani Jawi. Menurut lidah Arab, Jawi itu bermakna jauh, iaitu jauh dari tanah Arab (Timur Tengah). Di sebelah sini, keturunan Jawi itu disebut Melayu. Istilah ‘Jawa’ itu sendiri berasal dari pengembangan istilah Jawi yang dari bahasa Arab tadi. Istilah asalnya ‘Jawah’ atau ‘Jawi’ ertinya jauh.

Menurut Ibnu Athir, Keturah isteri ketiga Ibrahim a.s. adalah ibu kepada Bani Jawi. Orang-orang Yahudi dan Nasrani sendiri memang tahu kisah Ibrahim memerintahkan anak-anak Keturah agar berpindah ke Timur kerana ia termaktub dalam Taurat iaitu Genesis 25:6 (timur ini mungkin bermaksud ke Yunan dari kawasan Kemboja), tetapi Ahli Kitab Yahudi dan Nasrani (menyatakan) tidak tahu dari bangsa apakah dan di manakah Keturah ini menetap. Malah diberitakan juga bahawa ketika Ibrahim a.s. wafat, hanya anaknya Ishaq dan Ismail berada di sisinya, dan anak-anak yang lain tidak hadir kerana mereka dikatakan berada ‘amat jauh’ (bandingkan JAUH, JAWAH, JAWI dengan frasa 'amat jauh' ini). Ahli Kitab menyatakan bahawa nama Keturah itu bermaksud ‘yang berbau wangi, wangian (seperti setanggi)’ dan ‘wangi’ ini dikaitkan oleh Ahli Kitab dengan budi pekerti luhur yang dimiliki Keturah.

Peta diatas menunjukkan dengan jelas pembahagian tempat-tempat tingal bagi suku bangsa asing yang terdapat di Ayuthia termasuk Orang Melayu samada dari Makassar, Patani atau Champa.

Besar kemungkinan Kembayat adalah salah sebuah bandar (1) Tamadun Lembah Indus, yang letaknya agak hampir, atau (2) Kesinambungan Tamadun Hua Bin Hian (yang dikatakan merupakan tamadun ulung Melayu yang telah bermula sekitar 15,000 tahun lampau). Rasul-Rasul biasanya diutus kepada sesuatu kelompok elit yang tinggi tamadunnya, yang menduduki bandar. Maka tidak mustahil jika dikatakan bahawa Keturah adalah Puteri Raja di Kembayat. Mungkin penemuan artifak silam dari kawasan ini dan kawasan sekitarnya dapat membantu kita untuk mengetahui kaitan Kembayat dengan tamadun yang disebutkan.

KETURUNAN JAUH (Bani Jawi) dikenali sebagai bangsa yang berbudi pekerti tinggi. Bangsa ini memang tinggi adab sopannya dan tinggi pula sifat tolak-ansurnya (high tolerance). Mungkin mewarisi sifat luhur Keturah, yang menjadi Induk Melayu.

Raja Nebuchanezzar lah yang membina TAMAN TERGANTUNG BABYLON, TETAPI KENAPA ??????.Kerana Pemaisuri nya Puteri Amuhia SELALU TERMENUNG dan SUSAH HATI, TERINGAT KAMPONG HALAMAN NYA !!!!.SIAPAKAH PUTERI AMUHIA INI ????.Beliau bersal dari Hima...laya/Hindi/Malai/Mon....Dimana kah itu ?????Di Negara Benua Hindi...JANGAN KITA ANGGAP BENUA HINDI ITU....NEGARA INDIA...Tapi anggap lah Benua ini Dari India hingga ke Autralia...kerana BENUA INI SATU atau paling mudah...PENTAS SUNDA !!!!.Raja Nebuchanezzar mengambil Pokok Bunga,Pokok Besar dan menanam di Babilon....Terjadilah Taman Tergantung Babilon !!!!

