widgets

DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Thursday, January 27, 2011

900 YEARS BANI HASYIM KELANTAN CHRONOLOGY/SEJARAH 900 TAHUN AHLUL-BAIT KELANTAN.


Saturday, January 1, 2011

KRONOLOGI 900 TAHUN SEJARAH PENTING RAJA-RAJA MELAYU DARI DARAH KETURUNAN BANI HASYIM (MOYANG MQTK )MAJAPAHIT II(NAMA NEGERI BAGI JAJAHAN KELANTAN HINGGA ABAD KE 15M/700 HIJRAH)



Fakta Sejarah Dunia :
(Sejarah Penuh Abad Ke 6 - 10M/650-1000M/100-400H – Sila rujuk Archive MQTK).


MQTK ABAD KE-12;
BAPA PENGASAS RAJA-RAJA MELAYU - KETUA WALI 7 DARI DELHI INDIA. 
500 Hijrah(950M) formula B3 (BERILMU-BERAMAL-BERAKHLAK - dijadikan Motto Sekolah Menengah Teknik Tertua Malaysia - Kuantan) dicipta oleh Imam Al-Ghazali r.a, melalui kitab masyhurnya Minhajul Abidin/Jalan Mukmin atau Jalan Ahli Syurga (seorang ulama masyhur dunia Islamdi Thos Iran) dalam usahanya untuk menggabungkan 2 ulama yang berbalah iaitu ulama tasauf dan ulama fekah. Maka terkaranglah Bidayatul Hidayah dan Minhajul Abidin menghuraikan dengan terperinci teknik-teknik segala ilmu ahli syurga tanpa hisab atau para Wali-Wali Allah itu dengan cukup sempurna.
1250M apabila tentera moggol diketuai Hulagu Khan menyerang dan membakar Baghdad, lebih 300 kitab karangan Imam Al-Ghazali turut lenyap, kecuali hanya 30 karya yang sempat diselamatkan dari khutub khanah Baghdad itu. Empayar Islam Umayyah dan simpanan baitul Mal paling kaya waktu itu, yang dikumpul selama lebih 500 tahun ranap/hangus dari bumi. Islam kembali mundur/menderita/diperhamba.

1260M Bani Hasyim (nenek moyang) diketuai Maulana Syeikh Sayyid Abdul Jalal atau Syeikh Jalaludin Al-Kubra(dicatat dalam sejarah Delhi) yang terselamat dan sempat membawa sebahagian kitab-kitab karya agung itu berpindah ke Delhi dan disambut oleh Sultan Muhamad Tughlug serta dilantik selaku wazir/menteri kesultanan Delhi dan kitab Minhajul Abidin, Al-Hikam, Hadis Sahih Muslim dan sebgainya  diterima  dijadikan silibus wajib kerajaan Islam Delhi waktu itu. Syed Husin Jamadil Kubra(nenek moyang kesultnan Melayu dan Wali Songo Indonesia) dalam latihan praktikal para ahli hakikat dan makrifat(Wali-Wali Allah – tamat belajar – guna Ilmu untuk kuasai 7 petala langit dan 7 petala bumi dengan kalam Allah atau PatiNya 99 asma Al-Azim) lalu diarahkan oleh ayahandanya mencari lokasi yang dimaksudkan oleh hadis sahih “Bumi Timur Hijjaz” (Hijjaz adalah Tanah Suci Makkah sebelum 1933 – Era Saudi Dapat nama) bertolak ke Asia Tenggara bersama 7 beradik atau disebut Wali 7 dalam sejarah Islam Asia Tenggara, dan mendarat serta membina Masjid Kampung Laut(sekarang di Nilam puri) pada 1350M.
_______________________________________________________________________________
MQTK ABAD KE-13

KENAPA HM CIK SITI WAN KEMBANG HEBAT..?? 
1317m, HM Cik Siti Wan Kembang diarah oleh ayahandanya KDYMM Raja Sang Tawal, menyerbu kota pertahanan empayar Buddha Sukhothai. King Rama Khamkheng akhirnya dipenggal oleh Cik Siti Wan Kembang dan kepalanya di bawa balik ke Istana Majapahi II Mahligai(Kelantan). Siam bersumpah akan terus berperang dengan Melayu sampai kiamat. Siri perang panjang saling serang menyerang berlangsung selama lebih 600 tahun dan kerugian satu wilayah Pattani(RM Gazilion) serta mengorbankan lebih suku juta rakyat Majapahit II selama tempoh itu. 751H/1350M –Bapa sekalian Raja-Raja Melayu atau dikenali dalam pengajian sejarah Islam Asia tenggara sebagai  Ketua Wali 7, Syed Hussin Jamadil Kubra dari Kesultanan Delhi , sebelum karam perahu dan terlantar di Kg. Laut dan mendirikan masjid, di era Cik Siti Wan Kembang dan seterusnya ke Bukit Panau, mereka terlebih dahulu meninggalkan adiknya yang ke-4 bernama Sayyid Zaidnuddin Al-Khatib di Samudera Pasai yang diperintah oleh Sultan Zainal Abidin(1350-1394M).  Beliaulah Tuan Jana Khatib yang masyhur dalam sejarah Temasik dilanggar Todak itu.

Selama 8 bulan Syed Husin Jamadil Kubra  di Kelantan, HM Cik siti Wan Kembang memberi gelaran “Sayyid Ratna Wangsa” (bermaksud Pendeta parnen atau bertaraf ahli laduni/ahli hakikat) dan dikahwinkan dengan adindanya yang juga adinda satu ayah kepada  Raja Pattani(Raja Bharubhasa) bernama Puteri Linang Cahaya. Dari sinilah lahir pula semua Sultan Melayu dan juga panglima2 manyshur seperti Patih Aria Gajah Mada dan sebagainya dalam usaha dakwah Bani Hasyim ini di asia tenggara abad ke 14.
1347-1368M Ibnu Batutah yang sezaman dengan PadukaSyed Hussin Jamadil Kubra serta Cik Siti Wan Kembang melawat Kilo Krai(Kuala Krai now ulu kelantan) dan mengesahkan Bidayatul Hidayah telah dipelajari/telah sampai ke Istana Majapahit II(Kelantan) pada era tersebut.




KENAPA TEMASIK/SINGAPURA & MEALA TIADA KUASA SULTAN ISLAM..??
Tuan Jana Khatib akhirnya ke Temasik dan di situlah baginda terserempak dengan Tuan Puteri , lalu menunjukkan kehebatanya membelah dua pokok Pinang dengan hanya tenungan mata.  Raja Singapura, Paduka Seri Maharaja telah menjatuhkan hukuman bunuh ke atasnya kerana dituduh cuba memikat Tuan Puteri baginda dengan karamah(salah guna karamah).
Kematian Tuan Jana Khatib dimaklumi semua abangnya di Majapahit II(Kelantan). Tidak berapa lama selepas peristiwa inilah Temasik disumpah, lalu dilanggar oleh Todak(diselamatkan Hang Nadim, kemudian juga dibunuh),  dan akhirnya disusuli serangan bala tentera Majapahit II yang menjadikan singapura padang jarak-padang terkukur (semuanya diarah BUNUH DAN BAKAR hangus  arahan HM Cik SIti Wan Kembang sendiri dan dipersetujui oleh Syed Husin Jamadil-Kubra ytang diberi tempat di Bukit Panau  – adab berperang Quraisy/Majapahit II/Kelantan kuno dengan Siam memang gitu..!!), dengan perjanjian Wali 7 setuju turut membantu pertahan bumi Serambi Makkah dari Siam.
1380M Seorang Wali Allah, Tuan Syarif Aulia atau Syeikh Abdul Karim Al-Makhdum dari Melaka telah sampai ke Pulau Jolo dan mendapati telah ada komuniti Islam di tempat yang bernama Buansa(Ewansa). Beliau kemudian mengislamkan Raja Sulu (peristiwa ini disebut dalam bacaan manaqib tradisi bangsa Melayu Sulu) dan mendirikan sebuah masjid (hingga kini ada) untuk semua penduduk.
Seterusnya beliau belayar ke Johor dan disinilah Syarif Aulia ditemukan jodohnya.
Tokoh yang bernama Tuan Syarif Aulia itu tidak lain ialah Sayyid Thana'uddin yang nama timangannya Syeikh Abdul Karim As-Saman Al-Madani iaitu adik kepada Sayid Husin Jamadil-Kubra yang pergi ke sulawesi. Keduanya kemudian ke Champa untuk misi dakwah seterusnya.(juga ada bukti masjid lama bentuk Masjid Kg. Laut, di Nilam Puri tu, di sana hingga kini).
________________________________________________________________________________
MQTK ABAD KE 15-16

MELAKA PUSAT ISLAM ASIA TENGGARA & WALI SONGO DI MAJAPAHIT I (SEKARANG INDONESIA)
1400M Parameswara mengasaskan kesultanan Islam Melaka. Wali Songo mengislamkan Indonesia. Puteri Saadong Ghaib.Majapahit II( Kelantan) di bawah kerajaan Islam Pattani Besar. Gangga Negara(perak) dan Lembah Bujang di bawah Raja Bersiong kedah dibebaskan oleh Patih Aria Gajah Mada, Panglima Majapahit II dari kekuasaan Ayuthia. Laksamana Hang Tuah terajui Melaka.
1420M, Syed Tahana'uddin pulang dari champa dan kemudiannya kembali ke Majapahit II dan membuka pusat pengajian berupa institusi khas latihan tarekat/kerohanian/kewalian peringkat tertinggi menggunakan asma 99 nama Allah yang dahulunya hanyalah amalan harian HM Cik SIti Wan Kembang.

Tokoh-tokoh penting dalam organisasi Wali Songo yang bertanggungjawab dalam penyevbaran dakwah di Majapahit 1(sekarang disebut Indonesia - termasuk Negeri Cik Siti Wam Kembang Aceh) yang direkodkan telah dipanggil mengadap belaiau di Bukit Panau(sekarang dalam Jajahan Tanah Merah - dah jadi tempat menara celcom..!!) adalah seperti ;
 1. Sunan Giri
2. Suan Bonang
Selepas serangan Ayyutthia ke atas Majapahit II(Kelantan) 1445M dan peristiwa ghaibnya Puteri Saadong, kematian Raja Abdullah da Sultan Abdul Rahim di Tasik Lelayang Mandi,  Syed Husin membawa anaknya syarif kebungsuan dan cucunya Wan Bo, Wan Husin dan Wan Demali ke Jawa, seterusnyanya ke Goa, Sulawesi, dan meninggal serta dimakamkan di sana pada 1453M (nak ziarah daftar MQTK). Melalui anak dan cucunya itu pula membuatkan kesultanan Brunei melalui Sultan Muhammad, melahirkan benih kesultanan hingga kini, yang juga darah Syed Husin Jamadil Kubra. 
pada abad itu juga (ke 14M), iaitu di zaman masyhurnya Laksaman Hang Tuah yang berguru dengan Para Wali Allah Majapahit dan pernah berkunjung ke Majapahit II(Kelantan) dan Bukit Panau, sebelum ke Pattani(Masjid Hang Tuah - Grisek) dan salah seorang murid kesayangan Syed Thana'uddin yang digelar "Sang Adi Putera" oleh hikayat istana melaka waktu itu(hingga sekarang pun mereka tetap panggil guru hang tuah tu "Sang Adi Putera", tanpa mengetahui itulah adik kepada Ketua Wali 7 yang masyhur dalam sejarah penyebaran Islam 1300-1400M itu.

