DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Saturday, October 22, 2011

JAWAPAN BOBSPEK ALKUBRA KEPADA JAUHAR BASITA KELDAI: KEWAJIPAN AKU MENCARI KETUA MUNAFIK DI ZAMAN INI

by Bobspek Quraisy AlHasyimi on Wednesday, 22 December 2010 at 07:36
by: Bobspek AlKubra dis 2010M/muharram 1432H

                                              "Takbur di atas takbur itu sedekah"


Sabda Rasulullah SAW:
Jika kamu melihat orang-orang yang Tawadhu, maka merendahlah kamu pada mereka , dan jika kamu melihat orang-orang yang sombong, maka SOMBONGILAH mereka sebab yang demikian bagi mereka adalah satu PENGHINAAN dan untuk kamu sebagai SEDEKAH"
(hadith dari Ibnu Umar)Tanbihul'Ghafilin mukasurat 244 Bab SOMBONG

Hadis ini diwarisi dan menjadi pegangan Datuk Syed Kadok Kelantan, Datuk Perwira Kelantan Hj. Nik Daud, Tok Chu Husin Gua Musang, Tok Ayah Mat Lundang Paku, Tok Ayah Mat Pohon Tanjung, Tok Ayah Jedok, Arwah Tok Ayah Mat Jibril dan etc..etc..etc..

YM Datuk Paduka Tn. Guru Hj. Hasyim b. Hj. Abu Bakar, Presiden Persatuan Pondok Kelantan (PPK) telah mengatakan bahawa, 'TAKBUR DI ATAS TAKBUR ITU SEDEKAH". dan itulah wasiat beliau selaku Penasihat Kehormat Syheikul'alKubra MQTK_QSI ke atas orang-orang yang cuba berlaku sombong takbur pada perjalanan MQTK_QSI.. maaf semua!!

(2:8-13) Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka terdapat penyakit, maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta mendustakan kebenaran. Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan. Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya. Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman. Mereka menjawab: Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu? Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui.

Jauhar Basita batu & the Gang’s..:

kamu jangan ujub/riak bersangka-sangka dan menyangka diri kamu betul bila tidak sesuai dengan naluri kamu,,,,. sama macam abu Jahal/abu Lahab tak suka nabi bacakan Quran; sedangkan sudah jelas kebenarannya. Tugas nabi baca Quran.. musuh akan menentang.. sunnahtullah!!

Kami membacakan Quran dan kamu menafikan Ayyat-Ayaat itu, dan bukannya kami. kami hanya membacakan ayat2 itu, sedangkan sebelumnya kamu tak tahu.. kamu kononnya tahu Quran tapi tak tahu isinya.. dan kamu telah terjerat dalam misi kami mencari munafik.. especially KETUA MUNAFIK ZAMAN INI..!!

Dalam pengajian kami.. sesiapa yg menolak alQuran itu adalah munafik dan kafir.. spesis ni paling ramai zaman nabi.. satu kota oooo.. wow!! Apapun, sengaja kami keluar ke dunia luar dan melihat gelagat kamu. Maaf, kerana kami diperintahkan begitu oleh orang-orang tua kami,.. berlakon @ taqiyyah, MENCARI MANGSA, dan akhirnya kamu terjerat (rules of game) dalam permainan kami mencari Munafik dan Ketuannya.

Kami membacakan Quran dan kamu menafikan kami yang membawanya.. menolak si pembawa.. iaitu mendustakan UtusanNya.. sunnahtullah tidak berubah!! begitu juga apa yg diceritakan Quran.. dihantar PENYERU yang membacakan Ayayt-AyaatNya kepada penduduk negeri,, lalu didustakan kaumnya.. Sedarkah kamu sebenarnya telah terjerat sekarang?

Sekarang kamu tidak sedar yang kamu akhirnya BERBICARA menentang kami dengan kata2 selain Quran.. kamu terpaksa berfikir untuk-kata berhujah dan Taghut' @ pemikiran sendiri.. sedang kami hanya membacakan Ayyat-Ayaat itu.. secara tidak sedar kamu menjadi fasik kerana jahil dan tidak mengetahui isi kitab akhirnya bersangka-sangka... Ingat kisah Rasul-Rasul datang kepada kaumnya dengan membacakan Ayaat-Ayaat Allah sahaja,,.. tidak berubah.. just copy & paste(Tak boleh ubah/reka/atau bawa kata-kata lain??!!... yakni sampaikan kepada manusia, bukan pada pokok kayu, kereta proton ke atau nak baca orang dalam kubur!!

Tetapi bila dipraktiskan, akhirnya didustakan kaumnya.. maka pasti berlaku sunnahtullah iaitu datanglah AZAB ALLAH.. maka binasalah orang-orang yang mendustakan ALQURAN (Allah) dan Pembawa alQuran (Rasul)itu. Selepas itu, Tuhan selamatkan orang yang membacakan Ayaat-Ayaat itu.. iaitu orang-orang yang beriman pada kehadiran Utusan yang membacakan Ayaat-Ayaat Tuhan itu; dan itulah konsep... dan itulah Quran Qadim.. Ingat.. firman Allah:

Setiap kali Kami tukarkan satu Ayat ke tempat Ayat yang lain, nescaya orang-orang yang ingkar kafir itu akan berkata: “Kamu yang membuat-buatnya”..

hmmm.. sori bro! Ini bukan reka-reka. Kewajipan kami hanya menyampaikan.

