DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Wednesday, March 9, 2011

MQTK VS LONG NIK (RAJA JEMBAL)

VS      

*******************************************************************

mqtk (ahlulbait)
mqtkmalaysia@groups.facebook.com


JAWAPAN MQTKMALAYSIA: 
"Kemudian sesiapa yang membantahmu mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: "Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta". (3:61)
 
  •  
  • Long Nik hanya 2 keadaan shj apabila saat roh terpisah dr badan,yg pertama samada su'ul khotimah @ hausnul khotimah...setiap manusia pasti akan merasainya tak kira siapa anda...bahawasanya mati itu pasti bagi setiap mahkluk yg bernyawa..-- salah satu perkara didalam kitab muktabar iiatu didalam Tauhid/usuludin...


  • Ym Nikmohdkamal Tydpmqtk mati beradab dan mati tidak beradab..


  • Rasyadi Tarmizi mati dlm kmuliaan!


  • Long Nik seandainya para sahabatku tidak akan ketahui apa yg tersirat maka aku ingin memberitahu sedikit apa yang diriwatkan oleh hadis sahih bukhari iaiitu hanya ada 70,000 shj adalah pengikut jaminan oleh rasulullah/imam mahadi..


  • Zamzuri Abdullah hanya ada satu jalan sahaja..


  • Rasyadi Tarmizi bg mreka yg ikhlas mencari nya...


  • Tamlikho Raqim jalan AL QURAN QADIM!!!~


  • Ym Nikmohdkamal Tydpmqtk jln org2 yg bertaubat...

  • Rasyadi Tarmizi dan juga bertakwa~

  • Long Nik ‎7- golongan MUFARRIDUN seramai 62,951 org .... 6- golongan GURABA seramai 6,666 org ....5- Golongan NUJABA seramai 313 orang ...4- Golongan NUQABA seramai 70 orang..3-Golongan AUTADA seramai 41 orang..2- golongan ABDAL seramai 7 orang...dan

  • Long Nik yang paling atas ialah KHALIFATUL AL-MUKMININ...

  • Zamzuri Abdullah Bagaimanakah ?? jalan nya..??


  • Zamzuri Abdullah Apakah di dunia ini kta sudah dapat mengenali kedua golongan ini???

  • Tengkuamri Putra Al-Isra:71-71 hari Kami menyeru tiap-tiap kumpulan manusia dengan nama imamnya; kemudian sesiapa diberikan Kitabnya di tangan kanannya, maka mereka itu akan membacanya (dengan sukacita) dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun. Dan sesiapa yang berada di dunia ini buta maka dia juga buta di akhirat dan lebih sesat lagi jalannya.


  • Rasyadi Tarmizi sesat? dri masih mrenung akn kslahan lpas2


    Long Nik merenung ( muhasabah ) amatlah dituntut krn ia akan mengingatkan kita akan kematian...

  • Rasyadi Tarmizi insya... malu kpd diri dan ALLAH, aminnn.

  • Long Nik untuk sahabatku yg bertanya bagaimanakah? serta jalan nya ? ....inilah serba sedikit jawapan dr ana kpd anta biarpun tidak lengkap namun ia penuh nikmat..lakukan perkara istikharah al-quran yg mana melalui kitab muluk m/s 31
  •  
    Zamzuri Abdullah Dengan hanya kitab muluk ms 31 .. kita akan dapat tahu jalannya ke? Boleh beli kat mana brg tu?

  • Zamzuri Abdullah Boleh kah? kita kenal ..2 golongan ini masa kat dunia ni lagi ? Adakah dia mati dalam husnul atau su' ul khatimah.. boleh kenal ke? masa kat dunia lagi..