KENAPAKAH LAKSAMANA HANG TUAH HEBAT...?? 
Setelah mengenali laksamana hang tuah, jebat, lekiu,lekir dan kasturi, Syed Thana'uddin(Sang Adi Putera)  yang terkenal di Majapahit(kelantan) sebgai Syeikh Saman berpindah ke Pulau Besar dan beliau telah bermastautin di Pulau Besar permukiman orang laut dari Sumatera, Jawa dan Maluku. Tetapi turut terlibat menyusun strategi mempertahankan Pattani dan Empayar Islam Majapahit II dari Siam, di mana dengan Laksamana Hang Tuah, Siam akhirnya berundur pada 1445M dari Pattani.
Sewaktu Hang Tuah difitnah, Sunan Giri, Sunan Bonang, Sunan Kalijaga dan Syeikh Sutabris ke Melaka dan bertemu dengan Sang Adi Putera. Laksamana Hang Tuah akhirnya diarahkan disembunyikan dari umum rakyat setelah menjadi fitnah.
Syeikh Saman(Sang Adi Putera) akhirnya kembali ke Kelantan dan beliau meninggal dunia sewktu berusia 120 tahun...dan kuburnya dirahsiakan dari seluruh rakyat oleh nenek moyang Raja-Raja Melayu...hingga kini, orang-orang tertentu sahaja diizinkan berziarah(geng2 Datuk/Tan Sri - pemegang darjah Istana/pengamal Pati Rahsia sahaja..!!).
Perbalahan sesama Melayu/Islam dan kezaliman Raja kepada para Wali Allah  itu berakhir dengan bala kifarat Allah dengan melaka diizin ditakluk oleh Portugis dan hilang satu kerajaan Islam hingga kini tiada lagi Sultan(diganti dengan kuasa Agung -wakilnya) sejak 1511M

KENAPA PUTERI SAADONG HEBAT..?
Manakala teraju Majapahit II disambung oleh Puteri Saadong yang dikahwinkan dengan Raja Abdullah. Tetapi dalam pertelingkahan dengan Siam pada era ini, Puteri Saadong tidak menggunakan strategi Perang, sebaliknya 100% menggunakan teknologi SATIQ(senjata faqir/wirid asma 99 nama Allah oleh para ahli pertapaan yang ramai) di mana Puteri Saadong menggunakan kaedah Salehuddin Al-Ayyubi merampas Baitul Maqdis pada era 1200M, iaitu dengan menggunakan khidmat  lebih 300 ahli zikir terbaik dari zuriat terpilih bani hasyim waktu itu, melancarkan senjata faqir untuk 3 tahun berturut-turut sehingga disahkan Raja Yahudi(King Richard) buruk mukanya diserang KUSTA, sebelum serangan darat dilancarkan..!!
Namun malang bagi Kelantan, walaupun Puteri Saadong berjaya tewaskan Raja Buddha Siam dan selamatkan tanah jajahan Majapahit II, suaminya pula didapati bermadu. Raja Abdullah akhirnya ditikam oleh salah seorang dayang Istananya sendiri. Bukan oleh Puteri Saadong(berlaku peristiwa hysteria dirasuk jin luar kawalan). Puteri Saadong akhirnya menghilangkan diri di bukit Marak dan ghaib tanpa kubur hingga kini sebagaimana kisah Hang Tuah, Mat Kilau, Patih Aria Gajah Mada(Megat Ali Nurul Alam – Panglima Majapahi II,  anak kepada Ketua Wali 7, yang membebaskan Gangga Negara/perak dan Lembah Bujang-Raja Bersiong/kedah dari empayar Hindu dan Buddha Sukhothai di abad ke 15)).
1445M – Trgaedi ngeri serangan hendap Sukhothai ke atas Istana Pattani, mengorbankan lebih 60 ribu nyawa sekaligus dan ramai yang dibawa ke Bangkok untuk buruh paksa(bina kuil dan istana King Rama II – VI).  Seluruh jentera besar Melayu Bani Hasyim Pattani sekali lagi diarah pindah dan berundur ke Reman(Perak), Langkawi, Kedah, Perlis dan Kelantan. Siam telah mula memasuki semua daerah Jajahan Majapahit II. Selain Wali 7, yang telah tinggal hanya 6 beradik(satu dibunuh di Temasik), Laksamana Hang Tuah akhirnya turut terlibat membantu Majapahit II berperang dengan Sukhothai(Siam).
Selepas serangan hebat Siam(setelah tahu Cik Siti Wan Kembang meninggal dunia), Syed Hussin Jamadil Kubra berpindah ke Sulawesi dan meninggal dunia pada usia 83 tahun, serta dimakamkan di Goa(D3-MQTK-Majapahit II). Baginda turut membawa bersamanya Syarif Kebungsuan dan cucunya Wan Bo dan Wan Demali, yang kemudiannya masyhur dalam sejarah kesultanan Brunei 1450-1550M dan melahirkan benih hingga kini, Sultan Berdaulat bagi Brunei..
1460-1510M – Setelah mengenali Hang Tuah dan setelah heboh kepada Majapahit II Hang Tuah dihukum bunuh,  Syed Thana’Uddin terus bertolak ke Melaka. Baginda kemudiannya di bawa oleh Hang Tuah ke Pulau Besar Melaka dan membuka pusat ritual disitu.(ribbaht/zaiyyah/tempat bertapa/bersuluk/baca quran/zikir/satiq dsb)
__________________________________________________________________________________
MQTK ABAD KE- 17

KEJATUAHN MELAKA DAN KEWUJUDAN MAZHAB KRISTIAN PROTESTAN
1511M Hang Tuah Ghaib. Portugis rampas melaka. Mazhab Protestan dimulakan oleh seorang Larry King, German dan diterima oleh Istana England.
1600-1700M – Kelantan berpecah 3 Raja dan Istana Negeri di bawah Raja Jembal, satu lagi keturunan dari salasilah Raja Kelantan. Kelantan diterajui oleh Adinda Sultan Abdul Rahim. Namun tidak berapa lama baginda dibunuh pula oleh....(ini rahsia MQTK)...di “Tasik Lelayang Mandi”(sekarang dalam Melor, jajahan Kota Bharu). Segala Kitab Istana dan kebesaran dipindahkan ke Kota Kubang Labu, Istana Kelantan era 1700M – 1756M diterajui oleh Long Senik dan kemudiannya Long Pandak dari anak beranak kesultanan Pattani dan Raja Biru. Ancaman Siam berterusan memaksa semua kitab-kitab muktabar Istana Pattani(Jawi) dipindah ke Kelantan. Long Gaffar dan 7 hulubalang Istana Reman ditugaskan bertolak terlebih dahulu ke Kelantan, menuju ke Bukit Panau(destinasi perjalanan Wali Allah tertuju ke pusat pertapaan yang masyhur di sesuatu wilayah)


MQTK ABAD KE-18

BANI HASYIM PATTANI PINDAH KE KELANTAN

1756M – Tragedy Kain Cindai Istana Kelantan bergolak apabila Sultan Kelantan Long Pandak bunuh isterinya, yang juga saudara sesusu Long Gaffar atau saudara angkat. Mayat isterinya dibogelkan di Gajah diraja dipaksa mengheret mayat tersebut ke rumah ayahandanya Long Sulaiman yang juga Raja/Penghulu di Legeh. Persitiwa sedih nenek moyang kami ini diingati dan selalu dibaca oleh nenek moyang sejak kami kecil dengan penuh syahdu dan pilu/sedih(mereka menangis macam separuh sedar masa cerita). Sultan Kelantan dibunuh. Kuasa dirampas oleh datukndaku., Raja Long Gaffar @ Tengku Sri Maharaja Long Gaffar @ Tok Limbat, yang mewajibkan Bidayatul Hidayah dan Minhajul Abidin Khatam semua cucu cicitnya sebelum kahwin. Hudud dilaksana di Kelantan bila semua berjaya diberi ILMU.



KEJATUHAN PATTANI  KEPADA SIAM(ERA UFTI) DAN KEMERDEKAAN USA DARI BRITISH
1764-65M sewaktu USA baru beroleh merdeka dari British setelah George Washington menang perang di 13 wilayah komanwel, Istana Pattani dan raja terakhir,  Raja Biru akhirnya berjaya dikepung oleh lebih 70,000 bala tentera siam Buddha setelah kedudukan Meriam Seri Pattani (yang terbesar abad itu) serta 3 yang lain, yang dibina dengan kepakaran Teknologi China diketuai oleh Cina muallaf bernama “Tok Kayan”, yang berpihak kepada kerajaan Islam Pattani, dibocorkan oleh anak melayu sendiri yang bersubahat dengan pihak Siam. Meriam Seri Pattani hingga kini diletak di depan Kementerian Pertahanan Thai,  Bangkok. Istana dibakar. Raja Biru dipaksa turun tahta. Pattani jatuh 100% ke tangan Siam. Majapahit II di bawah Sultan Malikul Zahir atau Mahmud Shah, perlis, dan kedah seramai sekitar 100 ribu orang dipaksa membayar ufti kepada Sukhothai, jika tidak mahu diserang oleh lebih 200,000 tentera Buddha Sukhothai.
Manakala Melalui Kedah, Syeikh Abdul Jalil selaku Mufti Sultan Kedah dan anaknya Syeikh Abdul Samad Al-Falembani(pegarang kitab Sirru Salikin) diarahkan membina meriam mengadap Kuala Kedah(hingga kini ada-boleh dilihat). Meriam itu dibina oleh seluruh rakyat kedah dan yang anehnya ia meletup apabila tentera Siam menghampiri darat, walaupun tidak diisi peluru oleh sesiapa. Dengan itu Kedah tidak dapat dimasuki. Syeikh Abdul Jalil yang penuh karamah itu dimakamkan di Jitra Kedah dalam parlimen Kubang Pasu, dan hingga kini makamnya sentiasa redup teduh dan bebas dikunjungi sesiapa dengan Notis Kerajaan Kedah tertulis “MAKAM WALI ALLAH” dan sentiasa mempunyai wakil kami (proksi MQTK – Liga India Muslim Malaysia – dianggap pusat Pertapaan kawasan Utara dalam sejarah nenek moyang dulu, dan kami dikehendaki sambung hingga kini-jika ada melibatkan permohonan besar Raja-Raja Melayu atas sesuatu urusan sulit Negara/agama dan bangsa).
Denga kejatuhan Pattani, lebih 20,000 nenek moyang kami di era itu dipaksa berjalan kaki hampir 1000 kilometer ke ke Bangkok dengan dicucuk kakinya dengan rotan. Yang mati ditinggalkan, yang hidup dipaksa membina Istana untuk King Sukhotai(cucu cicit King Rama yang tuntut bela kematian nenek moyangnya  dipenggal Cik SIti Wan Kembang, di tangan Majapahit II/Kelantan). Sebuah penempatan khas di pinggir sungai tengah kota Bangkok hingga kini menjadi penempatan penghijrah nenek moyang kami itu. Kebanyakkan tidak pandai lagi berbahasa melayu.
Manakala yang sempat melarikan diri ke Kelantan,  termasuk arwh nenek moyang kami disambut oleh Long Gaffar dan Long Yunus yang telah lebih 20 tahun mengusai kerajaan Kelantan setelah menjatuhkan hukuman bunuh(Qisas) ke atas Sultan Long Pandak yang bunuh dan ttambat pada gajah mayat isterinya dihantar ke rumah mertua(dituduh berzina). Tanah diberi percuma termasuklah tapak MQTK yang didaftarkan kepada Raja-Raja Melayu. Semuanya dikurnia oleh As-Sultan secara  percuma(era Sultan Muhammad IV-1900). Terima kasih Raja2 Melayu.