Tugasan kami:

1. Bacakan Quran kepada manusia, maka didustakan atas alasan kononya si pembawa dicurigai sebenarnya kamu diperintahkan supaya mengikut firman Allah:(Rujuk alHujuraat> Janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain)

2. Tugas kami membacakan Quran > kamu tidak tahu kaedah guna Quran Qadim iaitu fir.Allah,'Setiap kali Kami TUKARKAN SATU AYAAT KEPADA TEMPAT (Mukasurat lain laa..) SATU AYAAT YANG LAIN, maka org2 kafir ingkar akan berkata: KAMU YANG MEREKA2NYA.." > ingat kami tak reka!! Itu Jaminan Allah

3. Kenapa kami kasar > bila Ayaat2 Allah diingkari, maka kewajipan kami menghalangnya kerana kami tahu kamu tidakm faham isi alQuran.. mungkin kamu alHafiz, tetapi alHafiz yg tidak faham isi Quran dan tak faham kaedah Quran Qadim macam kami. Kami juga alHafiz, tetapi tidak sama fahaman kami dengan kamu kerana berdasarkan ayatt surah Hud 15-17 iaitu adakah sama org2 yg bersaksikan alQuran tentang sah batal sesuatu perkara dengan orang2 yg tidak bersaksi? Dan KITAB SEUMPAMA itu telah diberi kepada Musa dahulu sebagai Petunjuk dan Rahmat.. > dan ini dinamakan Ishtikarah alQuran @ kaedah ke 7 penafsiran Quran iaitu TAFSIR QURAN DENGAN QURAN.. dan rujuk kitab Tanbihul'Ghafilin bab 'TAKBUR DI ATAS TAKBUR ITU SEDEKAH'- hadis dari Abu Bakar

4. Kenapa perlu berbalah?
Fir. Allah: “Ketika kami mengutus Hud kepada kaumnya, 'Takutlah kamu kepada Allah dan turutlah aku', maka mereka menjadi dua puak yang BERBALAH”.
Ironisnya, bila kami membacakan ayat itu (Copy & paste-tak boleh ubah/tak boleh reka dengan pemikiran sendiri), kamu semua mendustakan Ayaat itu sedang kami hanya membacakannya. Kamu mengira kami main-main sedang Ayaat-Ayaat yang dibacakan itu adalah benar dan kami cuma PRAKTIS-kan ajeer... dan kamu masuk jerat kami.. dan kami tahu tahap IQ kamu. Kamu ini kalau kat sekolah dulu, tahap IQ kelas tingkatan 5 Sastera 9 nie .. kelas E nie.. bukan sombong,..!! tapi yang bodoh wajib mengikut yang cerdik' kerana itu nasihat Allah, firmanNya:

"Kami telah lebihkan setengah lain kepada setengahn yang lain beberapa darjat' dan mengikut Iman Ghazali dlm Ihya' Ulumiddin, 'sewajarnya yang tidak mengetahui (Bodoh) mengikut yang mengetahui (Cerdik); dan kami di MQTK_QSI hanya mengukur tahapm kecerdikan anda berdasarkan merit quality anda tentang KEFAHAMAN ALQURAN sahaja kerana segala ilmu akan terbatal bila diukur dengan ALQURAN kerana ALQURAN BUKAN TANDINGAN!! tetapi BATU UJIAN pada Kitab-Kitab yang lain.

PERINGATAN PADA YANG INGKAR:

Kalau kamu rasa pandai, so alQuran kami lagi pandai.. Dan Dialah Allah yang menciptakan aku dan sentiasa memberi hidayah petunjuk kepadaku. Dan kerana itu perlu berpecah. Lagipun Islam akhir zaman tetap akan berpecah 73 puak. Itu Nabi SAW cakap.. Oo..Tak percaya yer? Nabi sendiri cakap kamu tidak percaya.. apatah lagi kami, so kalau zaman nabi dulu.. ingkar Quran ni, kena pancung kat saidina Umar & saidinja Ali dah jenis kamu nie... atok2 kami garang!! auwwww.. subhanallah
'Lakinahuwallahhurobbiwalausyriku'birubi'ahada'masyaAllahhulaquwata'ila'billah'
Dan Dialah Allah Tuhanku yang menurunkan KITAB itu.

"Sesungguhnya Tuhanaku mengetahui bahawa aku adalah rasul yang diutus kepada kamu dan aku membawa kepada kamu satu bukti yang nyata"

errr.. nak bukti mana lagi selain QURAN? firman Allah:
"Sesungguhnya telah datang BUKTI dari Allah, iaitu alQuran yang menerangi"

Memang ler kamu kata kamu ada Quran juga dan kamu kata, ‘Itu Quran aku juga’ ‘Aku pun boleh baca juga..”, tapi tak tahupun kaedah kami… huuu..
firman Allah: “Lalu Kami WARIS-kan Kitab itu kepada hamba-hamaba Kami yang Kami PILIH; Tidak ada HAK memilih bagi sesiapaun melainkan pilihan Allah; Allah yang memilih UtusanNya dari Mslaikat danjuga Manusia”

firman Allah: “Kami jadikan lapisan berlapis-lapis sehingga mereka tidak memahami alQuran dan tidaklah menambah alQuran itu kepada mereka melainkan kerugian.” (alBaqarah)
sama macam ahli kitab zaman atok aku dulu.. tak faham isi kiab!! Tapi dulu dalam bahasa Ibrani, Suryani.. bahasa AJAM la..firman Allah: ALQURAN ini di dalam kitab-kitab orang-orang terdahulu; dalam suhuf Ibrahim dan juga Kitab Musa"

Kisahnya.. bila atok aku faham alQuran Arab maka berlakulah perselisihan kerana Kitab itu, sedangkan Kitab itu benar dari Allah. Maka atok aku dipanggil Ummi kerana dalam bahasa yang berbeza.. muncul kitab dalam bahasa ARAB pulak!! Macam sekarang ni, dalam bahasa Melayu pula, dan seluruh bahasa dunia boleh difahami.

So, IQ kena tinggi bro, jika nak faham benda nie.. kefahaman kelas sastera tak sama dengan kelas SAINS..
Lanjutan cerita, Bila atok aku faham apa yang Tuhan arahkan (sebab dah faham bahasa) so menyebarlah Ia menyampaikan Firman Allah dan itu tujuan Rasul diUtus, untuk menyampaikan KALAM ALLAH, kerana itulah caranya Allah berhubung dengan manusia.

Manusia kini memperlagukan alQuran, tetapi kami TIDAK MEMAHAMI kerana kami UMMI, sedang firman Allah: “Quran dalam bahasa Arab supaya kamu memahaminya".

So, Bagaimana mahu memahami??

Firman Allah:
"Maka sesungguhnya Kami memudahkan turunnya Al-Quran ini dengan bahasamu, ialah supaya engkau memberi khabar gembira dengannya kepada orang-orang yang bertakwa dan supaya engkau memberi amaran dengannya kepada kaum yang degil dalam kekufurannya". (19:97)

Begitu juga dengan kami di sini, juga UMMI kerana faham alQuran/Kitab Allah dalam bahasa Melayu dan seluruh bahasa dunia.. sedang kami bukannya penyanyi tapi hanya diwajibkan membacakan alQuran kepada manusia. Walaupun dalam bahasa kaumnya sendiri.. tapi tetap perkara itu- ALQURAN/KATA-KATA ALLAH YANG BENAR/HIDUP/QADIM dan BUKAN KATA-KATA REKAAN!!

