widgets

DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Sunday, July 3, 2011

POLIGAMI: Panduan perkahwinan dan poligami untuk suami isteri


Selanjutnya Siti 'Aisyah (r.a.) menerangkan, maksudnya;

Bahawa Rasulullah (s.a.w.) selalu berlaku adil dalam mengadakan pembahagian antara isteri-isterinya. Dan beliau berkata dalam doanya: 
"Ya Allah, inilah kemampuanku membahagi apa yang ada dalam milikku. Ya Allah, janganlah aku dimarahi dalam membahagi apa yang menjadi milikku dan apa yang bukan milikku."


Di satu sisi, al-Qur'an, secara praktisnya, telah jelas tidak berbantahan lagi bagi memperbolehkan poligami. Tetapi di sisi lain kelompok yang menolak poligami, melihat pelaku poligami tidak konsisten dengan sikapnya. Kenapa mereka menikahi perawan atau janda-janda cantik lagi kaya bukannya anak-anak yatim dan juga janda-janda tua yang ditinggal mati suaminya? 

Inilah kecelaruan sosial yang terjadi dalam masyarakat. Poligami tetaplah poligami. Walaupun seluruh dunia mengutuk poligami, masih akan ada suami yang berpoligami. Dan hukum itu jika ditolak dengan Qauluhu (perkataan), Fe'el-luhu (PERBUATAN) dan Qalbun'hu (HATI) .. maka tetap jatuh kufur kerana ia hukum Allah.. Tugas kita menjayakan amanah itu tanpa curiga dan bukannya menjadi RAJA PENGHALANG kerana pemikiran kita sendiri dan itulah TAGHUT!! dan wajib dilaknat!!

Kemudian Prof. Dr. T.M. Hasbi Ash-Shidieqy pula menerangkan; "Orang yang boleh beristeri dua ialah yang percaya benar akan dirinya dapat berlaku adil, yang sedikit pun tidak akan ada keraguannya. Jika dia ragu, cukuplah seorang sahaja."  

“Allah menjadikan pasangan untuk kalian dari jenis kalian sendiri; supaya kalian merasakan ketenangan dan menjadikan diantara kalian cinta dan kasih sayang; sesugguhnya yang demikian ini adalah tanda-tanda bagi orang-orang yang berpikir”.

Dalam poligami tidak ada masalah yang sulit sebagaimana yang dibayangkan banyak orang. Masalah poligami kembali pada penerapannya. persiapan seorang suami dituntut sebelum melakukan poligami, sama seperti persiapan calon suami isteri untuk melakukan perkawinan. Semua perbezaan-perbezaan yang ada dibicarakan untuk kesenagan di kemudian hari.

Dalam melakukan poligami paling sedikit ada tiga orang yang berperanan penting. Pertama, suami kemudian isteri pertama dan terakhir isteri kedua, begitu seterusnya sampai isteri kempat. Namun yang paling berperanan adalah suami.Berbicara mengenai penerapan poligami dapat ditinjau dari berbagai sudut, namundengan tidak melupakan tiga syarat di atas. Tanpa mengindahkan ketiga syarat di atas, memang seseorang masih saja dapat melakukan poligami. Hal ini kerana tidak adanya dlail-dalil agama yang mengharamkannya.

DALIL DAN SYARAT POLIGAMI 
Asas pensyariatan yang menjadi dalil utama di dalam keharusan berpoligami
ialah firman Allah SWT dalam surah an-Nisa’, ayat 3 :
ْ
“Dan jika kamu takut tidak berlaku adil terhadap perempuan-perempuan yatim, maka berkahwinlah (dengan) perempuan-perempuan lain yang kamu berkenan, dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil maka berkahwinlah dengan seorang sahaja, atau memadailah dengan hamba hamba perempuan yang kamu miliki. Itu adalah lebih dekat untuk mencegah
supaya kamu tidak melakukan kezaliman ”.
 