HUDUD KELANTAN 1756M-1909M
22 Kitab muktabar Istana Bani Hasyim Pattani mula diajar semuala di Limbat oleh Tok Baruh, seorang yang arif ilmu tasauf dan semua kitab muktabar para pejuang dan Wali Allah itu. Long Gaffar akhirnya dikahwuinkan dengan merua Raja Biru, iaitu Datuk Syed Kadok yang bermastautin di Kadok dan terkenal memelihara Gajah di mana semua Gajah kegunaan Sultan/Istana Kelantan di bawah bidangkuasanya(kalau sekarang ibarat dia bagi sewa mercedez kepada Istana laa).
1764M USA merdeka dari British dengan bantuan Freemason  (semua 6 orang presiden USA terawal disahkan anggota freemason oleh nenek moyang Istana Kelantan dan direkod oleh Datuk Bentara Kanan (Syed Nik Alwi - moyang sepupu datuk kepada Nik Mahmud atau Datuk Perdana dan sekarang cucu cicitnya ramai di Bagan, dan Rantau Panjang, D8-MQTK adalah dari titihan ini, penjaga kubur arwah di Tumpat) setelah George Washington menang perang 13 wilayah jajahan British, dan beliau dilantik Presiden Pertama USA dan berperang dengan British. Long Gaffar & Long Yunus menguasai 100% Istana Kelantan.

Sistem Hudud dilaksana apabila kitab Munyatul Mushalli karangan Wali Abdal di Masjdil Haram yang juga sahabatnya iaitu Syeikh Daud Al-Fathoni sampai ke Istana Kelantan pada 1757M untuk seluruh anak Melayu di bawah payung dan naungan Raja Bani Hasyim yang adil lagi penuh karamah(Wali-Wali Allah - telah dilatih oleh datukanda arwah Tok Limbat/Long Gaffar semua Ilmu Istana Pattani kepada Long Yunus di Pondok Jeram dan Limbat, sebelum mengahwinkan baginda dengan Puteri Sultan Terengganu). Pemberontakan dari kerabat Long Pandak mewujudkan siri perang kecil dalaman Quraisy sesama kerabat Bani Hasyim ini kerana ianya melibatkan Tanah satu negeri dan Long Gaffar - Long Yunus dianggap perampas hak mereka hingga jadi miskin papa. 
(Nota PKLGK : Dengan tertubuhnya Long Gaffar, mereka kembali bersatu. Penempatan dan tempat operasi mereka di Sukirin yang juga tempat persidangan para VIP Parti Komunis Malaya (PKM) seperti Rashid Maideen, Syamsiah Fakeh, Chin Peng dan lain-lain dalam tanah seluas 100 ekar di Selatan Thai itu juga kekal milik mereka dan dipersetujui oleh pihak Thailand dan diwasiatkan kepada Tok Nebeng Nawi, anak jati Pasir Mas titihan Tok Wali Hasan Lati. Pakatan Melayu penyokong Long Pandak dan berkerjasama dengan PKM untuk lawan Raja melayu berkubur pada 1985 dengan tertubuhnya PKLGK dan Rundingan Baling. Sejak itu ramai yang "Melayu Komunis" diterima kembali ke Malaysia baliik ke kampung asal di Kelantan, manakala para pimpinan tidak diizinkan dan kekal di Sukirin.  Kerabat Long Pandak(Bani Hasyim Kelantan) juga diterima kembali berada dalam PKLGK (Kerabat Istana - Long Gaafar-Long Yunus) walaupun asalnya mereka bersama Rashid Maideen dan Syamsiah Fakeh.
_______________________________________________________________________________
MQTK ABAD KE-19

1874 Frncis Light duduki Pulai Pinang untuk kurangkan pengaruh belanda dan Portugis.
BRITISH KE KELANTAN BANTU LAWAN SIAM/PERTAHAN RAJA MELAYU/KEKALKAN RAJA MELAYU

1909 Perjanjian Bangkok. Majapahit II di bawah Sultan Muhammad IV, dikemudi oleh Datuk Perdana Kelantan. Untuk mengelak lebih ramai jumlah askar Kelantan terkorban di mana jumlahnya telah sedikit (lebih 400 ribu sepanjang 900 tahun perang), akhirnya terpaksa mengalah dan Pattani terpaksa diserah kepada Siam (atas tuntutan balas dendam Cik Siti Wan Kembang penggal leher King Rama pada 1350M). Campur tangan British berjaya hentikan ufti pitis emas ke Siam oleh kelantan, kedah,terengganu dan perlis lebih 200 tahun.
1909 -1946 Selepas Kelantan sahih tamat perang dengan Siam dan Jepun,  dengan campurtangan kuasa Kristian British, dijemput bersama ke dalam Persukutuan Tanah Melayu. Tokoh Genius Majapahit II/Kelantan Datuk Perdana, Datuk Perwira, Datuk Syed Kadok, Nik Ahmad Kamil dan ramai lagi pimpinan Bani Hasyim era tersebut adalah yang bertanggungjawab membawa Kelantan ke dalam Malaysia dan mengemudi Tanah Melayu merdeka dari naugan Gereja Vetican dan Empayar Kristian British. UMNO dilancar di Istana Johor setelah disiapkan oleh pakar undang-undang British Majapahit II(Kelantan) – Tan Sri Nik Ahmad Kamil. PATI RAHSIA  asma 99 Nama Allah dan Teknik-Teknik khusus penggunaannya untuk mengawal 7 petala langit dan 7 petala bumi, dilancar di Kota Bharu oleh Majlis Gama Islam diketuai Datuk Perdana.
Perlis, Kelantan, Kedah, Langkawi berjaya ditarik berada di bawah British untuk seketika. Sukhothai agak gerun dengan empayar Kristian terbesar dunia yang sengaja dijemput oleh Datuk Perdana sebagai jalan terakhir untuk elak Siam terus mara, dengan balasan Raja Melayu mesti membekalkan bahan mentah utama kepada British iaitu ;
  1. Getah,
  2. Bijih timah dan
  3. Bijih besi
kerana revolusi industry telah bermula. Etset di Kerila diserah kepada British dan besi dikeluarkan di Temangan. Kekayaan besi Kelantan dizahirkan dengan arahan Datuk Perdana agar Jamatan Besi dibina yang terpanjang di Asia. Tiada kuasa di asia yang berani lawan bala tenera King Buddha Sukhothai waktu itu, kecuali cucu cicit Cik Siti Wan Kembang/Puteri Linang Cahaya penguasa Majapahit II(Kelantan) abad ke-14M ini. Bagaimanapun British dibawah kristian datang dengan motta “Love Your Enemy”. Sesuatu yang sedikit sinis dan menyentuh hati kecil Raja-Raja Melayu(agar sedikit lembut dengan musuh).

ERA ISLAM TANPA KHALIFAH DUNIA – BERMULA..!!
1924 – Empayar Islam Dunia di bawah Khalifah Utmaniah terakhir Sultan Abdul Hamid II, isytihar tidak berkuasa lagi ke atas 3 Tanah Suci Umat Islam Dunia dan lucut jawatan khalifah Islam – Islam Dunia tiada Khalifah). British terpaksa campurtangan dan semua Negara terbentuk seperti Kuwait, Libya, Mesir Arab Saudi dan sebagainya dengan bebas Negara masing-masing dari kekuasaan dan Jajahan Turkey Uthmaniah. Kamal At-Tartuk mengambil alih Turkey dan melancarkan sekularisme. Kelantan di bawah Datuk Perdana dan Sultan Muhammad IV, dan Sir Lawrence Guillmard adalah Penasiaht HM King George IV berada di Kota Bharu pada waktu itu bersama Tok Kenali, ikutan dan rujukan Ulama’ seluruh Asia Tenggara waktu itu.

KENAPA KELANTAN BERSAMA HM  KING GEORGE VI BILA SYARIF AL-HUSIN DI MAKKAH, DILUCUT JAWATAN KHALIFAH ISLAM DUNIA - OLEH BRITISH PADA 1926..??


1925M – Tun Mahathiir, PM Malaysia ke-4, baru lahir di kedah. Sekali lagi keputusan besar terpaksa dibuat oleh Istana Kelantan apabila HM King George IV, melalui Pesuruhjaya Tinggi dan Penasihat Sultan Muhammad IV  yang dilantik, Sir Lawrence Guillmard,  meminta pandangan dan pendirian Raja Melayu Kelantan (di bawah Datuk Perdana) mengenai kedudukan Syarif Al-Husin yang dilantik sebagai Khalifah Umat Islam dunia dan disokong oleh Syeikh Abdul Rahman Al-Ismaili yang membawa mazhab Syiah dan bersekutu dengan Hitler, salah seorang yang dimaklumi ejen British sedang cuba menguasai eropah dan menggugat empayar Kristian British dengan doktrin tanpa kitab Samawi(Diktator). Mesyuarat lama di rumah arwah Datuk Perwira Ketereh berakhir dengan keputusan semua yang tua-tua mendapat alamat Syarif Al-Husin tidak layak ditabal selaku Qutub atau khlifah Islam dunia. Kerajaan Islam Melayu Bani Hasyim  Majapahit II terpaksa bersama British, dan bermufarraqah(berpisah imam dan makmum) dengan Syarif Al-Husin.