Memang kami disamarkan Allah kepada kamu kerana kamu tidak pun mengenal kami dan tidak pernah pun menemui kami; kamu tidak tahupun bagaimana kami berhubung dengan Allah melalui alQuran dan Islam satu-satunya agama yang BOLEH BERHUBUNG DENGAN TUHANNYA.

 Firman Allah:
"Dan kalau Rasul (Penyeru) itu Kami jadikan malaikat, tentulah Kami jadikan dia berupa seorang lelaki dan tentulah Kami menyebabkan mereka kesamaran sebagaimana mereka sengaja membuat-buat kesamaran".

"Supaya mereka itu mengenal atau tidak mengenal; dan Yusuf mengenal mereka tetapi mereka tidak mengenal Yusuf"
lagipun sheik Tijani (Ulama Sunni Iraq) telah mewasiatkan pada umat Muslim moden supaya tidak membantah ahlulbait dengan wasiatnya: "Jangan ajari mereka itu kerana mereka telah diajar oleh Allah". Dalilnya alQuran Qadim dan kaedah menggunakannya ada di tangan kami dan kami yang wajib mengajar kamu dalam bab ini.

Firman Allah: "Jangan kamu menjadi Rabbaniyyah tetapi jadilah kamu Rabbaniyyin iaitu kamu MENGAJARKAN KITAB ITU dan TETAP MEMPELAJARINYA"

Kamu tahukah di mana letaknya Ayaat-Ayaat itu? Tentu kamu akan bersusah payah mencarinya sedang bagi kami , tidak perlu kerana cuma ambil alQuran dalam bahasa yang kamu faham dan bukakan dimana-mana tempat Ayaat itu sesuai dengan firman Allah:

"Setiap kali Kami hilangkan satu Ayaat dari INGATAN kamu atau kami jadikan kamu lupa, maka Kami akan menggantikannya yang lebih baik atau SEBANDING DENGANNYA. Tidakkah kamu tahu bahawa Allah Mahakuasa di atas segala sesuatu.” (2:106)

Nota: Tapi kalau tak faham juga gunakan kaedah Isthikarah alQuran

Dan apabila diturunkan sesuatu surah dari Al-Quran maka di antara mereka ada yang bertanya secara mengejek: Siapakah di antara kamu yang imannya bertambah disebabkan oleh surah ini? Adapun orang-orang yang beriman, maka surah itu menambahkan iman mereka, sedang mereka bergembira dengan turunnya. Adapun orang-orang yang ada penyakit kufur dalam hati mereka maka surah Al-Quran itu menambahkan kekotoran kufur kepada kekotoran yang ada pada mereka; dan mereka mati, sedang mereka berkeadaan kafir. (9:125)

Sesungguhnya keterangan Al-Quran adalah kata-kata pemutus, Dan bukanlah ia kata-kata yang olok-olok. Sesungguhnya mereka yang menentangmu, bermati-mati menjalankan rancangan jahat, Dan Aku pula tetap bertindak membalas rancangan jahat mereka. Oleh itu janganlah engkau hendakkan segera kebinasaan orang-orang kafir itu, berilah tempoh kepada mereka sedikit masa.
(86:13-17)

Tidak sekali-kali! Kerana sesungguhnya dia menentang dengan degilnya akan ayat-ayat Kami (Al-Quran, yang disampaikan oleh Rasul Kami). Aku akan menyeksanya (dengan azab) yang memuncak beratnya. Kerana sesungguhnya dia telah memikirkan dan mereka-reka berbagai tuduhan terhadap Al-Quran. Maka binasalah dia hendaknya!

Bagaimanakah dia berani mereka-reka? Sekali lagi: Binasalah dia hendaknya! Bagaimana dia berani mereka-reka tuduhan itu? Kemudian dia merenung dan memikirkan berkali-kali: Jalan-jalan mencaci Al-Quran, tetapi dia gagal; Setelah itu dia memasamkan mukanya serta dia bertambah masam berkerut; Kemudian dia berpaling (dari kebenaran) dan berlaku sombong angkuh, Serta dia berkata: “Ini tidak lain hanyalah sihir yang dituntut serta dipelajari; Ini tidak lain hanyalah kata-kata rekaan manusia!”
(74:25)

Bodoh macam keldai itu ucapan Allah- sila rujuk aljumaah ayat 5
jadilah kamu kera yang hina' itu ucapan Nabi daud dan Isa Putra Maryam @ Jadilah kamu batu atau besi atau apa2 yg terlintas dihati kamu sehingga kamu menjadi besar"

Tahukah kamu kenapa Nabi bunuh orang? Tahukah kamu kena saidina Umar dahulu pancung orang? Tahukah kamu dahulu kenapa nenda aku sauduan Ali KWJ juga bunuh orang? Bodoh bangang tol!! Jauhar Basita, Ingat !! orang semuanya memerhati ucapan kamu.. betapa bodoh dan kami tahu tahap tahap level kamu..

Bila ayat Quran dibacakan.. ingat hanya pembawanya yang tahu motifnya.. dan jangan ingat kamu tahu.

“Maka takutlah kamu kepada Allah dan turutlah aku" ...

kau ingat AYAT QURAN ini diturunkan oleh SETANke? Kau ingat ALQURAN boleh dipalsukan dari mana-mana arah dan segi sekalipun? kalau kau fikir begitu kamu termasuk darah zina tak faham isi Quran dan aku tahu kau tak pernah habis pun baca 30 juz Quran dalam bahasa yang kau fahami.. lantak ler bahasa apa asal kau faham.. dan tahukah kamu apa itu Qadim dan apa itu Muhaddas?