  • Long Nik yg soheh dan soreh adalah berpandukan al-quran dan al-hadis serta sunnah rasulullah saw

  • Long Nik sesungguhnya jika kita telah mempelajari banyak ilmu Allah swt maka wajib kita mengajar kepada org2 yg perlukan bukan menidakkan tentang kehadiran mereka dibumi Allah swt..adakah mereka diciptakan untuk derhaka..? sepertimana satu peribahasa mengatakan "tetamu yang dtg bertandang kerumah kita ,pasti mereka tidak tahu apa yg ada didalam isi rumah kita"

  • Long Nik lihat surah al-fath (kemenangan ) ayat 10..fahami sebaik baiknya..


  • Long Nik
    sesungguhnya umat islam diatas muka bumi Allah ini adalah bersaudara ..maka ukhwah kan silaturahim dan jgn putuskan..al-quran untuk dipelajari bukan untuk ditunjuk kehebatan kita bahawa kitalah yg mulia krn dr golongan terpilih mempelajari ...kalam Qadim sifat zat Allah azali lagi..adakah kita tahu akan nasib allahyarham sebelum kita di alam barzakh ? adakah kita mengetahui yg mana sesuatu yg kita tidak ketahui melainkan hanya Allah swt shj yg mengetahui ...kebenaran Al-quran sebagai rujukan bagi yg mengaku dirinya islam adalah tepat 100 peratus...jd jgnlah kami mempertikaikan isi didalamnya...

  • Long Nik sesungguhnya saya tidak pernah merasai saat2 kematian ketika beradab dgn izrail..samaada dpt mengungkapkan syahadah @ tidak terpulang kepada amalan saya didunia ini..insyaallah sekiranya kita telah mengetahui akan sesuatu tentang diri kita melalui safaat kasyaf bagi diri kita sendiri maka jgn lah disaat roh bercerai dgn badan baru nak mengenali Allah atau mahu mencarinya...

  • Mqtk Cawangan Putrajaya Allah memberi pertunjuk kepada hamba-hambaNya yang terpilih.. sesungguhnya segala bencana dan musibah yg menimpa diri kamu adalah disebabkan oleh perbuatan kamu. Sesungguhnya kamu menunggu dan aku jua menunggu. Rasullulah saw berbangga dengan Al-Quran kerana Al-Quran adalah sesuatu yang benar dari Allah swt.. maka apabila kami dengar hendaklah kamu patuh.. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang sedang kamu sembunyikan.

  • Mqtk Cawangan Putrajaya Sesungguhnya bisikan iblis ini terlalu halus.. kita sebagai manusia tidak mampu mengatasinya tanpa bantuan dari Alllah swt.. Iblis mampu berada dalam diri manusia ... jangan kamu menagku beriman jika kamu belum diuji Allah...


  • Mqtk Cawangan Putrajaya Aku sememang menunggu kehadiranmu wahai long nik.. jangan engkau menganggap bahawa aku melupai segala kebohonganmu terhadap kami.. sesungguhnya kami jua tidak berhajat kepadamu maka pergi la kamu sejauh yang mungkin sebelum.. kudis yang engkau buat akan menjadi barah.. engkau bisa melarikan diri dari kami tetapi kamu tidak mampu untuk menipu Allah... kemana kamu nak pergi di dunia ini ..

  • Mqtk Cawangan Putrajaya Minta tolong long nik kita jgn wi jumpa dengan ambo... kalau jumpa dengan ambo.. ambo akan kata "cis" ko mu..' mu boleh berlakun dengan orang lain.. mu boleh nak tipu org lain.. tapi tidak ambo.. aku memang letak mu munafik doh.... jadi kalu mu mari nak balah dgn puak ambo.. puak ambo memang tak heran dengan puak mu.. puak ambo memang semua penjahat.. beringat wei.. baik mu gi jauh-jauh..


  • Long Nik masyallah bawak mengucap syahadah wahai sahabatku...apakah perkara yang aku ini menipu kalian...siapakah org yang aku tipu itu?