Sir Lawrence Guillmard membawa berita gembira dari Istana Kelantan itu kepada HM King George VI berserta Nik Ahmad Kamil yang baru tamat MCKK, untuk dimasukkan ke dalam aliran Undang-Undang di Lincon Inn University, atas tajaan Penuh Majlis Agma Islam Kelantan yang sewaktu itu , dibawah Teraju Wali Allah yang zuhud lagi alim Syeikh Hj. Muhammad Yusuff  atau popular disebut “TOK KENALI” yang amat rapat dengan Sir Lawrence Guillmard yang fasih loghat Kelantan itu.


Alim Ulama masyhur yang bersama sewaktu membuat keputusan mufarraqah itu ;
  1. Haji Uthman Hj. Muhammad (Tok Bachok)
  2. Haji Abdul Rahman bin Uthman (Tok Selehor)
  3. Haji Wan Ahmad bin Wan Halim ((Tok Padang Jelapang)
  4. Datuk Perwira Hj. Nik Daud – Ketereh (Syed Kuning-Syed Kadok Kelantan) dll.
Dengan ini Islam Raja Melayu diterima oleh British, tetapi ercanggah dengan Syiah Ismaili dan juga Syarif Al-Husin. Sejak itulah hubungan rapat Kristian British dan Islam Sunni Raja Melayu bertambah erat seperti adik beradik, ditambah perkahwinan anak Nik Ahmad Kamil dengan Bangsa British(era 1950an).
1926M - Bristish telah bersetuju dengan Raja Melayu terlebih dahulu, akhirnya memberi tekanan hingga syarif Al-Husin dimakhzulkan dari jawatan Khlaifah Islam Dunia yang berkuasa ke atas 3 Tanah Suci pada 1926M dengan bantuan Al-Saudi(kemudian dibuat nama Negara).
British tahu seluruh umat Islam Dunia tiada Imam, kecuali Serambi Makkah dibawah Tok Kenali dan Datuk Perdana, mankala British membantu pertahanan dari serangan Siam. 22 Kitab sulit Istana Pattani dan Cik Siti Wan Kembang dapat disebar sebebas mungkin.  Tahun ini juga Arab Saudi mendapat nama.
1930-40 – Bersetuju dengan semua pembesar Raja Melayu, HM King George VI mengeluarkan peruntukkan khas di bawah program “Anglo-American (skim memberi bantuan kepada golongan Genius di eropah berpindah ke negara sekutu Raja Melayu dan British iaitu USA) untuk mengelak dari diguna oleh organisasi Hitler-Nazi untuk menguasai teknologi persenjataan seterusnya menmggugat kuasa dan empayar  Raja Melayu dan British. Termasuk dalam perpindahan ini adalah Elbert Eistein, pakar Fizik Yahudi(pencipta Atom pemusnah Jepun & Nazi 1943) berasal dari German, dipindah dan diberi segala kemudahan di Preston USA.
1933 – Tok Kenali meninggal dunia. Kitab diserah kepada murid kanannya Tuan Guru Hj. Che Mat Tanjung Pagar  dan di bawa ke ketereh oleh ayahanda kepada YB. Datuk Hj Alwy Che Mat (Adun BN Semasa) , Dengan kematian Wali Besar yang dianggap gila, sewel tak berapa waras (sebagaimana MQTK  juga melalui persepsi masyarakat murakkab umum semasa yang sama) Datuk Perdana ambil alih urusan Agama dan Politik serta hubungan antarabangsa Istana Kelantan dengan bantuan anaknya yang genius, Tan Sri Nik Ahmad Kamil yang telah dipersiapkan sejak awal. Semua kitab loghat/bahasa Majapahit diterjemah ke jawi melayu kelantan. Semua pelajar ilmu pondok/keagamaan wajib menguasai bahasa dan lughah Kelantan kerana syarahan Al-Hikam, Futuh Al-Ghaib, Minhajul Abidin di baca dalam gaya bahasa Kelantan macam orang tua berleter tanpa noktah dan topik bersambung-sambung..

1933 -Hitler dilantik ketuai Nazi. Seorang yang amat bangga dengan leih 700 tahun empayar Islam Uthmaniah dan amat rapat dengan Syeikh Abdul-Rahman Al-Ismaili dari mazhab Syiah Imamiyah, menguasai 300 ribu tentera oren dan menggugat empayar sekutu kuat raja Melayu, British dan dimaklumkan oleh Sir Guillmard kepada Datuk Perdana. Dunia huru hara.anda lagi arif isu besar dunia berebut kuasa ekonomi untuk terajui revolusi industri era tersebut. Raja Melayu yang kecil tersepit antara percaturan kuasa besar dunia.

SIAM BUDDHA MEMBANTU PENJAJAHAN JEPUN KE ATAS RAJA MELAYU.
1941 – Disebabkan keengganan Raja-Melayu+Raja British menjual hasil getah, tembaga, bijih besi yang amat diperlukan oleh industry mesin yang baru berkembang pada sekutu Siam iaitu German dan Jepun, Hitler akhirnya bermesyuarat di Geneva dengan General  Yamashita  Jepun secara sulit dan memutuskan untuk melumpuhka nmonopoli ekonomi empayar British adalah dengan menguasai pembekal sumber utama British iaitu “Kelantan di bawah Raja-Raja Melayu”. Disember 1941. Jepun bom 18 kapal USA di Pearl Harbor dan bunuh 2800 nyawa. Seterusnya Kelantan dijajah dalam tempoh kurang 8 jam keesokkan harinya. Siam member laluan darat kepada Jepun yang berbasikal dari utara, manakala melalui laut mendarat di Seri Telong dan melalui udara mendarat di Pengkalan Chepa. Pegawai British diselamatkan dan Jamabatan Besi Kusial terpaksa dibom untuk sekata kemaraan Jepun yang hanya mahukan kepala British, dengan motto Asia for Asia.

Dis. 1941 - Pejabat Sultan Muhammad yang menempatkan berpuluh pegawai British dikepung. Namun  pemerintah Jepun itu tak belajar geografi rupanya. Sistem darat di Kelantan telah dibuat untuk strategi perang di mana jalan utama yang dipisahkan oleh sungai dibuat menggunakan Jambatan Besi(dengan tujuan boleh dibom sedikit, kemudian baiki balik. kalau kontrit kena buat baru). Datuk Perwira Hj. Nik Daud diarah selamatkan 11 pegawai British. Di sini berlaku peristiwa amat pilu mengikut Tok Chu Husin. Dalam suasana ketakutan diburu untuk dibunuh oleh lebih 3 ribu tentera Jepun membuatkan mereka berpeluk dan menangis seperti adik beradik dan bersumpah setia sanggup sehidup dan semati. Di situlah mereka berpelukan dan saling mengakui adik-beradik dalam tangisan atara Britis dan Melayu....jika terlepas selamat, tetapi Jika mati maka Datuk Perwira Hj. Nik Daud juga akan turut maut. Setelah Jepun sampai di Kadok, mereka terpaksa berundur ke Tanah Merah. Jarak mereka terlalu dekat. Emulite (bahan letupan) segera diarahkan dipasang di bawah jambatan besi. Setelah semua pegawai British berlalu menyeberangi dan selamat, Jepun baru sampai di muka Jambatan itu, dan diwaktu itulah arwah Tok Majid(anak sepupu Tok Kenali) diarahkan meletupkan jambatan besi guilemard itu. tuk nenek kata ramai jugak la askar Jepun yang jadi superman terjun dalam sungai masa tu...kiki.. mati katak lo!
SISTEM MONARKI RAJA MELAYU DAN BRITISH SEJAK LEBIH 1000 TAHUN, CUBA DIHAPUSKAN DARI MUKA BUMI OLEH YAKUZA-JEPUN, HITLER-GERMAN, FASCIST-ITALY DAN KOMUNIS. - BANTUAN BRITISH.

1943 – Manhattan Project. Cadangan asal pihak penasihat Raja Melayu menggunakan  sejenis logam aktif seperti Natrium Oksida yang boleh meletup di dasar laut menghasilkan kucahan ombak besar(Kuasa Air) atau “Tsunami” untuk menenggelamkan 100% pulau jepun ditukar dengan kaedah dan teknik lebih murah serta lebih berperi kemanusiaan. Tajaan USA dan hanya menelan belanja USD50 billion tanpa bayaran balik. Projek sulit sekutu Raja-Raja Melayu dari British, China, Rusia, dan USA dengan kepakaran pakar fizik Elbert Einstein(Yahudi),  untuk cipta over heating 3000 darjah Celsius(Kuasa Api) untuk menghanguskan 100% hidupan dan struktur logistic/bangunan berpuluh kilometre persegi kawasan menggunakan setengah tan plutonium (bom Atom), yang mampu membakar hangus semua hidupan dalam orbit tersebut dalam tempoh kurang 10 saat kesan radioaktif atau bahang/wap kepanasan melampau itu. Ianya hanya umpama sekumpulan nyamuk ditelangkup di bawah kuali panas dan amat mudah beratus ribu jin-jin yakuza  jepun sekaligus mampus..dan yang cedera cacat kekal entah berapa juta hingga kini..!!.
1945 – Jepun dilayan dengan penuh hormat mengikut kaedah Raja-Raja Melayu, dengan jamuan dan pesta beramai-ramai menyambut  “Bom Atom”. Raja Melayu bebas dari Jepun gilor babi celako ciss (tuk nenek ambo ramai hilang - rekod PKLGK/MQTK lepas 1946, lebih 276 orang hilang tanpa kubur...!!). General Yamashita  laknatullah dihukum bunuh/tembak oleh USA atas salah guna kuasa tentera(Raja Jepun tidak dihukum). Hitler bunuh diri. Fascist di Italy berkubur, tetapi  diganti dengan Mafia pulak..!! Jambatan Kusial Tanah Merah diberi Gelaran Guillmard Bridge - Ahli Astronomi dan Penasihat kanan HM King George IV dan Sultan Muhammad IV 1900-1920M - era Tok Kenali, Wali Allah masyhur menjadi Ketua Majlis Agama Islam Kelantan.