Kamu percaya Quran itu Qadim, bukan MAKHLUK? Kamu tak yakin Quran itu dari Allah, hidup secara langsung (ONLINE), walau kamu lihat kafir yang mencetaknya? Sungguh Allah Maha Kuasa di atas segala sesuatu. Firman Allah:

Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al-Quran kepadamu, dengan beransur-ansur. (76:23)

Sesungguhnya Kamilah yang berkuasa mengumpulkan Al-Quran itu dan menetapkan bacaannya; Oleh itu, apabila Kami telah menyempurnakan bacaannya kepadamu, dengan perantaraan Jibril, maka bacalah menurut bacaannya itu; Kemudian, sesungguhnya kepada Kamilah terserah urusan menjelaskan kandungannya . (75:19)

Kamu percaya bahawa dengan alQuran satu-satunya cara untuk berhubung dengan Allah? ATAU kamu terpaksa pula mengambi Tok guru Nik Aziz atau Samy Vellu baru nak percaya? Baaru nak faham? Panggil Mahathir? Najib?.. Haji Hadi? Lady Gaga?? Atau kena hidupkan Nenek moyang kamu baru nak faham Quran?? Mak Enon..?? Isk.. Isk.. Dan aku memandangmu satu kaum yang bodoh.

Firman Allah: “Tidak cukupkah alQuran ini diturunkan kepadamu dan dibacakan kepada mereka itu?

Jauhar & satanic Gang!!
Kamu ragu-ragu pada Pembawa alQuran itu sebagaimana musyrik kafir dengki pada Nabi SAW atok aku itu, bila atok aku bacakan Quran di Mekah dulu!!? Roh yang sama nie... hmmm kaum inilah yang mengaku Islam dan membunuh nendaku saidina Hussein dulu di Karbala.. Sunnahtullah tidak berubah.. Ingat! Kedatangan aku untuk berpecah bukan bersatu. Islam 73 puak broo.. kalau kau kata Islam satu, kamu menafikan hadis nabi SAW. Kalau kamu kata tak perlu mengikut ahlulbait kamu adalah MUNAFIK dan hokum munafik adalah BUNUH atau Pancung atau disalib atau dipotong kakinya secara bersilang.

Kepada Jauhar Basita, Rahmat Sakalian Alam, Azlan penang, Zam Amerullah & Rabiatul Adawiyah:

An-Nisa(54)
Atau patutkah mereka dengki kepada manusia disebabkan nikmat yang telah diberikan oleh Allah kepada mereka dari limpah kurniaNya? Kerana sesungguhnya Kami telahpun memberi kepada keluarga Ibrahim: Kitab dan hikmat dan kami telah memberi kepada mereka kerajaan yang besar.

Dan apabila dibacakan Al-Quran kepada mereka, mereka tidak mahu taat dan sujud? bahkan orang-orang yang kafir, semata-mata mendustakannya; Sedang Allah mengetahui apa yang mereka rahsiakan dalam hati. Maka khabarkanlah kepada mereka dengan azab yang tidak terperi sakitnya; (84:21-24)

Kamu ingat Islam ini mengikut kehendak dan citarasa kamu? Kamu yang mengatur Allah atau Allah yang mengatur kamu…?? Kalau tak tahu, tidak mengetahui, maka insaflah diri.. Islam mesti ada keyakinan.. tanpa keyakinan itu palsu dan sesat.. mengagak-agak dan pemikiran sendiri.. tanpa asas dan bukti dari Allah. Janganlah kamu mencari-cari kesalah orang lain. Kecuali yang cuba membantah, maka kewajipan kami memeranginya sehiungga Wahyu Allah mengatasi segala-galanya.

Lantak ler kamu puak mana.. !! Islam 73 puak dan aku sudah ada KAPAL aku.. dan Quran aku kamu tak tahu bagaimana kamu guna kaedahnya. Sebab 'Adakah sama yang menunjuki dengan kena tunjuk. Kamu celik mata lihat tok nenek kamu Islam, maka Islam ler konon-nya kamu…!!

huuu nasib baik tak lahir jadi Iban.. makan tuak ler kamu pakai cawat.. joget nyut-nyut, maka sesuai ler dengan muka tak hensem kamu tu.. ye ler! Sesiapa yang ingkar Quran yang sampai kepada mereka.. (dulu Kitab Taurat.. zabur, suhuf Ibrahim, Injil dan Quran sendiri -arab ler..- sekarang diingkar dalam bahasa Melayu pula!) yang kena sumpah jadi kera... jadi Babi.. itu orang-orang yang ingkar alQuran.

Ooo.. patut ler.. ada iras kera da babi pada muka kamu yang ingkar itu sama dengan spesis yang kena sumpah tu.... baca Quran dulu laaa.. sebenarnya aku dah fed-up dgn spesis kamu nie.. tapi terpaksa kerana semata-mata wasiat nendaku saidina Hussein as:

"Kalau aku tidak mahu rahmat Allah ini tersebar kepada kamu nescaya aku tidak akan BERBICARA dengan kamu"

sorri bro, SALAM.. SALAM SALAM dan kewajipan aku hanya menyampaikan dan aku bukan pengawas bagi kamu; tunggulah kita di pihak yang sama2 menunggu. Dan aku memang keras dengan Munafik/fasik/zindik/jahil/musyrik/buta kayu tak tahu isi kita/buta sejarah/ngaku pandai/bodoh sombong, ajar tak nak dengar/rasa betul walaupun ditunjuki dengan alQuran. Itu Taghut’ broo.. pemikiran sendiri tanpa alQuran.. ikut nafsu.. !!

Ingat!! Apapun, sebelum ini kamu tak tahu pun ISI KITAB dan susunannya , kaedahnya dan cara guna, sampai kami keluar menyebarkannya..

Soriii.. Gua titihan Raja laa.. kikii.. bukan sombong tapi nak bagitahu yang ilmu Raja ini tidak sama dengan ilmu rakyat Dulu KITAB-KITAB sampai dalam ISTANA dulu laa.. Puak-Puak Raja yang belajar dulu dan mengajarkan pada rakyat.. Ingat Raja-Raja itu Ahlulbait. !! Menentang ahlulbait bererti kekafiran.

"Takbur di atas takbur itu sedekah" (HADITH)..> bodoh ,macam keldai betul.. bodoh sombong yang mengikut imam Ghazali dalam Kitab Bidayatul'Hidayah.. WAJIB DIHINDARI iaitu yang tak tahu dia tak tahu bila diajar tak mahu terima kerana merasa betul tanpa kitab yang menerangi dan tanpa bukti dari Allah...