Raja Nebunchanazar ini adalah yang menyatu padukan Bangsa Media/Madyan.Beliau adalah dari keturuna Siti Qanturah. Beliau lah yang mengambil Pembesar Farsi Kuno dan menyatukan nya.Ini adalah BANGSA PERTAMA HIJRAH SESUDAH BANJIR NABI NOH AS SELAMA 400 TAHUN.Siti Hajar pula dari keturunan Firaun Ramses 2 berkawin dengan Nabi Ibrahim AS dan melahirkan Bangsa Arab, melalui anak nya Ismail AS.Mereka ini menduduki Tanah Arab.

Siti Keturah melahirkan anak 6 orang lelaki iaitu Zimon,Jokshan,Medan,Midian,Isbhak dan Shuah.Siti Keturah ialah Dari Bangsa Anak Nabi Noh AS yang sampai dahulu ke Asia.Bersama nya ada yang ke Teraja,Batak,Pulau Easter,Pasifik,Maori,Jakun,Negrito,Hawai,Samoa dan Asli Australia.Selepas Anak Keturah lari, Beliau membawa kembali anak nya ke Tanah Air nya...iaitu Pentas Sunda. Beliau tidak sesuai di Tanah Arab yang Gersang. Sebab itu lah, semasa Nabi Ibrahim AS Wafat;...Siti Keturah dan anak nya TIADA...Kerana mereka tinggal jauh !!!.
Sebahagian dari Keturunan nabi Yusof AS bercampor dengan Keturunan Ham ini membentuk Bangsa MALAI/FUNAN/SAILINDRA/NAM/CHAMPA.... Tinggal nya di Nusantara.Dalam Rig Vedas...di tulis DEWA BRAHMA.....Siapakah ini ???.Dewa Brahma ialah Nabi Ibrahim AS....Sebab itu lah Ugama Hinddu berasal dari Ugama Nabi Ibrahim AS, cuma telah SESAT KERANA MENYEMBAH BERHALA !!!
Tidak kah kita terfikir...PATUNG YANG DI SEMBAH, RUPA NYA CANTIK, KULIT NYA PUTIH...Tapi yang MENYEMBAH NYA...BERKULIT HITAM ????.Mengapa JADI BEGITU ???? RIG VEDAS di tulis setelah 400 tahun BC, Nabi Ibrahim ialah 22 BC.... ??!!

Orang india kuno menggelar mereka sebagai dalam golongan Vamsa Brahmana dan ada ditulis mengenainya dalam kitab yang namanya sama. Seperti yang kita tahu vamsa bermakna bangsa dan Brahmana adalah tuhan mereka. Namun ada pendapat menyatakan ia adalah Ibrahim. Jika terbukti bahawa fahaman Hindu Kuno adalah berasaskan agama Hanif Nabi Ibrahim yang telah dipesongkan dan ditokok tambah, maka ada kemungkinan bahawa memang Brahma adalah Nabi Ibrahim. Hal ini bermakna org India purba sudah tahu awal-awal bahawa suku Kambojas adalah anak keturunan Ibrahim a.s. Menurut para sarjana barat mereka juga sering digelar sebagai Royal Clan of the Sakas or Scythians. Seperti yang saya sebut tadi bahawa suku Scytian adalah salah satu daripada rumpun mereka, namu suku Sakas ini adalah lebih liar dan gasar berbanding mereka. Mungkin dari sinilah asalnya legasi orang Sakai sebagai Hulubalang Kesultanan Brunei.
KESINAMBUNGAN AYYUTHIA
Antara bangsa asing yang dianggap paling awal dan paling ramai di ayuthia pada awal kurun itu adalah bangsa Melayu. Menurut sumber-sumber dari perancis, belanda mahupun siam sendiri bangsa Melayu yang tinggal di ayuthia pada peringkat awal berjumlah lebih daripada 5000 orang. Sekitar tahun 1658-1659 Raja Narai telah membenarkan sejumlah 773 orang minangkabau yang melarikan diri dari tanah air mereka akibat perang saudara untuk menetap di ayuthia. Selain itu pada tahun 1664 pula baginda telah membenarkan seramai 250 orang Makassar untuk membina penempatan atau kampong mereka bersebelahan dengan perkampungan orang-orang Melayu samaada dari keturunan Minang atau Melayu pattani yang dianggarkan ketika itu mencapai kemuncak bilanngannya seramai 26 ribu orang penduduk. 