BILA MASJIDIL-AQSA JATUH DAN ISRAEL/NEGARA YAHUDI TERBENTUK DI DUNIA..?? 
1946M Tan Sri Nik Ahmad Kamil(Alumni MCKK 1925), bekas pensyarah undang2 di Bristol University 1930an(guru law moden seluruh Bangsa British/pengasas komanwel) draft perlembagaan Negara dan UMNO, atas permintaan Dato Onn bin Jaafar dan para pembesar Melayu waktu itu untuk satukan bangsa Melayu dengan 9 Raja. Singapore, Sabah Serawak mengikut. MENSA(orang bijaksana, waras, ada ilmu kitab atau rujukan benar) ditubuhkan di London oleh seorang Lulusan Undang-undang dan sahabat/kenalan  Tan Sri Nik Ahmad Kamil untuk mudah rujukan dua institusi Raja kemudian hari.
1948M Israel mula Isytihar negara(dan istihar merdeka 1969). Pati Rahsia diwajibkan kepada semua sanak sedara yang dipaksa mengikikut Nik Ahmad Kamil. Doktrin komunis memcahkan lagi melayu. Rashid Maideen, Syamsiah Fakeh, Chin Peng mula cuba mengambil alih kuasa Raja-Raja Melayu dan beroperasi dari hutan dan lading getah seluas 100 ekar di Sukirin,Selatan  Thailand yang juga dimiliki anak Melayu(Pasir Mas) dan pengamal kitab Cik Siti Wan Kembang.
1952M – HM King George Meninggal. HM Queen Elizabeth II ambil alih Istana Buckingham dan empayar British. Genius Majapahit II, Nik Ahmad Kamil selaku pakar Undang-Undang da guru Undang-Undang British dipanggil ke Istana Buckingham untuk susun semula semua lebih 50 buah Negara di bawah Komanwel. Di Malaysia - Parti Melayu berpecah. Wujud PAS, oleh yang tertolak disebabkan kurang bijak sana di mata para penasihat tertua,  yang inginkan Islam tanpa pengaruh seluruh orang tua-tua kerabat Bani Hasyim dan Istana ini serta kebanyakkanya bukan dari  aliran/fahaman/mazhab Jaafari atau Bani Hasyim. Namun dibenarkan kerana tetap mengaku Islam.

SIAPAKAH WANITA PERTAMA BUKA FIRMA GUAMAN MALAYSIA..?? 
1957 Merdeka – Tan Sri Nik Ahmad Kamil ke England lafaz merdeka depan HM Queen Elizabeth II – tanpa perang dan pertumpahan darah kerana British tidak bermusuh dengan Raja Kelantan, malah sekutu rapat. Anak bongsu Nik Ahmad Kamil (Nik Mariah Lawyer lulusan London –wanita pertama melayu buka firma guaman di malaysia) akhirnya sengaja dikahwinkan dengan bangsa British untuk menguatkan lagi jaminan hubungan dua bangsa ini demi menjaga dari ancaman Siam kepada cucu cicit di kemudian hari. 
Wujudlah MQTK yang darah campur habis intang pukang india+british+melayu+china+monggol+turkey+arab+Israel+nasrani... etc..etc...(jadi konflik ada anak cucu kerabat tak faham dan keliru identity..!)

1957M Malaysia merdeka
1963 – Nama baru Malaysia. 5 Prinsip rukunegara untuk jamin keamanan Negara majmuk diperkenal oleh Nik Ahmad Kamil.
1969 - Israel dengan rasmi dimasukkan kedalam peta dunia.

1973 – Australia membenarkan Orang asli terlibat urusan pengundian dan ahli parlimen. Israel memenagi perang Yong Kippur menyebabkan tentera Mesir terpaksa berundur.
1974 –Tun Razak Meninggal dunia. Tun Husin Onn ambil alih teraju Malaysia dan DEB. Petronas ditubuh sewaktu Tengku Razaleigh Hamzah selaku Menteri Kewangan Malaysia.
1977 – Tan Sri Nik Ahmad Kamil meninggal sewaktu bertugas selaku Speaker Dewan Negara. Semua kitab, buku, diary, catatan, nota dan semua dokumen sulit beliau dirahsiakan dan disimpan di satu tempat khas di Kampung Kadok(salah sebuah rumah nenek moyang kami/D1-MQTK). Dokumen sulit tersebut jika didedah kepada umum anak melayu automatik akan berperang sekali lagi dengan Siam dan sesama Melayu  yang bodoh/buta sejarah negara dan bangsa serta Islam Asia Tenggara ini..!!
1981 – Tun Mahathir PM Malaysia ke-4. 23 tahun pegang PM melahirkan lebih 40 jutawan Bumiputera, namun DEB masih dibawah 20%. Anak luar nikah didaftar oleh JPN seramai 257 ribu orang. Revolusi Industri dan Teknologi dilancar dengan agresif. Malaysia dipacu keluar dari status negara pertanian kepada negara pengeksport tenaga mahir dan peralata kejuruteraan dan teknologi tinggi termasuk komputer, satelite dan peralatan perang. Beratus pelabur asing dijemput membuat pelaburan besar bernilai lebih 40 billion dalam semua sektor di bawah 17 kementerianya. Kerangka pembangunan segala aspek Infrastruktur negara  seperti empangan elektrik, jalanraya, lapangan terbang, banda satelite dan sebagainya lagi dijana dengan aset Bumiputera bernilai lebih RM100 billion(di mana Petronas penyumbang utama/pembayar cukai terbesar sejak 1974 - lebih RM100 billion). Krisis kegagalan pengurusan aset Melayu terburuk.  Skandal BMF RM2.1 Billion duit bangsa Melayu lesap sekelip mata di Hongkong. Jalil Ibrahim auditor dihantar untuk menyiasat di bunuh. Kes di tutup.

1985 – Proton keluarkan model pertama. Proton Saga merupakan model pertama syarikat automotif pertama Malaysia iaitu PROTON, berasaskan model Mitsubishi Lancer Fiore. Ia dibangunkan buat pertama kali di Shah Alam pada bulan September 1985. Proton Saga ke 100,000 telah dikeluarkan pada Januari 1989. Semasa pelancarannya, kereta Proton Saga pertama telah dihadiahkan kepada Muzium Negara sebagai simbol bermulanya industri automotif negara. Sejak daripada itulah Proton Saga menyumbang sebahagian besar daripada hasil jualan Proton. Varian Saga amat popular di kalangan pemandu teksi kerana harganya yang murah serta kos penyelenggaraan yang rendah.
Tragedi Memali. 13 pengikut Ibrahim Libya Baling Kedah, maut ditembak PDRM di bawah Tun Musa Hitam, sewaktu Tun Mahathir berada di China. PKM dan Kerajaan Malaysia tandatangani PKM letak senjata - tak mahu lawan lagi.(Tanah ladang beratus ekar di Sukirin, pusat operasi melayu frust cucu cicit Long Pandak  musuh Raja Kelantan dan Parti Komunis Malaya,  automatik berpindah ke tangan kerabat MQTK, Kak Ma dan Tok Nebeng Nawi - tukar jadi tempat rehat/kebun/honeymoon ahli-ahli MQTK). Pertubuhan Kerabat Long Gaffar dibentuk dengan Bapa Saudara Sultan Ismail, arwah Tengku Faisal jadi YDP. Pertama. Bani Hasyim sekali lagi dikerah bersatu atas nama nenek moyang (sedikit dibenci oleh anak melayu sendiri yang buta sejarah).

KENAPA URUSAN KITAB NENEK-MOYANG PERLUKAN NAUNGAN PERTUBUHAN KERABAT...?? 
1987M Rujukan sulit Nik Ahmad Kamil, Datuk Perdana dan semua pembesar Majapahit II terdahulu melibatkan 300-400 jam membaca, sebanyak 22 buah diwajibkan dalam kerabat Tok Kadok/Datuk Perdana Datuk Perwira Kelantan – yang bernaung di bawah Pertubuhan Kerabat Long Gaffar Kelantan(organisasi kerabat zuriat Rasulullah SAW /kerabat Istana sahaja) dan didaftar secara sah di bawah kuasa Raja-Raja Melayu(semua yang sahih haram zakat dan sedekah kecuali hibbah atau hadiah mengikut kitab Matla Al Badrin, pegangan nenek moyang -dipaksa/diugut halau dari kerabat jika enggan faham/baca dan ikut..!!).
1987 – Setelah tragedy Memali 1985, kami dan seluruh nenek moyang Bani Hasyim ini dikerah agar jangan lagi bergaduh sesama Bani Hasyim/sesama Melayu. Kita setuju masuk Malaysia, mana boleh kita nak lawan pula kerajaan Malaysia..?? Maka Pertubuhan Kerabat Long Gaffar ditubuhkan khusus untuk darah penjajah Bani Hasyim ini bernaung. Khazanah Datuk Perdana, Nik Ahmad Kamil, Cik Siti Wan Kembang dikumpulkan setempat. dan tidak boleh dipolitikkan kerana ini fakta sejarah benar keluarga  seratus tahun yang dicatat oleh Muzium, arkib dan pengarang Istana. Arwah YM. Hj. Nik Lah bin Hj. Nik Mat selaku pemegang wasiat selain aset tanah, yang lebih penting semua 22 kitab tersebut akhirnya bersetuju YAM Tengku Faisal-datuk saudara As-Sultan Muhammad V, sebagai YDP pertama, dan urusan pengajian 22 buah kitab Cik Siti Wan Kembang diserahkan kepada beliau. Kitab di bawa ke Machang (Pertubuhan Long Gaffar didaftar di Jajahan Machang).

Hasan anak Limau @ Hasan anak Rimau mengasaskan fahaman songsang guna kitab Long Gaffar. Dapat diatasi oleh pihak kerajaan, namun berpindah kepada menantunya Ayah Pin ke Terengganu. Kitab diharamkan edaran buat seketika kecuali anggota dalaman kerabat sahaja.

nota: KENAPA ISTANA KELANTAN MEMAKSA MQTK MEMBAKAR MARKAS AYAH PIN DI BESUT(2006M)?

LANJUTAN: Ahli-Ahli MQTK dimarahai ahli Ayah Pin dan didendami. Maka ahli-ahli kerabat dipanggil menjalani kursus kepimpinan 5M oleh D1-PKLGK/MQTK (yang tua-tua), khuatir ada maklumat risikan kerabat yang sentiasa berada Bukit Aman, ada unsur Politik cuba menggugat Sultan. Kerabat dilatih dengan lebih 300 hujjah jika berdepan dengan mana-mana ahli politik anak melayu (yang bukan Bani Hasyim dan ahli kerabat Istana).