Kedatangan Al-Quran itu adalah semata-mata dengan limpah kurnia Allah dan kasih sayangNya, maka dengan isi kandungan Al-Quran itulah hendaknya mereka bersukacita (bukan dengan yang lainnya) kerana ia lebih baik daripada apa yang mereka himpunkan (10:58)

Banyak beza gua dengan kamu bro!! Gua tak boleh makan Ikan kekacang, terima zakat atau sedekah.. Tapi, kamu tak apa sebab plebeains.. sorii bebanyok!! Penampar nak?? Huu..

“Amal kami amal kami dan amal kamu amal kamu; salam untukmu, aku tidak disuruh bergaul dengan orang-orang yang jahil; Cukuplah Allah menjadi saksi antara aku dan kamu dan orang-orang yang menguasai ilmu kitab”

AKU IKUT AGAMA BAPAKU IBRAHIM; dan ia bukan dari orang-orang yang musyrik dan aku bukan dari orang-orang yang Musyrik”

KISAH SYAIDINA HASSAN rd DENGAN MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:
"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti"

“Wahai kaumku! Sekiranya kedudukan aku dalam kalangan kamu dan peringatan yang aku berikan kepada kamu dengan ayat-ayat keterangan Allah itu, menjadi keberatan kepada kamu, maka epada Allah jualah aku berserah diri. Oleh itu, tetapkanlah keazaman kamu serta sekutu-sekutu kamu untuk melakukan rancangan jahat kamu terhadapku; kemudian janganlah hendaknya rancangan jahat kamu itu, dan janganlah keputusan kamu itu dirahsiakan; sesudah itu bertindaklah terus terhadapku dan janganlah kamu tunggu-tunggu lagi. Oleh itu, jika kamu berpaling membelakangkan peringatanku, maka tidaklah menjadi hal kepadaku, kerana aku tidak meminta sebarang balasan daripada kamu mengenai ajaran yang aku sampaikan itu; balasanku hanyalah dari Allah semata-mata dan aku pula diperintahkan supaya menjadi dari orang-orang Muslim.”

Saksikanlah Ya Allah telah aku sampaikan.. “tunggulah kita di pihak yang sama-sama menunggu; dan kamu akan mengetahui siapa yang lebih betul jalannya”

;)  A 1 0 3 1 3 9 9 

  • A_Allah/Alquran
  • 10_Malaikat
  • 313_Rasul Allah
  • 99_AsmaulHusna

"Iaitu beberapa orang laki-laki dari penduduk BANDAR yang Kami berikah WAHYU (alQuran) kepada mereka
Bobspek Rockers alKubra 2010M/Dis-muharram 1432H___________

@ http://ahlulbait313.blogspot.com @ http://bobspek.blogspot.com @ http://mqtkahlulbait.blogspot.com @ http://tokkadokkelantan.blogspot.com @ http://mqtk.blogspot.com

Pertubuhan pelajar ALQURAN Tok Kadok Kelantan 1909M
mat rock tetap tersenyum...
· · Share · Delete


    • Ahmad Taufiq SATU GROUP NGA PENING...kitkitkit...
      22 December 2010 at 09:10 · · 2 people

    • Kapla Pekan bro bob.... kami sentiasa Bersamamu.... insyaAllah.
      22 December 2010 at 11:23 · · 1 person

    • Khairudy Budiman i follow.. Jauhar tu memang keldai.. merka mengangkatn Tok2 Guru mereka menjadi Tuhan sebagai pendidik-pendidik selain Allah.. kami kenal ler munafik ini..
      22 December 2010 at 18:55 · · 1 person

    • Khairudy Budiman tapi apapun.. yg lawan tetap akan kena azab.. tunggulah!! dgn PERKATAAN mana sesudah alQurann mreka itu mahu beriman
      22 December 2010 at 18:56 ·

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi Mereka bersumpah kepadamu dengan nama Allah utk mnyenangknmu, padahal Allah dan Rasul-Nya yang lebih berhak mereka mencari kere-daan-Nya, jika benar mereka orang mukmin.
      Tidakkah mereka mengetahui bahwa barang siapa menentang Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya neraka Jahanam baginya, dia kekal di dalamnya? Itulah kehinaan yang besar.

      22 December 2010 at 19:16 ·

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi
      Orang munafik itu takut jika diturunkan 1 surah yang menerangkan apa yang tersembunyi di dalam hati mereka. Katakanlah, “Teruskanlah berolok-olok.” Sesungguhnya Allah akan mengungkapkan apa yang kamu takuti itu.
      Dan jika kamu tanyakan kepada mereka, nescaya mereka akan menjawab, “Sesungguhnya kami ha-nyalah bersenda gurau dan bermain-main sahaja.” Katakanlah, “Mengapa kepada Allah dan ayat-ayat-Nya serta Rasul-Nya kamu berolok-olok?”

      22 December 2010 at 19:18 · · 1 person

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi
      Tidak perlu kamu meminta maaf, kerana kamu telah kafir setelah beriman. Jika Kami memaafkan sebagian daripada kamu, nescaya Kami akan mengazab sebagian yang lain, kerana mereka ada-lah orang yang terus berbuat dosa.
      Orang munafik lelaki dan perempuan, satu dengan yang lain adalah sama, mereka menyuruh yang ja -hat dan mencegah yang baik dan mereka menggen -ggam tangannya. Mereka telah melupakan Allah, maka Allah melupakan mereka. Sesungguhnya or -ang munafik itu, merekalah orang yang fasik.
      Allah menjanjikan orang munafik lelaki dan perempuan serta orang kafir dengan neraka Jaha-nam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah itu bagi mereka, dan Allah melaknat mereka; dan mereka mendapat azab yang kekal, seperti orang sebelummu, mereka lebih kuat, dan lebih banyak harta dan anaknya daripada kamu. Maka mereka telah nikmati bagiannya, dan kamu pula telah menikmati bagianmu sebagaimana or-ang yang sebelummu menikmati bagiannya, dan ka -mu telah perkatakan sebagaimana mereka memper -katakannya. Mereka itu sia-sia amalnya di dunia dan akhirat. Mereka itulah orang yang rugi.

      22 December 2010 at 19:19 ·

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi Dan jangan kamu sembahyangkan seseorang yang mati di antara mereka selama-lamanya, dan jangan kamu berdiri di atas kuburnya, kerana sesungguhnya mereka ingkar kepada Allah dan Rasul-Nya, dan mereka mati di dalam keadaan fasik.
      Dan jangan kamu kagum terhadap harta dan anak mereka. Sungguh, dengan itu Allah hendak men yeksa mereka di dunia dan agar nyawa mereka melayang, sedang mereka di dalam keadaan kafir.