  • Long Nik sapo nok baloh..ni ..siapo buat kenyataan dulu...mcm ni ko adat melayan tetamu...tak po lah mcm tu gak..aku undur diri dulu..assalamualaikum...semoga jumpa di padang masyar sesok..berat tuduhan mu keatas aku..tp x per ..sememangnya tidak ada niat pon nak bermusuh dgn sesiapa..

  •    
    Arif Azali Ariff Firman Allah: JIKA MEREKA BERIMAN SEBAGAIMANA KAMU BERIMAN , MAKA MEREKA ITU SAUDARAMU SEAGAMA; TETAPI JIKA MEREKA ITU TIDAK BERIMAN SEBAGAIMANA KAMU BERIMAN, MAKA MEREKA ITU BERADA DI DALAM PERMUSUHAN DENGANMU"

  •  
    Arif Azali Ariff Long Nik, kalau anda ikhlas.. kamu akan selamat, apa worried?? tapi kalau
    kamu menipu diri sendiri.. kamu tanggunglah!!
  •  
    Arif Azali Ariff Lagi satu menurut YDP MQTK, baka Raja Jembal tak pernah ada report di Kaabah yg baka Raja Jembar boleh kucup Hajarul'Aswad kecuali kena bersama-sama baka Long Gaffar.. contohnya TGNA terpaksa menggunakan TIKET Sultan Muhammad keV ke Mekah itu hari.. lagipun YDP Raja Jembal tu anak buah Tok Ayah Mat Pauh Lima Bachok.. tanya dia..!!!


  • Arif Azali Ariff YDP RAJA JEMBAL YM Nik Soh bin Hj. Nik Mat... kami kenal lo!!!

  • Arif Azali Ariff Kalau tak ikut Long Gaffar-MQTK, kaum Raja Jembal kesudahan biasanya GILA.. hati2 lo!! Akhirnya TokNenek kami juga ler terpaksa mengubat baka nie!! Itulah sejarah & realiti... maaf!!
  •  
    Arif Azali Ariff Hok MQTK Tok Syed Kadok-Tok Syed Kuning dok berubat selama nie.. tulah baka Raja Jembal.. isim, gila-bertambat kat pokok.. gila meroyan, ,, sampai org tua kami terpaksa berkata, "KENAPA PUAK2 RAJA JEMBAL JADI MACAM NIE??" .. apapun.. AYAH MAT PAUH LIMA (YM Raja Ahmad bin Raja Sulaiman) kirim salam banyok2.... dia kata, "Hj. Nik Mat ayah Tok Guru Nik Aziz tu mati bertambat di tiang kerana lara nak berjalan telanjang sampai mati; kesnya kalah berdebat bab 'Tupai boleh makan'... dgn puak-puak Datuk Syed Kadok-Tok Kenali di masa itu, sedangkan Sandab di Pakistan itu sejenis Arnab dan bukan Tupai...
  •  
    Arif Azali Ariff Ingat! Yang mengikut perlu mengikut, jangan nak besar diri... bawa adat ahlulbait itu.. cari IMAM kamu sebenar.. kalau tidak, 'TULOH'..!!!!!


  • Mqtk Cawangan Putrajaya Guano long nik.. Fikir sendiri la .. Rujuk la kitab tajuk muluk ms 31 mu tu.. Mu kena Hantar balik ko dok? brg aku tu atau mu nak lekat hutang dgn aku sampai mu mampus

  • Sorobunis Raqim KENAPA ISTANA PAKSA MQTK SERANG & BAKAR MARKAS AYAH PIN SESAT DI BESUT..!! http://bobspek.blogspot.com/2011/01/mqtk-menyerang-markas-ayah-pin-sesat.html


  • Sorobunis Raqim http://bobspek.blogspot.com/2011/03/pas-vs-mqtk-siri-i.html?showComment=1299728739809#c1217463680503713515


  • Sorobunis Raqim sabda Rasulullah SAW: "Sesiapa yang tidak sempat mengenal IMAMNYA/Khalifah di zamannya: maka ia akan mati di dlam 72 CABANG MUNAFIK"



  • Long Nik gini lah boh...demo duk kato ko kawe ni munafik lah gapo lahh..tak po boh kawe ado ALLAH swt yg maha melihat dan megetahui ..bukan demo nok jatuh hukum itu ini kepada sesorang...