Selain dipaksa(ugutan bunuh/petir/halau/terkeluar dari kerabat - oleh yang tua-tua ala ragging sekolah menegah teknik atau mngkin kaedah Hitler ke atas semua yang disenaraikan generasi ke 37, 38 dan 39 Ahlul-Bait - dikira dari Ali KWJH). Yang telah menguasai semua 22 kitab diarah keluar  dengan pelbagai tugas khas lagi amat sulit dengan protokol "Taqiyyah"(masuk ke dalam masyarakat umum mengikut budaya mereka, dan mengasingkan yang bijaksana/Alumni SBP/IQ 9A1 SPM atau ke atas/Al-Hafiz untuk ditarik kedalam program penyebaran doktrin yang dirangka oleh Tan Sri Nik Ahmad Kamil sejak beliau di London 1920an)

(Benar beberapa tahun selepas itu ada cubaan menabal raja lain (Perlantikan Tg. IndraPutra oleh Datuk Annuar Musa), namun berjaya dipatahkan oleh persiapan awal yang amat rapi lagi teliti itu. ini diaorang tak bagi dedah detail laa kepada rakyat jelata). 
ilmu Islam.sebab itulah mereka hebat hingga berjaya menjadikan Islam hari ini dianuti lebih 300 juta di Asia Tenggara. ok...pakat2 beli kitab mereka dulu beratus tahun..
 
KITAB YANG MEMBEZAKAN FAHAMAN RAJAMELAYU/BANI HASYIM DENGAN LAIN-LAIN ISLAM
 
 
TAUHID

K1. Faradatul faraid ( RM 7.50 ) - 1800 - PATTANI
K2. Tuntunan Ibadat ( RM 9.00 ) - 1970, BEKAS MUFTI P.PENANG/MALAYSIA

FEKAH

K3. Munyatul-Mushalli ( RM 9.00 ) - 1756M-MAKKAH(HUDUD KELANTAN)
K4. Matla Al-Badrain ( RM 98.00 ) - 1900M-PATTANI
K5. Biadayatul-Hidayah ( RM 10.00 ) - 505H (AL-GHAZALI)-THOS, IRAN
K6. Muhimah (suami isteri mukmin) (RM 15.00 ) - 1850M - PATTANI

TASAUF

K7. Nur Muhammad ( RM 3.50 ) - 3000 B.C BANI ISRAEL/1350M-MAJAPAHIT II
K8. Pati Rahsia ( RM 8.00 ) - 1946(UMNO)
K9. Mengenal Diri Dan Wali Allah ( RM 8.50 ) - 1974M, KELANTAN.
K10. Pengantar Ilmu Tarikat & Tasauf ( RM 16.00 ) - 1985M, INDONESIA
K11. Futuh Al-Ghaib ( RM 10.00 ) - 475H (SYEIKH ABDUL QADIR AJ-JILANI), IRAQ.
K12. Al-Hikam ( RM 16.00 ) - 900M(SYEIKH IBNU ATI'ULLAH), IRAQ
K13. Minhajul Abidin ( RM 18.00 ) - 500H/900M, THOS, IRAN.
K14. Nasihat Tokoh-Tokoh Ulama Islam Dunia ( RM 9.00 ) - 1990, PERAK- MALAYSIA
K15. Sejarah Kekeramatan 99 Wali Allah ( RM 49.00 ) - 1900, MESIR

SEJARAH/TAFSIR/HADIS

K16. Tafsir Al-Quran ( RM 38.00 ), MAKKAH.
K17. Hadis Sahih Muslim ( RM 40.00 ) - 200H, BAGHDAD.
K18. Sejarah Nabi-Nabi ( RM 6.00 ) - 1900M(SINGAPORE)
K19. Sejarah Wali Songo ( RM 15.00 ) - 1995M(KELANTAN)
K20. Insan Teladan Sepanjang Zaman (RM 20.00 ) - 2000M, MALAYSIA.

PERUBATAN & ISTIKHARAH/FALAK

K21. Tafsir Mimpi Ibnu Sirrin ( RM 39.00 ) - 1300M, MESIR.
K22. Panduan Rawatan Perubatan Dengan Al-Quran Dan Sunnah (RM 20.00) - MALAYSIA

Jumlah 1 Set ( RM 416.50 )
1988 - Krisis Hakim negara Tun Saleh Abbas di pecat oleh Tribunal khas.
 1993 – USA dapat mandat PBB untuk serang Iraq yang cuba merampas hasil bumi Kuwait ala Jepun dan Nazi era 1930an(guna kuasa tentera – pasti gagal Islam). Malaysia terpaksa menyetujui draf serangan Negara bersekutu di bawah PBB.
1997 – 31 Ogos Hari merdeka Malaysia, Puteri Diana mati kemalangan penuh ngeri dan menggemparkan seluruh dunia. Ekonomi Malaysia dan dunia merudum. Krisi dalaman UMNO.
ERA 2000- 2100M
1999 - 31 Ogos YM. Nik Lah Nik Mat, pemegang wasiat Istana Pattani terakhir dengan kelahiran Tunggal, meninggal dunia dan meninggalkan anak-anak seramai  8 orang serta berpuluh cucu dan cicit, serta khazanah kitab jawi nenek moyang Bani Hasyim ini untuk diterapkan ke dalam PKLGK(untuk diterjemah dan disebar dalam versi melayu) di atas dan sebahagiannya masih perlu diterjemah ke rumi oleh cucu cicitnya dalam PKLGK untuk rakyat melayu umum.
2001 – Constain Group, syarikat kontraktor binaan dan kejuruteraan Awam terbesar dan tertua di Bursa London di beli oleh Intria (anak Syarikat UEM Berhad) di bawah Khazanah(Pemegang aset Melayu/Bumiputera). Bangsa Melayu mengkagumkan seluruh dunia kerana kerugian berbilon pound Constain yang hamper muflis dan tidak mampu ditanggung oleh kerajaan British/Istana Buckingham tiba-tiba mendapat bantuan langsung dari Konglomerat Raja-Raja Melayu, hingga ia mampu berdiri teguh semula di mana semua oraganisasinya diserapkan dengan jentera Teknikal Bangsa Melayu diketuai Datuk Ir. Dr. Ramli bin Mohammad. -penyumbang awal MQTK (Sekarang 2010, UEM diketuai CEO Datuk Ahmad Pardas).
APAKAH YANG MENGEJUTKAN BANI HASYIM GENERASI KE-40 RASULULLAH SAW AKHIR ZAMAN..??

MQTK ABAD KE-21

2003 – Utusan Malaysia umum Gerhana Bulan dan matahari serentak dalam ramadhan yang ditunggu semua ahli kitab yahudi, nasrani dan Islam kerana tanda Messiah bagi Yahudi dan /atau Imam Mahadi bagi umat Islam/Pinpinan dari Allah terakhir sebelum era Nabi Isa bermula. Tun Mahathir didesak letak jawatan. Tun Abdullah Badawi ambil alih PM ke-5 Maaysia. Pegang Pengerusi OIC, tetapi gagal laksana kitab Raja Melayu ke semua 57 negara OIC. Diamkan surat PKLGK. Dapat Pencen Penuh PM dan seorang bini idaman sejak muda..!!
2004 – Tsunami melanda Aceh. 300 ribu maut. Malaysia sedikit  kena tempias di negeri pantai barat  namun kematian kurang 1000 orang. Markas dijadikan ISTANA-4 Isteri Ayah Pin, yang Mengaku Imam Mahadi dan mewakili kerajaan langit di dalam naungan bumi Raja Melayu, dibakar oleh pihak kerabat  Istana Raja-Raja Melayu(termasuk MQTK dipaksa ikut serta) setelah kuasa undang-undang dan politik gagal selesai masalah ajaran aqidah songsang sesat beliau.

2006 -  Wakil MQTK ke Kaabah, Ir. Nik Syukri Nuawi(melalui D1-MQTK Tok Ayah Bidin Jedok) dan mengesahkan 313 Bani Hasyim adalah dari "MELAYU". Persediaan dirangka mengikut petunjuk alam semulajdi dan juga arahan dari semua 40 ahli kasyaf dan para ahli zikir tertua sahaja. 40 jenis senjata Faqir mula dibuka, diabahagi/diagihkan kembali kepada semua wakil/penjaga kubur 40 Wali Allah Kelantan terdahulu yang mana wirid itu akan di baca sewaktu berziarah ke kubur mereka secara serentak, dan boleh mewujudkan kejadian aneh atau luar biasa atau mematikan/melumpuhkan musuh serta merta tanpa menggunakan sebarang senjata. Unit Tahfiz dan Ketua Unit D7-MQTK diamanahkan menjaga semua amalan era HM Cik Siti Wan Kembang memenggal leher King Ramakhamkheng tersebut dan wajib dilancarkan pada bila-bila masa mengikut arahan D1-MQTK.(jika organisasi MQTK tergugat)

2007 - Kami semua dipanggil ke Mesyuarat Agung Pertubuhan Kerabat Long Gaffar Kelantan, kami dimaklumkan terpaksa mencari sendiri pengganti Tok Ayah Awang(dan semua D1-MQTK) yang selama ini tempat bergantung/mengadui bila ada kerabat terlanggar pantang, gagal rukun haji, diserang sihir siam dan sebagainya yang ramai setiap ahun seluruh 10 Jajahan dan seluruh negara. Urusan kerabat Bani Hasyim makin rumit bila terlalu ramai kerabat di era/abad ini. Kelantan sahaja lebih 700 ribu. belum campur yang dari luar. Satu entiti lain dicadang dan disokong oleh yang tua-tua termasuk Datuk Mufti sendiri, YM. Ayahku Iskandar (Engku Iskandar) dan ramai lagi. Kitab swasiat Ketua Wali 7 Bapa Kesultanan Melayu, sekali lagi berpindah oragnisasi.