      22 December 2010 at 19:21 ·

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi “Jangan kamu menyatakan alasan; kami tidak percaya lagi padamu, sesungguhnya Allah telah memberitahu pada kami berita perihalmu. Allah dan Rasul-Nya akan melihat amalmu, kemudian kamu dikembali kepada Yang Maha Mengetahui se-gala yang ghaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.”
      22 December 2010 at 19:22 ·

    • Ym Tok Kadok Mqtk-qsi Mereka akan bersumpah kepadamu dengan Allah, ketika kamu kembali kepada mereka, agar kamu berpaling dari mereka; oleh itu berpalinglah daripada mereka, kerana sesungguhnya mereka itu KOTOR dan tempat mereka neraka Jahanam, sebagai balasan atas apa yang mereka kerjakan.
      Mereka akan bersumpah padamu agar kamu reda menerima mereka. Tetapi sekali pun kamu terima mereka, Allah TIDAK REDHA kepada kaum yang fasik.

      22 December 2010 at 19:24 · · 1 person

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi benarlah Allah dan firmanNya..saksikanlah Ya Allah telah aku sampaikan
      22 December 2010 at 19:47 · · 1 person

    • Khairudy Budiman ALHAMDULILLAH. DENGAN RAHMATMU, PELIHARALAH KAMI DARI AZAB API NERAKA
      22 December 2010 at 21:22 ·

    • Asiah Abdullah ‎'ALLAH menyayangi dirimu,ujian itu tanda akan kasih sayangNya pada dirimu,semakin getir ujian yang dipikul oleh dirimu,semakin sayang DIA akan dirimu dan ujian itu tak kan membebankan dirimu kerna ALLAH itu tidak akan menzalimi dirimu ALLAH menguji pada kadar kemampuan dan ketabahan yang ada pada dirimu.''
      (。◕‿◕。)~InsyaALLAH~....

      22 December 2010 at 22:29 · · 1 person

    • Ym Nikmohdkamal Tydpmqtk sengaja nak tunjuk keras kir!!...
      22 December 2010 at 22:50 · · 1 person

    • Mohd Zaem Zainal Abidin Dan ikutilah apa yang diwahyukan kepadamu, dan bersabarlah hingga Allah memberi keputusan dan Dia adalah Hakim yang sebaik-baiknya.
      23 December 2010 at 05:04 ·

    • Mohd Zaem Zainal Abidin
      ‎"Perhatikanlah apa yang ada di langit dan di bumi. Tidaklah bermanfa’at tanda kekuasaan Allah dan rasul-rasul yang memberi peringatan bagi orang-orang yang tidak beriman. Mereka tidak menunggu-nunggu kecuali yang sama dengan kejadian-kejadian orang-orang yang telah terdahulu sebelum mereka. Katakanlah: "Maka tunggulah, sesungguhnya akupun termasuk orang-orang yang menunggu bersama kamu. Kemudian Kami selamatkan rasul-rasul Kami dan orang-orang yang beriman, demikianlah menjadi kewajiban atas Kami menyelamatkan orang-orang yang beriman.

      23 December 2010 at 05:05 ·

    • Mohd Zaem Zainal Abidin Patutkah menjadi keheranan bagi manusia bahwa Kami mewahyukan kepada seorang laki-laki di antara mereka: "Berilah peringatan kepada manusia dan gembirakanlah orang-orang beriman bahwa mereka mempunyai kedudukan yang tinggi di sisi Tuhan mereka".
      Orang-orang kafir berkata: "Sesungguhnya orang ini benar-benar adalah tukang sihir yang nyata."

      23 December 2010 at 05:06 ·

    • Abuya Falyastatiyunis wahai mentorku Bobspek alKubra,
      firman Allah: Dan apakah tidak cukup bagi mereka bahwasanya Kami telah menurunkan kepadamu Al Kitab Al Qur’an sedang dia dibacakan kepada mereka? Sesungguhnya dalam Al Qur’an itu terdapat rahmat yang besar dan pelajaran bagi orang-orang yang beriman.

      23 December 2010 at 06:05 · · 1 person

    • Abuya Falyastatiyunis uncle Bob,
      Dan mereka meminta kepadamu supaya segera diturunkan azab. Kalau tidaklah karena waktu yang telah ditetapkan, benar-benar telah datang azab kepada mereka, dan azab itu benar-benar akan datang kepada mereka dengan tiba-tiba, sedang mereka tidak menyadarinya.

      23 December 2010 at 06:13 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang mu’min dan tidak bagi perempuan yang mu’min, apabila Allah dan Rasul-Nya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan yang lain tentang urusan mereka. Dan barangsiapa mendurhakai Allah dan Rasul-Nya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata.
      23 December 2010 at 06:17 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi Tidak ada suatu keberatanpun atas Nabi tentang apa yang telah ditetapkan Allah baginya, sebagai sunnah-Nya pada nabi-nabi yang telah berlalu dahulu. Dan adalah ketetapan Allah itu suatu ketetapan yang pasti berlaku, yaitu orang-orang yang menyampaikan risalah-risalah Allah, mereka takut kepada-Nya dan mereka tiada merasa takut kepada seorang pun selain kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pembuat Perhitungan.
      23 December 2010 at 06:18 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi Abuya, Dan janganlah kamu menuruti orang-orang yang kafir dan orang-orang munafik itu, janganlah kamu hiraukan gangguan mereka dan bertawakkallah kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai pelindung.
      23 December 2010 at 06:20 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi ‎"Ya Allah Ya Qawwiy Ya Aziz!
      Wahai Tuhanku! Jadikanlah negeri ini negeri yang aman. Jauhkanlah diriku dan anak-cucuku dari menyembah berhala; Berhala2 itu telah menyesatkan ramai umat manusia, SESIAPA YANG MENGIKUTKU, MAKA MEREKA ITU GOLONGANKU, sesiapa yang INGKAR, maka Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani"