  • Long Nik tak mengapa lah marilah nok amek brang demo..ado dgn kawe ..sapa ko ari ni duk baca..mugo hak demo demo mitok kawe bagilah...dulu sebb kawe pindoh...gini mingggu depan kawe gi putrajya..kawe bawok jupo demo...assalamualaikum...


  • Sorobunis Raqim Hoh.. mengaku dohhh!! patut laaaa... huuu salam untukmu


  • Sorobunis Raqim Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya
    dengan Ayat-Ayat itu. Tetapi dia bermati-matian
    cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya;
    maka bandingannya adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya:
    Dia menghulurkan lidahnya termengah-mengah dan jika engkau membiarkannya: Dia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah.
    Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami.
    Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
    (7:176)



  • Sorobunis Raqim Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang perintah Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka atau saudara-saudara mereka ataupun keluarga mereka. Mereka yang setia itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda serta bersyukur akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong agama Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong agama Allah itu ialah orang-orang yang berjaya

  • Nainunis Raqim Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah menurut kepada apa yang telah diturunkan oleh Allah Al-Quran dan kepada RasulNya yang menyampaikannya", mereka menjawab: "Cukuplah bagi kami apa yang kami dapati datuk nenek kami mengerjakannya". Adakah mereka akan menurut juga sekalipun datuk nenek mereka tidak mengetahui apa-apa dan tidak pula mendapat hidayat petunjuk?


  • Mqtk Cawangan Putrajaya Minta maaf .. Ambo tak seh jumpa demo doh..kita jumpa semula..pdg masyar tu pun kalu jumpa.. Demo ejah lagu mana pun bui balik ko pali pali.. Ikut demo nak pos ko nak hantar tangan ko dgn pali.. Dulu memang ambo sambut demo sebagai tetamu tapi lo ni minta tolong hantar balik brg ambo jah.. Lepas tu kita buat urusan masing2..

  • Nainunis Raqim Di dalam al-Quran terdapat sebuah ayat yang menjelaskan pengikut idea imam Mahdi as, dan jika ayat tersebut secara seksama diteliti maka dunia secara pasti sudah siapa menyambut datangnya penyelamat akhir zaman, ayat tersebut terdapat dalam surat Maidah ayat ke-59, Allah SWT berfirman kepada kaum mukmin secara langsung:”wahai orang-orang yang beriman barangsiapa diantara kalian murtad dan keluar dari Islam, maka Allah akan membangkitkan sekelompok kaum yang memiliki criteria berikut ini:
    1. Tuhan mencintai mereka sebagaimana mereka juga mencintai tuhan. mereka rendah hati dan kasih kepada sesame hamba beriman.
    2. mereka kasar dan tak kenal pamrih atau basa-basi kepada para musuh.
    3. senatiasa berjihad dan berjuang di jalan Allah SWT.
    4. saat melakukan tugas dan kewajiban tidak pernah merasa takut”.



  • Nainunis Raqim Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman. Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. Dalam hati mereka golongan yang munafik itu terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta dan mendustakan kebenaran. Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan. Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
  •  
  • Vaillutra Espada Maka demi Tuhan langit dan bumi, sesungguhnya apa yang tersebut itu tetap benar, tidak patut diragu-ragukan sebagaimana benarnya kamu dapat berkata-kata. (51;23)
  •  
  • Bobspek Quraisy AlHasyimi Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam Neraka, mereka berkata dengan sesalnya: Alangkah baiknya kalau kami dahulu kami taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Video Ahlulbait Melayu Bar

Loading...

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"