2008 - Atas sebab yang tidak didedahkan kepada kami,(D3) oleh semua yang tertua(D1),  YM Nik Mohd Kamal bin Hj. Nik lah (D8-MQTK) diarah hantar surat untuk ganti Perdana Menteri secara muslihat guna petunjuk Pati Rahsia (hantar sesuatu yang  dijampi khas dengan asma dan menggunakan cop mohor nenek moyang, yang telah diketahui dan diyakini tidak akan dilayan, dan automatik akan tewas/jatuh/tersungkur/kalah/tertolak). Benar akhirnya Pak Lah Badawi terpaksa letak jawatan/diangkat ganti walaupun belum uzur syarie. Ketua Ulama Pattani  mewakili lebih 2000 ulama berjumpa dan memohon Satiq dilancar untuk runtuhkan kerajaan Thaksin, Thailand.  Thaksin akhirnya tewas dalam rampasan kuasa oleh General Sonthi beragama Islam.Kitab dicetak dengan drastik tanpa peduli institusi politik lagi dengan bantuan dan kerjasama semua pihak termasuk 17 syarikat penerbit dkenalpasti boleh menjana pendapatan organisasi untuk pasaran lebih 300 juta pembaca versi melayu asia tenggara. 17 Syarikat bumiputera tersebut adalah ;

17 SYARIKAT PENERBIT TERBESAR MALAYSIA TERLIBAT BEKALAN 
KITAB MQTK ;(30-40% Untung untuk anda, jika anda terus kepada penerbit)
1. K1, K3 : Jabal Maraqy Enterprise - Kota Bharu, Kelantan.
2. K2, K14 : Pustaka Muda, - Ipoh, Perak.
3. K4 : Bina Iman Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.
4. K5 : Pustaka Darussalam Sdn. Bhd. - Alor Setar Kedah
5. K6 : Al-Hidayah Publication Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
6. K7 : Jaafar Rawas Sdn Bhd.  - Kota Bharu, Kelantan.
7. K8 : S/U MQTK, - Kuala Lumpur.
9. K9, K10, K11 : Pustaka Aman Press Sdn. Bhd. - Kota Bharu, Kelantan.
10. K12, K13 : Victory Agency Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
11. K15 : Pustaka Al-Shafa Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur
12. K16 : Tafsir Al-Quran PT. Syamil Cipta Media Sdn Bhd. - Kuala Lumpur.
13. K17 : Klang Book Centre Sdn.Bhd. - Kuala Lumpur
14. K18 : PT Bina Ilmu, - Kuala Lumpur.
15. K19 : Al-Kafilah Enterprise, - Kota Bharu Kelantan.
16. K20 : Darul Numan Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.
17. K21,K22 : Crescent News Sdn. Bhd. - Kuala Lumpur.
(RUJUKAN SEMUA BANI HASYIM KERABAT MQTK SEJAK 1756M)
2009 – Datuk Seri Najib Tun Ab. Razak telah dilantik PM ke-6. KDN/Pendaftar/Istana arah PKLGK tubuh satu lagi entity Bani Hasyim yang lebih terbuka untuk khusus sebar semula semua kitab Majapahit II yang tertangguh 50 tahun lebih..
Jan. 2009 – AJK Long Gaffar Kelantan mula bentuk organisasi pemuda MQTK untuk sambung tugas nenek moyang sejak lebih 1400 tahun itu dengan pemilihan lebih 300 kerabat Bani Hasyim terbaik dan terbijak(kerjasama KPM) dari alumni SBP/MRSM atau yang mencapai IQ minima 146 mata dan ke atas, untuk mengkaji, meneliti terjemah kitab dengan bahasa terbaik dan seterusnya membawa pendedahan kepada umum rakyat jelata dengan kaedah tertentu, melalui hanya satu saluran organisasi Bani Hasyim yang sah berdaftar dengan Raja-Raja Melayu, itulah  MQTK. 22 Kitab MQTK disahkan oleh ISTAC/IIUM di mana lebih 50 profesor pelbagai bidang Ilmu Islam dari lebih 50 negara OIC dunia bernaung. Terjemahan untuk 57 bahasa negara lain diusahakan bersama dengan kontrak tertentu di wakili YM. Prof. Dr. Hj. Muhammad Uthman El-Muhammady, anak Kelantan Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2007.


PERANCANGAN TAN SRI NIK AHMAD KAMIL UNTUK MELAYU MENJAJAH DUNIA(DENGAN ILMU DAN KEFAHAMAN) DIBUKA KEMBALI DAN DISAMBUNG OLEH JENTERA BARU BANI HASYIM - MQTK.
Julai 2009 MQTK didaftar. Kitab diwajibkan kepada semua ahli MQTK dan sedang dimayakan(online storage) untuk versi Melayu rumi dan gaya bahasa termoden/terbaru agar semua rakyat malaysia terdedah termasuk ilmu teknikal Islam sebenardalam Pati Rahsia, bukan hanya alumni pelajar sekolah teknik kuantan sahaja...free of charge..!!
Sept. 2009 – Semua khazanah kitab sahaja(keris/mahkota/tongkat khutbah dan lain2 kami tak mahu) dipindahkan kepada MQTK dan diarahkan untuk sebaran umum rakyat untuk atasi kejala social anak zina kerana jahil murakkab.(sambil mereka suruh kami cari untung...berhenti dulu berperang sekejap). Anakanda kepada arwah penggasas PKLGK, YM Nik Mohd Kamal selaku wakil dan AJK bagi mewakili Syed Kuning-Datuk Perdana-Datuk Syed Kadok mengizinkan semua kitab dipindah kepada satu lagi Pertuuhan Bani Hasyim yang boleh bercampur dengan semua yang bukan Bani Hasyim, tetapi ikut setia.
Dis. 2009 – Pejabat Aduan Rasmi Bani Hasyim Asia Tenggara dilancar dan di buka untuk kerabat mengadu urusan sulit dalaman masalah keluarga seperti anak luar nikah, gagal rukun haji, bala penyakit jasad yang misteri, terlanggar pantang, mangsa sihir siam/Buddha dan pelbagai lagi di Kg. Bandar di  tanah percuma pemberian Sultan Muhammad IV kepada nenek moyang MQTK. Kaum kerabat di luar Kelantan dikerah balik agar angunkan berates ekar tanah tinggalan arwah generas terdahulu yang majoritinya terbiar, kerana lebih 800 ribu berhijrah keluar negeri akibat struktur ekonomi tidak menentu di bawah kuasa politik semasa.(tiada banyak peluang kerja swasta, kecuali kerajaan).
Manakala Melaka, 500 tahun selepas Portugis, natijahnya, kini(1900-2000) - melaka berada dalam Malaysia tanpa institusi sultan, tetapi semua kitab telah tiada lagi habih jadi jahil teruk terpaksa buat sekolah mengandung setelah segala kitab kesultanan mereka  dipindah ke Majapahit II semula di era Puteri Saadong dan Raja Abdullah. So, semua rakyat melaka kena beli dengan Majapahit II...
2010 - Kitab golongan yang dikisahkan dalam sejarah panjang 900 tahun di atas hanya nak bawa satu jer kepada kita....400 jam ilmu mereka dari 22 kitab ..bukan hanya jimak, mereka DULU-DULU arif semua cabang ilmu agama iaitu Tauhid, Fekah, Tasauf, Syariat, Tarekat, Hakikat, Makrifat, falak, matematik,  dan arif semua urusan  man power, material, machinery, masa dan money(5M). Justeru seluruh wakil 22 Alumni SBP termasuk MRSM dan Tahfiz serta ahli MENSA negara dikumpulkan di dalam unit-unit khas di dalam MQTK dengan peruntukkan sulit bernilai di luar jangkaan manusia biasa untuk satu projek melibatkan lebih 6 billion manusia akhir zaman ini untuk tempoh selama 99 tahun. Dan bagi  pengurusan keuntungan kontrak besar inilah ianya diserahkan kepada Jurukur Bahan (bukan ahli bidang agama), tetapi dengan perjanjian semua pihak berkuasa agama berdiri teguh di belakang bila diperlukan(ISTAC/IIUM/Pondok/Tahfiz/Ahli Kasyaf/Ahli Laduni/Ahli zikir @ Pertapaan etc.).

**2009M SELURUH PEMBESAR TERTUA NEGERI BERGABUNG MEMBERI SOKONGAN PADU KEPADA MQTK - ERA FB.


2010M juga DYMM SULTAN MUHAMMAD KE V RASMI SEBAGAI SULTAN KELANTAN YAN G BERDAULAT. Allah Hu Akhbar..!! Tuanku Muhammad Faris Petra selamat dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan ke-29 pada 13 September lalu dan kini bergelar Sultan Muhammad ke-V. Pemilihan putera berusia 41 tahun yang juga anakanda sulung, Tuanku Ismail Petra dan Tengku Anis Tengku Abdul Hamid, juga mengakhiri kemelut menyelubungi Istana Kelantan, sejak ayahandanya gering mulai Mei tahun lalu.
Pemasyhuran itu pantas mencipta sejarah keluarga diraja di negara ini kerana baginda dilantik menjadi Sultan memerintah negeri ketika ayahandanya masih hidup. Namun, pelantikan baginda dibenarkan mengikut Perkara 23A Undang-Undang Perlembagaan Tubuh Kerajaan Kelantan (Bahagian Yang Kedua).
Majlis Perajaan Negeri (MPN) Kelantan yang bersidang sebulat suara memilih, mengesahkan Tuanku Muhammad Faris Petra sebagai raja memerintah dan menaiki takhta kerajaan Kelantan.
Lima belas ahli MPN Kelantan yang bersidang itu sebulat suara bersetuju Tuanku Ismail Petra memerlukan pengganti berikutan gering baginda berlarutan sejak lebih setahun lalu.
Perkembangan yang berlaku di Kelantan dalam suasana Aidilfitri tahun ini, bukan setakat menarik minat semua lapisan rakyat yang menunggu saat pemasyhuran Sultan Muhammad ke-V, malah mengimbas kembali salasilah keluarga Diraja Kelantan serta sejarah kesultanan negeri ini.
Salasilah keluarga Sultan Muhammad ke-V bermula dari keturunan Long Yunus Long Sulaiman, Sultan yang memerintah Kelantan antara 1765-1795.