      23 December 2010 at 06:34 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi ‎"Wahai Tuhanku! Tidaklah aku mengatakan kepada mereka melainkan sembahlah kamu akan Allah, Tuhan aku dan Tuhan kamu; maka menjadi kewajipan aku mengawasi mereka itu semasa aku berada di antara mereka , tetapi kalau dihabiskan tempohku; maka menjadi kewajipan Engkaulah mengawasi mereka, kerana sesungguhnya Engkau Maha Mengawasi di atas segala sesuatu"
      23 December 2010 at 06:37 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi ‎"maka sembahlah kamu akan Allah, Tuhan aku dan Tuhan kamu; Ini satu JALAN YANG LURUS"
      23 December 2010 at 06:37 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi ‎"Kesejahteraan ketika aku diperanakkan, dihidupkan, diwafatkan dan ketika aku dihidupkan semula"
      23 December 2010 at 06:38 ·

    • Kapla Pekan
      KEPADA JAUHAR BASITA, MUHIBBIN, AMAN gonddrong kikiki.. dan yang BODOH MACAM KELDAI:
      "Hai kaumku, apakah keluargaku lebih terhormat menurut pandanganmu daripada Allah, sedang Allah kamu jadikan sesuatu yang terbuang di belakangmu? Sesungguhnya pengetahuan Tuhanku meliputi apa yang kamu kerjakan. Hai kaumku, berbuatlah menurut kemampuanmu, sesungguhnya akupun berbuat pula. Kelak kamu akan mengetahui siapa yang akan ditimpa azab yang menghinakannya dan siapa yang berdusta. Dan tunggulah azab, sesungguhnya akupun menunggu bersama kamu."

      Bro Bob.. bersabarlah.. Ingatlah Firman Allah ini:
      Maka hendaklah kamu bersyukur. Dan telah Kami tundukkan untuk Sulaiman angin yang sangat kencang tiupannya yang berhembus dengan perintahnya ke negeri yang Kami telah memberkatinya. Dan adalah Kami Maha Mengetahui segala sesuatu. Dan Kami telah tundukkan segolongan syaitan-syaitan yang menyelam untuknya dan mengerjakan pekerjaan selain daripada itu; dan adalah Kami memelihara mereka itu,

      23 December 2010 at 11:00 ·

    • Abuya Falyastatiyunis Bobspek, atau apakah kamu mengira bahwa kebanyakan mereka itu mendengar atau memahami. Mereka itu tidak lain, hanyalah seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat jalannya dari binatang ternak itu
      23 December 2010 at 12:13 ·

    • Abuya Falyastatiyunis Keldai Jauhar dan budok2 cap Keldai Jr.
      Tuhanku tidak mengindahkan kamu, melainkan kalau ada ibadatmu. padahal kamu sungguh telah mendustakan-Nya? karena itu kelak azab pasti menimpamu"

      23 December 2010 at 12:14 ·

    • Khairudy Budiman kJauhar, jadilah kamu batu atau besi!!
      23 December 2010 at 14:18 ·

    • Khairudy Budiman
      Demikianlah perintah Allah. Dan barangsiapa mengagungkan apa-apa yang terhormat di sisi Allah maka itu adalah lebih baik baginya di sisi Tuhannya. Dan telah dihalalkan bagi kamu semua binatang ternak, terkecuali yang diterangkan kepadamu ke...See more

      23 December 2010 at 14:22 ·

    • Kapla Pekan
      Jauhar & Hai kaumku,
      'Bagaimana pikiranmu, jika aku ada mempunyai bukti yang nyata dari Tuhanku (alQuran), dan diberinya aku rahmat dari sisi-Nya, tetapi rahmat itu disamarkan bagimu. Apa akan kami paksakankah kamu menerimanya, padahal kam...See more

      23 December 2010 at 16:09 ·

    • Kapla Pekan Jauhar & group:
      Dan tunggulah akibat perbuatanmu itu; sesungguhnya kamipun menunggu; Al Qur’an ini adalah penjelasan yang sempurna bagi manusia, dan supaya mereka diberi peringatan dengannya, dan supaya mereka mengetahui bahwasanya Dia adalah Tuhan Yang Maha Esa dan agar orang-orang yang berakal mengambil pelajaran.

      23 December 2010 at 16:15 ·

    • Mohd Zaem Zainal Abidin benarlah Kata-Kata Allah
      23 December 2010 at 22:08 · · 1 person

    • PuanNorhida Mat bersabarlah.. sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang sabar.. Ya Allah, wahai Tuhanku! Sempurnalah bagi kami cahaya kami, ampunilah kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa di atas segala sesuatu" Insya'Allah.. aminn
      24 December 2010 at 12:52 · · 2 people

    • Kapla Pekan sehingga para Rasul hampir-hampir berputus asa, dan berkata:"Tidak ada lagikah pertolongan Allah?" Maka datanglah pertolongan Kami; dan Pertolongan Allah itu amat dekat"
      24 December 2010 at 13:44 ·

    • Mohd Zaem Zainal Abidin
      WAHAI KAUMKU!!
      Wahai kaumku! Turutlah Rasul-Rasul (PENYERU) itu. Turutlah orang-orang yang tidak meminta kapada kamu sesuatu balasan, sedang mereka adalah orang-orang mandapat hidayat petunjuk. Dan (apabila ditanya: Sudahkah engkau menerima agama mereka? Maka jawabnya): Mengapa aku tidak menyembah Tuhan yang menciptakan daku dan yang kepadaNyalah kamu semua akan dikembalikan? Patutkah aku menyembah beberapa tuhan yang lain dari Allah? Jika Allah Yang Maha Pemurah hendak menimpakan daku dengan sesuatu bahaya, mereka tidak dapat memberikan sebarang syafaat kepadaku dan mereka juga tidak dapat menyelamatkan daku. Sesungguhnya aku kalau melakukan syirik tentulah aku pada ketika itu berada dalam kesesatan yang nyata. Sesungguhnya aku telah beriman kepada Tuhan kamu, maka dengarlah nasihatku.