Menurut Dr. Muhammad al-Bahi dalam bukunya yang diterjemahkan ke bahasa Melayu oleh Fathurrahman (1988), poligami bukanlah suatu prinsip yang wajib dilaksanakan di dalam syariah Islam sehingga boleh menyebabkan berdosa jika tidak mengamalkannya. Poligami hanya merupakan perkara harus dan satu rukhsah (keringanan) dalam keadaan darurat. Jelasnya di sini walaupun bahasa yang digunakan di dalam ayat di atas berunsur perintah, ia bukanlah membawa kepada makna wajib dilaksanakan. Bahkan jika diamati ia boleh membawa kepada suatu tegahan dan haram hukumnya jika suami yang berpoligami tidak berupaya berlaku adil dan mengakibatkan penganiayaan terhadap isteri yang dikahwini.


POLIGAMI:
Terlintas tak mahu berpoligami itu pun dah dikira satu dosa, apatah lagi mengingkarinya! kerana POLIGAMI itu ARAHAN ALLAH.. PERINTAH DAN HUKUM-NYA..!! pada lelaki bukan wanita. laa... WANITA HARUS DIMADU... salah langkah.. ahakk wajib lak!! pada wanita yang taknak.. ada firmanNya: "LELAKI BAIK UNTUK PEREMPUAN YAN BAIK; DAN LELAKI JAHAT UNTUK PEREMPUAN YANG JAHAT".. dan bagi lelaki, "TIADA YANG TERLEBIH BAIK BAGI SEORANG LELAKI MELAINKAN DIBERI KEFAHAMAN MEMAHAMI ALQURAN"..
 
Poligami juga diizinkan dalam Yahudi. Ini berdasarkan undang-undang Talmud, di mana Nabi Ibrahim isterinya tiga, Nabi Sulaiman isterinya seratus. Perlaksanaan poligami berterusan dalam Yahudi sehinggalah Rabai Gersom Ben Yehudah (960-1030M) mengeluarkan perintah menentangnya. Namun masyarakat Yahudi Sephardic yang hidup di kalangan umat Islam terus mengamalkannya sehingga tahun 1950. Namun di Barat, trend hidup pragmatik yang mereka cipta menggantikan agama.

Islam apabila membenarkan poligami, seperti biasa menetapkan dalam setiap perkara peraturan dan disiplinnya. Soal berlaku baik dan adil kepada isteri, bukan sahaja diwajibkan untuk mereka yang berpoligami, bahkan kepada sesiapa yang bermonogami juga wajib melakukan kebaikan dan keadilan kepada isterinya.
 
Jika ada kecuaian mereka yang berpoligami bukan bererti poligami itu buruk, tetapi sikap pelaksananya itu yang salah. Betapa banyak mereka yang monogami yang menzalimi isteri, tidak bertanggungjawab terhadap keluarga dan berbagai lagi. Apakah kerana tindakan salah mereka itu, maka monogami juga patut dilarang? Inilah mentaliti kelompok liberal yang tidak terurus pemikiran mereka.


Maka dalam sejarah Islam, poligami tokoh-tokoh telah membuahkan kebaikan ilmu, keluasan keluarga dan keturunan. Berbagai lagi hikmah poligami yang boleh disenarai panjang. Malang sekali,
apabila golongan Pro-Barat atau ‘Islam-Liberal’ ini menyatakan tujuan mereka menentang pologami itu kerana hendak membela wanita, apakah pada mereka selain isteri pertama itu bukan wanita?
Wanita itu, bukan isteri pertama sahaja, tetapi setiap yang berjantina wanita termasuk yang akan menjadi isteri kedua dan seterusnya. Perasaan dan kehendak mereka juga adalah tuntutan dan hak wanita yang perlu dihormati.

Pernah saya sebutkan bahawa kadang-kala hukum-hakam Islam boleh diumpamakan sebuah kedai yang menyediakan berbagai jenis ubat untuk semua jenis penyakit. Jangan kerana ada ubat yang
dijual itu tidak bersesuaian dengan penyakit kita maka kita menganggap ubat tersebut mesti dihapuskan. Poligami adalah salah satu ubat bagi penyakit yang bersesuaian dengannya.
Menghalang zina dan membantu wanita. Bagi yang tidak memerlukan ubat ini dia tidak disuruh meminumnya.