Nov. 2010 - Datuk Biji Sura YM Tn. Hj Yusof (Orang-Orang Besar  Diraja kelantan)bagi pihak seluruh Majlis Orang Besar-Besar Istana Kelantan,  sebagaimana Datuk Kaya Perba Mufti Kelantan dan ISTAC/IIUM serta Pendaftar Pertubuhan/KDN bersetuju semua  urusan sebaran kitab Istana ini dikemudi oleh MQTK, walaupun ketua/jurumudi bukan alim ulama(aliran Teknikal dan bekas Jurukur Bahan syarikat British) atau khusus dari aliran keagamaan sebagaimana YDP organisasi Bani Hasyim terdahulu mesti, dari aliran tersebut (YDP. PKLGK adalah Prof. Dr. Engku Ibrahim - PhD dalam Pengajian Islam UM). - Walaupun ramai juga ynag komplen. Tetapi adab dalam Bani Hasyim, diam dengan pilihan petunjuk Istikharah ahli-ahli yang arif tua-tua dan masih ada.
2010 MQTK dengan kontrak 30-40% dari jumlah jualan/pedapatan bersih sebagai imbuhan berkerjasama dengan Raja-Raja Melayu bagi semua kitab dan lain-lain produk kemudiannya  bernilai leih RM 1 Trillion untuk selama 99 tahun(40+59), dengan perjanjian menghidupkan Tahfiz negara/di bawah Bani Hasyim/kerbbat Istana semua Raja-Raja Melayu seluruh negara(taja dari duit keuntungan kontrak organisasi), diarah berada di FB untuk berdepan semua jenis musuh Raja-Raja Melayu secara “Soft Way”(tanpa peluru & hukuman bunuh) tak kira siam, nazi, melayu munafiq, yakuza, mafia etc..etc...janji musuh...kasi hentam sama dia...hanya dengan ayat-ayat Al-Quran.!!
Setakat hari ini...ramai jugak laa yang dah mampus lawan raja2 melayu ni...selain Yakuza, Mafia, Nazi, komunis...anak melayu antaranya Mona Fendy, Mohd Amin Razali(Al-Maunah), Rashid Maideen, Syamsiah fakeh-dihalau, dan sebahagiannya bukan dihalau, tetapi mampus dengan sendiri belum sempat lawan lagi.!! 
TAMAT LAPORAN RINGKAS YANG DIIZIN DIDEDAHKAN KEPADA UMUM. DIARY PENUH  TAN SRI NIK AHMAD KAMIL UNTUK JAJAH DUNIA DENGAN KOMANWEL 1928 - 2100M : SILA JUMPA S/U MQTK SENDIRI.
31 disember 2010.
______________________________________________________________________________
2011 : CATATAN KRONOLOGI BANI HASYIM KELANTAN(MQTK) ERA 2000-2100M DISAMBUNG OLEH SETIAUSAHA MQTK : YM. NIK SYAIDINAL UMAR HJ. CHE SOLAHUDIN.
- Hikayat Seri kelantan.(Sejarah nama dan asal usul kampung kelantan sejak 1000M - 2000M, MQTK Archive) – Manaqib Bani Hasyim MQTK/Melayu Karangan Istana Majapahit II disambung untuk era 1400-1500/2000-2100) oleh YM. Nik Syaidinal Umar Che Solahuddin dari nenek moyang terdahulu.
Dis. 2010 - Karangan Sejarah Istana HM Cik Siti Wan Kembang bagi Hikayat Seri Kelantan Abad ke 15, 1400-1500 Hijrah/2000-2100M, atau Jilid ke-4 atau “D”(Buku daftar keahlian Bani Hasyim Syeikh Husin Jamadil Kubra-Cik Siti Wan Kembang – Tok Limbat – Tok Syed Kadok-Syed Kuning Kelantan sekarang “Jilid D”. Satu buku untuk jumlah tertentu satu abad/100 tahun) telah dipersetujui semua 40 wakil kerabat yang bersidang, akan  disambung ole YM. Nik Syaidinal Umar bin Hj. Che Solahudin, yang telah diarah terlebih dahulu mengarang tafsir Al-Quran hingga diterima di Kaabah (kaedah khas Bani Hasyim) dan telah disempurnakan di Hadapan Kaabah pada Oktober 2010 oleh Naqib Pasir Puteh YM. Mohd Zaem bin Zainal Abidin(Sahih diterima sentuh/kucup Hajaral Aswad) dengan jayanya  setelah mendapat arahan pihak Baitul Makmur melalui arwah Tok Ayah Mat Jibril pada Oktober 2008.
Kubur/pemakaman baru bagi semua Bani Hasyim Genersi Jilid D(semua generasi baru ditanda denagn Abjad "D". D1,-D9 dan juga D10-MQTK, bukan lagi "C". Generasi Bani Hasyim dalam buku senarai nama jilid C  1900-2000, telah meninggal dunia majoritinya) ini sedang diproses untuk  kelulusan pihak berkuasa tempatan dengan kerjasama YM. Datuk Biji Sura Kelantan.(Majlis Orang Orang Besar Istana Bani Hasyim Kelantann 1756-2010M, D1-MQTK).
FINAL 1 MALAYSIA ;

United Munafiqin Nation Organisation keno lawan dengan United Mukminin Nation Organisation....!

UMNO



Tan Sri Nik Ahmad Kamil dah reka istilah relevan dalam umno tu sambil bergurau senda minum teh dengan nenek moyang kami....nak cerita anak melayu akhirnya hanya ada satu antara dua pilihan....itulah JERAT RAJA-RAJA MELAYU (Royalty To King & Country)...sapo caci cela Raja Melayu boleh masuk umno muhib......juga di malaysia....dan lawan umno mqtk..!!

Allah jua terbaik.amin.
(Terima kasih semua unit yang sediakan terjemahan rumi Hikayat Sri Kelantan)

BANI ISRAEL SEBENAR DI SISI ALLAH.

Raden Gugusan
Seorang professor di Amerika bernama Ralph Olssen telah membuat hipotesis baru. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Prof Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu. Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka.'MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR,LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN'.


Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.
(petikan dari alter rahsia bangsa melayu)

Dalam konteks sejarah kemasukan sebilangan para ahlul-bait ke dalam istana Raja-Raja Melayu sebagai menantu, antara fakta yang menarik ialah faktor pemilihan mereka atau anak cucu mereka dalam memberi kesinambungan kepada pemerintahan negeri.

Dalam sesetengah hal, mereka menyambung pemerintahan kerana raja tiada mempunyai waris pemerintahan yang sah, dalam lain perkataan tiada berputera. 

Namun terdapat juga raja yang mempunyai waris tetapi kesinambungan pemerintahan negeri tetap dianugerahkan kepada menantu atau anak cucu menantu yang berketurunan ahlul-bait Rasulullah SAW itu. Hal ini terjadi semata-mata atas kesedaran agama yang menekankan soal nasab dalam pemerintahan umat Islam. Dan nasab itu dari QURAISY!!


And I am the Quraysh too ..! and be like Siti Khadijah KulWaid who accompanied the Prophet at a time when He was still young, to accompany the Prophet in tears when reviled, insulted, because the alleged error and madness, only to reveal God (Quran) TO THE PEOPLE .. just copy & paste Ayaat2 Allah from Gabriel is written in the Mother of the Book (Qur'an) is sent to the HUMAN HEART BY A mighty angel Gabriel; receiving party and a party desperately WANT AND SHOW clever and tried to undermine the revelations of Allah ALLAH IS THAT IN CARRYING; and sunnahtullah NOT CHANGED ..

Subhanallah! Then there was like Abu Bakar AsSiddiq, who always allows his friends Prophet at a time when others did not deny the truth, while others insulted him, and when people have forgotten, the fact of a 'Friendship' .. the arrival of the Prophet as a companion to them .



KERIS PUSAKA BANGSA
LAMBANG DAULAT KEMBALI MENYERNA.. 

6 comments:

  1. http://sangtawal.blogspot.com/2010/03/permohonan-maaf-terbuka-sangtawal-dari.html

    Monday, March 01, 2010
    Permohonan Maaf Terbuka Sangtawal Dari MQTK
    Saya, Sangtawal Sakranta memohon maaf kepada pihak MQTK atas artikel saya berjudul "Apa motif sebenar MQTK ?". Saya juga telah menarik balik artikel tersebut demi menjaga nama baik MQTK dan ahli-ahlinya. Semoga tidak lagi timbul kekeliruan dan salah faham selepas ini. Semoga pihak MQTK sudi memaafkannya dan semoga kita sama-sama menjadi anak murid pok teh dan mengambil ilmu yang berguna darinya.Saya akan merujuk kepada pok teh semula tentang perkara ini.

    Sesungguhnya syaitan itu amat suka melihat umat islam akhir zaman bermusuh-musuhan dan pecah belah.Sesungguhnya Ammarah itu juga mendekatkan diri kita dengan jurang api neraka.

    Dengan rasa rendah diri, sekali lagi saya memohon maaf dan sambutlah salam perdamaian dari saya.

    MQTK boleh hubungi / e-mail saya di : sangtawal@yahoo.com
    Posted by Sangtawal Sakranta at 3/01/2010 11:46:00 AM
    Labels: ucapan

    ReplyDelete
  2. “Namamu biar tidak terkenal, pintu rumahmu tertutup rapat, bibirmu tersenyum, perutmu kelaparan, hatimu terluka, pasarmu tiada sambutan, pangkatmu dipendam dan keaibanmu ditonjolkan.

    ReplyDelete
  3. “Setiap hari kamu menelan rasa pahit daripada pengaruh zaman
    dan teman, sedangkan hatimu menurut dalam sedar.

    ReplyDelete
  4. Do'a Berlindung Dari Perbuatan Buruk
    اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُبِكَ مِنْ شَرِّ سَمْعِىْ، وَمِنْ شَرِّ بَصَرِىْ، وَمِنْ شَرِّلِسَانِيْ، وَمِنْ شَرِّقَلْبِيْ، وَمِنْ شَرِّ قَلْبِيْ، وَمِنْ شَرِّمَنِيِّيْ.

    ( Alloohumma innii a’uudzubika min syarri sam’ii, wa min syarri bashorii, wa min syarri lisaanii, wa min syarri qolbii, wa min syarri maniyyii )

    “Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Mu dari keburukan pendngaranku, kejahatan penglihatanku, keburukan lidahku, keburukan hatiku dan keburukan air maniku. ( HR.Abu Dawud no.1551, at-Tirmidzi no.3492 )

    اَللَّهُمَّ جَنِبْنِيْ مُنْكَرَاتِ اْلأَخْلاَقِ، وَاْلأَهْوَاءِ، وَاْلأَعْمَالِ، وَاْلأَدْوَاءِ.

    ( Alloohumma janibnii munkarootil akhlaaqi, wal ahwaa i, wal a’maali, wal adwaa i)

    “Ya Allah, jauhkanlah aku dari berbagai kemungkaran akhlak, hawa nafsu, amal perbuatan dan segala macam penyakit. (HR.Al-Hakim dan dia mengatakan hadits tsb sahih dng syarat Muslim.)

    َاللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُبِكَ مِنْ شَرِّمَا عَمِلْتُ، وَمِنْ شَرِّمَالَـمْ أَعْمَلْ.

    (Alloohumma innii a’uudzubika min syarri maa ‘amiltu, wa min syarri maa lam a’mal)
    “Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari keburukan apa yang telah aku kerjakan dan dari keburukan apa yang belum aku kerjakan” (HR.Muslim(4/2085) no. 2716)

    ReplyDelete
  5. Amin...Benarlah Allah & Firman-Nya...Telah sempurnalah kalimat Tuhanmu [Al Qur’an, sebagai kalimat yang benar dan adil. Tidak ada yang dapat merobah-robah kalimat-kalimat-Nya dan Dia-lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  6. Oleh itu berilah peringatan kepada umat manusia dengan ajaran Al-Quran, kalau-kalau peringatan itu berguna dan sudah tentu berguna. Kerana orang yang takut melanggar perintah Allah akan menerima peringatan itu. Dan sebaliknya orang yang sangat celaka akan menjauhinya. QS 87:8-11 ..............Sesungguhnya keterangan-keterangan yang dinyatakan ini ada disebutkan di dalam Kitab-kitab yang terdahulu. Iaitu Kitab-kitab Nabi Ibrahim dan Nabi Musa. / (87;18-19)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"