Duta Ayuthia yang mengadap raja Perancis juga memakai Keris di pinggang mereka. Berkemungkinan mereka adalah pembesar berbangsa Melayu. Orang Melayu memang terkenal  dalam Istana ayuthia sebagai bangsa yang pandai berlayar, berdiplomasi dan gagah berani.


Catatan daripada seorang pengembara perancis mengesahkan lagi dakwaan bahawa keris yang digunakan dalam istana ayuthia adalah berasal daripada pengaruh Melayu. Disini saya lampirkan catatan tersebut yang telah diterjemahkan ke dalam bahasa inggeris:

"I have often said that the city of Campeng Pet is famous for its mines of excellent iron. Local people forge weapons according to their usage, such as swords, daggers and knifes. The knife, which they call pen is used by everybody and is not considered as a weapon, although it may be used as such; the blade is three to four fingers wide and a foot long. The king gives the sword and the dagger. They wear the dagger on their left side, slightly on front. Portuguese call it "christ", a deviation from the word crid, which Siamese use. This word comes from the Malay language and is famous in the Oriental world, and the crids made in Achem, in the island of Sumatra, are considered as the best of all. As for the sword, it is always carried by a slave in front of his master, on the right shoulder, like we hold or muskets on the left side."

sumber: Simon de La Loubère "Du royaume de Siam" 1691

ZURIATNYA DI KEMBOJAS.

Apa yang menariknya dalam lagenda masyarakat Saka atau Scytia ada menyebut tentang seorang pengembara yang berkahwin dengan seorang puteri Nagi atau Naga sama seperti yang tercatat dalam inskripsi Khmer dan Champa! Hal ini mennjukkan bahawa memang benar suatu masa dahulu ada seorang pengembara berkemungkinan Nabi Allah Ibrahim berkahwin dengan seorang wanita berketurunan Naga dan mewujudkan suku bangsa Kambojas dan Scytian. Selain itu tradisi dalam masyarakat Tamil zaman Pallava juga ada menyebut bahawa raja-raja mereka adalah keturunan daripada seorang pengembara dari luar dengan seorang wanita keturunan Naga. Nampaknya adalah benar bahawa raja-raja Tamil zaman empayar Pallava juga adalah dari keturunan Kambojas kerana dalam perjalanan untuk sampai ke tanah nenek moyang, orang-orang Kambojas ini telah meninggalkan wakilnya di Selatan India untuk membina sebuah kerajaan dan mentamadunkan bangsa-bangsa Dravidian atau Tamil di Selatan India. Sungguh besar jasa suku kaum Kambujas keturunan Nabi Allah ini kepada tamadun-tamadun dunia.

Di dalam sebuah kitab usang di dalam arkib Istana Topkapi,terdapat halaman-halaman yang menceritakan sebuah kerajaan besar di Timur.Kitab itu bertajuk Ajā’ib al-makhlūqāt wa gharā’ib al-mawjūdāt karangan Abu Yahya Zakariya’ ibn Muhammad al-Qazwini.Di dalam satu halaman tertulis nama Zabag,sebuah kerajaan yang menakjubkan di dunia Timur.Kerajaan ini mempunyai kekayaan emas yang banyak dan menguasai perdagangan rempah-ratus.Rajanya duduk di atas takhta yang diperbuat dari emas padu serta memakai mahkota yang juga diperbuat dari emas.
Di dalam sebuah arkib rahsia di The Vatican Library,terdapat sebuah surat yang ditulis oleh seorang raja besar dari Timur;yang digelar oleh raja-raja Eropah sebagai Prester John.Raja ini mendakwa telah memiliki ‘tiga tanah India’.Tiga tanah India itu ialah dari Malabar ke Asia Tenggara,dari Malabar ke Sind dan pantai timur Afrika (termasuk Madagaskar).
Di sana ada satu bangsa yang terlupakan sejarah silam mereka yang penuh gilang-gemilang.Masyarakat Austronesia mengenang kegemilangan ini dengan menjadikan bahasa bangsa itu sebagai lingua-franca;bahasa pemersatuan,sebagaimana raja-raja mereka menyatukan kesemua pelabuhan-pelabuhan Asia Tenggara pada masa lalu.Walaupun bukti bertulis dan kukuh berselerak di seluruh dunia;batu bersurat,manuskrip dan rekod dari luar cuba menyakinkan anak-anak bangsa itu pada hari ini,namun disebabkan beberapa individu yang korup seperti pemimpin politik dan ahli sejarah yang pemalas…rahsia penting dari khazanah sejarah mereka semakin lama semakin hilang.
********      XXX       *********
Di runtuhan sebuah kuil purba Khmer di satu lokasi di Thailand,kelihatan seorang sami sedang bertafakur di dalam satu ruangan.Mulutnya terkumat-kamit mengalunkan doa:
“Om Sriwichay…”
“Om Sriwichay…..”