Poligami juga adalah jalan keluar kepada kehendak cinta di luar kawalan. Di zaman ini, untuk seseorang lelaki mendapatkan wanita secara haram, amatlah mudah. Namun jika ada lelaki yang
ingin berkahwin sekalipun atas poligami yang membawanya menanggung berbagai risiko, saya rasa dia patut dihormati dan ada nilai tanggungjawab terhadap wanita....
Gejala anak dara tua bukan salah islam. Bukan salah Allah dan RasulNya. Ini kesalahan kita yang jahil dan bebal tentang agama. Kesalahan kita yg terpengaruh dgn fahaman barat dan agama lain.

Saya pernah berjumpa dgn seorang wanita yang berkata "saya benci kepada poligami; NERAKA PUN NERAKA LAA!". MASYA'ALLAH.. 2 perkara yg bododh!! yang pertama, membenci suatu yang dihalalkan oleh Allah termasuk dalam membenci keputusan Allah. berhati-hati dengan perkataan. saudari boleh berkata "saya tidak mahu bermadu" tetapi tolong jangan kata "saya membenci poligami". yang ke dua, bila pula masanya seorang perempuan itu boleh berpoligami? Yang dibolehkan berpoligami hanyalah lelaki. Wanita haram berpoligami atau berpoliandri (wanita memiliki banyak suami). hatta wanita yang suaminya berpoligami sekalipun, dia hanya memiliki seorang suami. dia tidak berpoligami. Saya husnuzzan yang dimaksudkannya ialah "saya tidak mahu bermadu". Ayat Allah pada surat an-nisa ayat 3 di tujukan kepada lelaki dan bukannya perempuan.

"Dan jika kamu takut tidak berlaku adil terhadap perempuan-perempuan yatim (apabila kamu berkahwin dengan mereka), maka berkahwinlah dengan sesiapa yang kamu berkenan dari perempuan-perempuan (lain): dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu bimbang tidak akan berlaku adil (di antara isteri-isteri kamu) maka (berkahwinlah dengan) seorang sahaja, atau (pakailah) hamba-hamba perempuan yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat (untuk mencegah) supaya kamu tidak melakukan kezaliman." an-nisa : 3

ada juga yang apabila ditanya tentang poligami terus meminta cerai kepada suaminya. ingatlah hadith rasulullah:

"Dari Sauban r.a bahawa Rasulullah saw bersabda : "Mana-mana perempuan yang meminta cerai daripada suaminya tanpa ada apa-apa keuzuran syar'ie, maka haram ke atasnya bau syurga" ..(Riwayat : Abu Daud)..

 PANDUAN:

Yang membezakan antara isteri yg bermadu dengan yang tidak bermadu hanyalah isteri tidak bermadu tidur dengan suaminya setiap hari dan isteri bermadu tidur dgn suaminya selang sehari (jika madu 2). Perlu diingat suami berpoligami dibolehkan mengunjungi semua isterinya setiap hari cuma tidak dibenarkan tidur bersama.

Mungkin ada org berkata ini berjumpa selang sehari ini tidak bagus kerana merenggangkan perhubungan. Tapi kalau merujuk buku 'man from mars and woman from venus' oleh pakar hubungan jantina dr john gray, jumpa suami selang sehari akan lebih merapatkan
hubungan dan menghangatkan cinta dan duduk rapat setiap masa akan melemahkan cinta. sila baca bab "men are like rubber band" yang menceritakan bahawa salah satu kriteria lelaki ialah cinta mereka seperi getah gelung. bila berjauhan, cinta lelaki itu akan makin meningkat seperti getah gelung yang ditarik. tetapi apabila sudah berdekatan sangat lama, cinta kaum adam akan mula kurang 'regangannya'. buku ini adalah buku yang sangat menakjubkan tentang perbezaan dua dunia antara lelaki dan wanita. buku ini adalah antara buku terlaris di dunia.

Setengah orang mendapat jodoh pada usia 16 tahun dan setengah yang lain hanya dapat jodoh pada usia 40an dan setengah mereka pula mati sebagai anak dara / teruna.