      24 December 2010 at 13:49 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi Wahai orang-orang yang beriman! Jadikanlah diri kamu pembantu-berkata kepada penyokong-penyokongnya itu: Siapakah penolong-penolongku kepada Allah? Mereka menjawab: Kamilah pembantu-pembantu agama Allah! maka sepuak dari kaum Bani Israil beriman dan sepuak lagi kafir.
      24 December 2010 at 14:04 ·

    • Abuya Falyastatiyunis Lalu Kami berikan pertolongan kepada orang-orang yang beriman untuk mengalahkan musuhnya, maka menjadilah mereka orang-orang yang menang.
      24 December 2010 at 14:43 ·

    • Abuya Falyastatiyunis Oleh itu, apabila Kami telah menyempurnakan bacaannya kepadamu, dengan perantaraan Jibril, maka bacalah menurut bacaannya itu; Kemudian, sesungguhnya kepada Kamilah terserah urusan menjelaskan kandungannya
      24 December 2010 at 15:39 ·

    • Kapla Pekan ‎"dan tidak aku tinggalkan melainkan TERTULIS DI DALAM KITAB sebelum peristiwa itu berlaku" ..
      Firman Allah:
      Perumpamaan yang Kami LUKISKAN itu TIDAK AKAN DAPAT DIFAHAMI, melainkan kepada orang-orang yang BERILMU; da...n alQuran ini Kami turunkan untuk orang-orang yang mahu beribadat DENGAN ILMU"

      25 December 2010 at 03:01 ·

    • Kapla Pekan Perfection Intelligence Remain Among These
      Excellent Sassaians'

      25 December 2010 at 03:35 ·

    • Kapla Pekan So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.
      25 December 2010 at 03:37 ·

    • Ahmad Taufiq
      ‎#








      *



      Allah berfirman lagi;



      A'uzubillahimnasyaitho nirrajim...



      Katakanlah ; Aku tidak mengatakan kepada kamu (bahawa) perbendaharaan Allah ada di sisiku dan aku pula tidak mengetahui perkara-perkara yang ghaib; aku juga tidak mengatakan kepada kamu... bahawasanya aku ini malaikat, aku tidak menurut melainkan apa yang diwahyukan kepadaku. Bertanyalah (kepada mereka): Adakah sama orang yang buta dengan orang yang celik? Tidakkah kamu mahu berfikir?




      Dan berilah amaran dengan Al-Quran itu kepada orang-orang yang merasa takut bahawa mereka akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka (pada hari kiamat), (padahal) tiadalah bagi mereka pelindung dan tidak juga pemberi syafaat yang lain dari Allah,[al-Quran]supaya mereka bertakwa. sodakollohul'azim...




      bacaan kebenaran...




      salam ilmiah...



      _kingroses@ahmad-See more



      2 seconds ago · LikeUnlike

      #
      Write a comment...

      25 December 2010 at 06:36 ·

    • Ku Iskandar alhamdulillah jauhar skrg dah fhm.....syukurlaa benda ini tidak berpanjangan...
      27 December 2010 at 09:40 · · 2 people

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi
      God says: Dan kalaulah yang mengatakan atas nama Kami secara dusta sebarang kata-kata rekaan. Sudah tentu Kami akan menyentapnya, dengan kekuasaan Kami. Kemudian sudah tentu Kami akan memutuskan tali jantungnya. Maka tidak ada seorangpun di antara kamu yang dapat menghalang daripada menimpanya. Dan sesungguhnya itu tetap menjadi peringatan bagi orang-orang yang bertakwa. Dan sesungguhnya Kami sedia mengetahui bahawa ada di antara kamu yang mendustakan. Dan sesungguhnya Al-Quran itu sudah tentu akan menyebabkan penyesalan bagi orang-orang yang kafir. Dan sesungguhnya Al-Quran itu adalah kebenaran yang diyakini. Oleh itu bertasbihlah dengan memuji nama Tuhanmu Yang Maha Besar. Maka apakah jawapan kamu akan apa yang kamu diutus untuk menyerunya? Cukuplah Allah menjadi saksi antaraku Dengan kamu, dan juga disaksikan oleh orang-orang Yang ada ilmu pengetahuan mengenai Kitab Allah".

      28 December 2010 at 02:45 · · 2 people

    • Kapla Pekan benarlah firmanNya dan Kata-KataNya dan KebenaranNya
      28 December 2010 at 03:55 · · 1 person

    • Tamlikho Raqim kamilah pembantu-pembantu agama Allah,,,
      kapla.... slmkum...semoga Allah merahmati kita...insyaallah...

      28 December 2010 at 21:08 ·

    • Ku Iskandar
      Kami tidak tahu di zaman manakah kami ini sebenarnya kecuali Engkau yang maha mengetahuinya dan kami tidak mengetahui sipakah manusia yang ramai-ramai di sekeliling kami ini (lebih 5 billion) sama ada mereka kecintaanMu atau kebencianMu, na...See more

      28 December 2010 at 21:12 · · 1 person

    • Tamlikho Raqim amin yaRabal'alameen
      28 December 2010 at 21:23 ·

    • Ahmad Taufiq ‎~KINGROSES~ salamualaikum pada yang beriman.. pada yang memusuhi MQTK_QSI.. SALAM UNTUKMU.. aku tidak disuruh bergaul dengan orang yang jahil.. hmm maksudnya yang tak pernah habis Quran Tafsir nie.. dok bangga bahasa Arab jer.. huu gua pun tahu gak ARAB BRO.. BOLEH BACA tafsir PUN..
      30 December 2010 at 07:45 ·

    • Muhamad Asyraf
      Dan sebenarnya Al-Quran itu bukanlah perkataan Syaitan yang kena rejam. Dengan yang demikian maka ke manakah kamu hendak pergi kiranya kamu masih menyeleweng dari jalan Al-Quran? Al-Quran itu tidak lain hanyalah peringatan bagi seluruh penduduk alam. Iaitu bagi sesiapa dari kamu yang mahu tetap teguh di atas jalan yang betul. Dan kamu tidak dapat menentukan kemahuan kamu mengenai sesuatupun, kecuali dengan cara yang diatur oleh Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan seluruh alam.
      2 seconds ago · Like

      17 January at 05:41 · · 1 person

    • Umar Mqtk Ejas doa dgn Nabi Nuh a.s mintak pendekkan umur,,,dia ada doa tuu
      26 January at 00:26 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi ameen
      17 July at 10:52 ·

    • Bobspek Quraisy AlHasyimi “Setiap kali Kami tukarkan satu Ayat ke tempat Ayat yang lain, nescaya orang-orang yang ingkar kafir itu akan berkata: “Kamu yang membuat-buatnya”.. hmmm.. sori bro! Ini bukan reka-reka. Kewajipan kami hanya menyampaikan.,..
      about an hour ago ·

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Video Ahlulbait Melayu Bar

Loading...

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"