Beribu-ribu tahun dahulu terdapat seorang raja besar yang harum namanya dari Chiang Mai hingga ke Chaiya.Raja ini telah meninggalkan takhtanya dan menjadi seorang petapa;mencari erti hidup dan jalan mencapai kebebasan nafsu.Raja ini telah meninggalkan kerajaannya kepada anaknya,yang nantinya akan menjadi seorang pengasas kepada sebuah empayar maritim yang amat berkuasa di seluruh daratan dan air.Dari keturunannya inilah munculnya raja-raja di Bukit Seguntang dan sultan-sultan Melaka.
Persoalannya,siapakah sebenarnya ‘Sriwichay’?

                               “The Srivijayan”

“…Bahawa beta minta diperbuatkan hikayat pada Bendahara peri persetua dan peri petuturan raja-raja Melayu dengan istia¬datnya sekali; supaya diketahui oleh segala anak cucu kita yang kemudian daripada kita, diingatkannya oleh mereka itu; Syahadan beroleh faedahlah ia daripadanya.”
(Sulalatus Salatin,Malaysia) 

Cik Siti Wan Kembang dan Tanah Serendah Sekebun Bunga!!

 
Pada Abad 14 pula Ibnu Battuta (pengembara Arab yang terkenal)telah singgah di satu tempat yang bernama "Kilu Krai" (Kuala Kerai di Ulu Kelantan sekarang) dan bertemu dengan seorang raja perempuan yang bernama Urduja.Raja perempuan ini digambarkan oleh Ibnu Battuta sebagai seorang yang gagah perkasa di sebalik wajahnya yang cantik jelita.

Siapa Urduja?Sebab itu amat penting untuk saya sebagai penyelidik mempelajari sistem nama-nama monarki Melayu purbakala.Raja-raja Melayu pada era pra-Islam dahulu memakai gelaran Sanskrit untuk urusan rasmi atau dokumentasi dan gelaran tempatan di kalangan rakyat.INILAH RAHSIA YANG AMAT MENGELIRUKAN RAMAI PENGKAJI SEJARAH.
 
Tetapi saya mahu tahu dahulu siapakah Nang Gwak sebenarnya? Apa kaitan Nang Che Yam dengan Nang Gwak??? Prasasti Grahi yang telah dijumpai di Kemboja adalah dalam bahasa Khmer. Namun ia menceritakan tentang keagungan raja-raja Melayu Sriwijaya. Pelik? Memahami sejarah SRIWIJAYA dan anda akan dapat tahu rahsia kerajaan Grahi yang hilang dan anda akan tahu rahsia Grahi, juga anda akan tahu apa yang berlaku 500 tahun sebelum Masehi. Memahami riwayat 500 tahun sebelum Masehi...sebelum Dapunta Hyang Jayanasa mendarat di Muara Tamwan dengan balatentaranya sebagaimana yang tercatat di prasasti Kedukan Bukit,anda akan dapat memahami mengapa Valmiki menuliskan nama 'Malayadvipa' (Kepulauan Melayu) dalam Ramayana juga Vyasa dalam kompilasi Purana, beratus tahun sebelum kemunculan Gautama Buddha. Tahukah anda Mengapa para rishi menuliskan nama Kepulauan Melayu di dalam kitab-kitab suci mereka sebagai watak misteri 'Maat Heru' (Mata Hari) seperti yang tercantum di dalam The Egyptian Book of The Dead??


والله اعلم

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"