Adakah Allah mempunyai sifat pilih kasih dengan hanya memberikan jodoh kepada ...orang tertentu sahaja?? Persoalan seperti ini boleh merosak akidah seseorang.

Kalau merujuk surah Assyura ayat 30, setiap musibah dari Allah adalah kerana dosa manusia. Saya redha dan mengakui bahawa segala musibah yang menimpa saya selama ini adalah disebabkan kesilapan saya belaka.

Jodoh adalah milik Allah dan rahmat ini akan hanya diberikan kepada mereka yang Allah kehendaki. Seseorang yang jauh dari rahmat jodoh sebenarnya sedang mengalami satu musibah. Musibah ini adalah kerana pelakunya ada membuat kesilapan.

Ramai orang telah ditutup hatinya oleh syaitan dari mengenali / muhasabah kesilapan mereka. Bila mereka gagal mengenalpasti kesilapan ini, hiduplah mereka terus menerus tanpa rahmat Allah yang satu ini.

Antara dosa perempuan atau lelaki yang menyebabkan rahmat kahwin ditolak oleh Allah ialah:

1. Pernah berusaha melalui bomoh melalui mandi bunga, memakai susuk dsb agar dicepatkan jodoh mereka. Dosa ini sangat besar kerana mensyirikkan Allah.

2. Mengamalkan ilmu sesat dari "ustaz" atau orang pandai yang sebenarnya seorang bomoh sesat seperti ilmu membaca mentera bila keluar rumah, ilmu kunci tubuh bagi wanita dsb. Ilmu ini mengundang pertolongan dari syaitan seperti mudah mesra dengan semua orang dsb tetapi orang ini tidak sedar akan janji iblis yang membantunya dan antara janji tersebut ialah orang ini akan dipastikan tidak kahwin sampai mati.

3. Berkata sombong seperti seorang rakan saya "aku kalau nak kahwin, aku petik aja jari, 10 orang datang nak kahwin dengan aku". Sombong adalah milik Allah sahaja (Al Mutakabbir) dan dilarang manusia mengamalkan sifat ini. Kita pastinya melayakkan pelbagai azab Allah sekiranya mengamalkan sifat sombong ini.

4. Terlalu memilih Mr Right / Ms Right dengan sewenang-wenang menolak pilihan yang ditentukan Allah. Kebanyakan orang yang tidak berkahwin ini sebenarnya pernah dilamar oleh seseorang tetapi terus menolak mentah-mentah tanpa merujuk kepada Allah seperti melalui sembahyang istikhorah atas alasan seperti tidak sama taraf dsb. Allah sudah menetapkan dalam Al Quran bahawa perempuan baik dijodohkan dengan lelaki baik dan sebaliknya. Kalau perempuan macam SAH AHLI NERAKA MACAM JADDAH BT ASYTTH (HARAM JADDAH) YG MERACUN SAIDINA HUSSEIN CUCU NABI SAW atau HABIBAH YANG BERKAHWIN SEMALAMAN DENGAN NABI LALU DICERAIKAN DAN AKHIRNYA GILA BILA KELUAR DARI RUMAH NABI SAW!".. maka.. watak2 itu.., janganlah berangan untuk mendapat jodoh suami macam Nabi Muhamad SAW @ SIBGHAHNYA. Masya'Allah'hulaquwatailla
-billah..

5. Rosak akidah mereka dengan menolak hukum Allah seperti poligami, hudud dsbnya. Setengahnya sanggup bercakap seperti "aku sanggup jadi anak dara tua sampai mati dari menjadi isteri kedua". Membenci mana-mana hukum Allah sudah cukup melayakkan diri untuk menjadi Kafir. Dosa ini adalah dosa paling besar dalam Islam dan inilah antara punca azab musibah yang Allah turunkan seperti musibah tidak dapat jodoh.

6. Putus asa dan mengeluh. Mengeluh bukan ciri orang Islam. Terus menerus mengeluh akan terus menerus mengundang azab Allah. Putus asa seperti berkata "biarlah aku menjadi anak dara tua sampai mati" akan mengundang musibah yang berat dari Allah iaitu kekal tidak berkahwin. Allah membahasakan orang yang putus asa ini agar mencari tali untuk menggantung diri sampai mati (bunuh diri)

7. Banyak berbuat dosa mengundang pelbagai musibah dari Allah. Ada manusia yang malas sembahyang dan ada juga yang gemar berbuat maksiat pastinya mengundang azab musibah dari Allah. Apatah lagi kalau dosa berzina.

8.Tidak mahu mendalami ilmu agama juga adalah satu dosa kerana belajar agama adalah wajib untuk semua orang. Tidak melakukannya mengundang dosa yang kelak mengundang pelbagai musibah azab dari Allah.

Allah tidak pernah pilih kasih dengan memberikan jodoh hanya kepada sebahagian orang sahaja. Manusialah yang selalu menzalimi diri sendiri. Kezaliman inilah yang mengundang musibah azab dari Allah dan tidak dapat jodoh adalah antara pelbagai musibah azab dari Allah SWT.


Masalah utama dalam menyelesaikan masalah orang seperti ini ialah ORANG YANG BERMASALAH INI TIDAK MENGETAHUI BAHAWA SEBENARNYA MEREKA INI SEDANG BERMASALAH.....


MADU TIGA (ahmad Dhani)
n

Untuk itulah, masalah poligami harus dilihat bukan hanya dalam perspektif boleh dan tidak boleh, tetapi masalah-masalah apa sajakah yang ada dalam poligami. Ulama' fiqh dulu selalu mempertimbangkan izin isteri untuk berpoligami. Hal ini untuk menyikapi adanya wacana keadilan dan konteks poligami. Kemudian keadilan diartikan sebagai kesediaan dan kerelaan isteri untuk dimadu. Apabila isteri mengizinkan, maka suami boleh menikah lagi. Masalahnya, seringkali pihak isteri mendapat maklumat yang tidak tepat, salah dan mengelirukan baik dari segi teologis dari ukuran yang disandarkan kepada Rasulullah tentang Isteri yang mahu di madu. Tentunya, ini menjadi anggapan buruk atas ketulusan wacana poligami untuk memecahkan permasalahan sosial yang utama seperti perselingkuhan dan zina. Justeru menepati motif dan kehendak utama hadis Rasulullah SAW iaitu, "BERKAHWINLAH! KERANA AKU BERBANGGA DENGAN UMATKU YANG RAMAI".. ITU MATLAMATNYA!! dan kesudahan yang baik itu bagi orang2 yang bertaqwa"..;. 

Melihat hal tersebut, hal ini tentunya harus dipertanyakan kembali sebab ternyata pihak isteri telah tersalah fahaman dan kesadarannya oleh justifikasi teologis yang hanya menguntungkan pihak suami dan juga bandingan kontranya yang menguntungkan pihak syaitan... 


Menurut pendapat ini keberbolehan berpoligami disebabkan kepatuhan dari sifat ayat iaitu kelompok yang memperbolehkan dengan bersyarat lelaki yang berpoligami. Ketentuan ini ditetapkan atas akhir ayat yang menjelaskan tentang wacana kezaliman dan TIDAK ADIL dalam berpoligami. Padahal permasalahan yang terjadi di masyarakat bukanlah wacana boleh atau tidak boleh, mampu atau tidak.. ada asasnya iaitu kerana firman Allah: "JIKA KAMU MAHU BERLAKU ADIL"... maka Al-Qur'an secara NYATANYA tidak melarang berpoligami, "kawinilah wanita-wanita yang kamu senangi: dua, tiga atau empat". Ini adalah justifikasi yang sangat kuat bagi pelaku poligami. Belum lagi realiti pada permasalahan sosial yang menunjukkan adanya peningkatan jurang keimanan dan kekufuran juga perselisihan. Ini malah memperkuat keharusan poligami iaitu HARUS BAGI ALLAH ATAS MNETAPKAN JODOH! 

Pernikahan yang sah merupakan salah satu jalan orang yang beradab dalam menyalurkan hasrat seksual dan mempertanggungjawabkannya baik secara agama maupun sosial atau dipanggil FITRAH.. Dari sisi ini, pelarangan poligami malah menjadi sesuatu yang menolak adab dalam hukum Allah sebab seakan-akan mengesahkan beberapa orang sahaja yang mampu berpoligami untuk menyalurkan hasrat seksual secara sah dengan penilaian tanpa asas dari sumber yang benar. Tetapi kalau poligami diperbolehkan maka terjadi ketidakadilan dalam hubungan suami-istri? Kalau suami diperbolehkan agama untuk poligami, kenapa istri dilarang poliandri? Kalau saja alasannya hanya urusan seksual, ini tidaklah logik dan kurang tepat kerana hal-hal yang mengenai masalah seksual, laki-laki maupun perempuan adalah mempunyai masalah yang sama; sama-sama ingin berpetualang, nafsunya kejahatan!

Hak Anak dan Masyarakat dalam Poligami perlu diberi asasnya. Semua pelaku poligami berpegangan pada pemahaman teks al-Qur'an untuk berpoligami. Berpegang IKTIKAD ATAU KEYAKINAN tersebut; maka ketika sebagian masyarakat dan juga institusi krajaan & pemerintah melarang poligami, maka akan terjadi 'class social' antara yang menolak dan yang menerima. Ada unsur nafsu di situ.. Maka wajib mengetahui bahawa setiap pegangan pelaku poligami adalah pemahamannya terhadap teks alQuran yang menjadi kitab suci agama Islam...

Untuk itulah, poligami harus didudukan bukan hanya keuntungan antara suami dan isteri tetapi adalah masalah keluarga yang membabitkan seluruh anggota keluarga dan juga masyarakat. Harus diketahui poligami terjadi dalam rangka berdefinasikan rumah-tangga. Sedangkan dalam susunan anggota keluarga bukan hanya suami-isteri, tetapi ada anak dan juga masyarakat amnya. Anak adalah salah satu bahagian dari pola kitaran poligami yang ikut serta merasakan ekses dari hasil poligami itu sendiri dan itulah matlamatnya..


KEMAMPUAN BERPOLIGAMI; BATU UKURNYA

Masalah mampu dalam poligami: SEBENARNYA SAYA TAK INGAT DI DALAM KITAB MANA SAYA BACA- HADIT SAHIH MUSLIM ATAU MANA-MANA KITAB dari rujukan MQTK dan Raja-raja Mealayu. yess.. .. ADA!! iaitu kisah seorang LELAKI ARAB BADWI yang paling miskin harta bendanya di tanah jazirah itu. Maka pada suatu hari, lelaki Badwi itupun datang menemui Rasulullah SAW dan memohon supaya DIDOAKAN MENJADI KAYA. Tapi ditolak oleh rasulullah SAW dengan sabdanya, "BERKAHWINLH KAMU!" dengan tegasnya. 

Lalu Nabi SAW menghadiahkan sesuatu yang menjadi maskahwin Lelaki Badwi itu; dan kisah ini berlarutan sebanyak tiga kali dan begitulah juga jawapan nabi SAW, 'BERKAHWINLAH KAMU..!" tak ubah2.. hee.. 

Maka pada suatu hari Rasulullah berkunjung ke rumah orang Arab Badwi itu setelah lelaki itu beristeri tiga. Namun apabila berjumpa lelaki Badwi itu, maka nabi SAW bertanya, 'KENAPA KAMU TIDAK MEMOHON AKU MENDOAKAN KAMU KAYA?.. 

Maka jawab lelaki Badwi itu,: "AKU MALU YA RASULULLAH!! Setiap kali aku mohon didoakan kaya mmaka setiap kali itu engkau mengatakan, 'BERKAHWINLAH!" dan aku malu kerana aku seorang yang miskin dan tidak berkemampuan"... 

maka Rasulullah SAW tersenyum dan bersabda;"KERANA KAMU SEORANG YANG BERILMU"..

... so batu ukurnya ILMU dan firman Allah: 

"KAMI TURUNKAN ALQURAN ITU UNTUK ORANG-ORANG YANG MAHU BERIBADAT DENGAN ILMU"...
ameen

by: Bobspek Quraisy alHasyimi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"