widgets

DAN AKU DARI QURAISY..

DAN AKU DARI QURAISY..
RAMPAS PALESTINE "2013 .. says: INSYAALLAH.. TUHANKU PASTI AKAN MENOLONGKU..

MQTK

mqtk PERTUBUHAN PELAJAR-PELAJAR ALQURAN
DATUK SYED KADOK KELANTAN (MQTK)
widgeo.net

CONTENT:

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM

Image Hosted by PicturePush - Photo SharingImage Hosted by PicturePush - Photo Sharing

Thursday, June 9, 2011

YANG DIKATAKAN MAKRIFATULLAH..

KAMU LALU KAMU YANG RASA!!

 YDH ASP TUAN DIMIN ADALAH PENGARAH BAKA IPK KELANTAN: Menerima ALQURAN QADIM dari Pertubuhan MQTK PADA 2011M ..

"MENJULANG ALQURAN SEHINGGA MENGATASI SEGALA-GALANYA"
  
ALQURAN QADIM ITU ADA KAEDAHNYA:


Kalau kamu melaluinya maka kamu yang merasainya'.. dan itulah MAKRIFATULLAH..!! DAPAT MEMBEZA ANTARA QADIM (AZALI) DAN MUHADDAS (BARU) ... iaitu kehendak Allah atau Taghut atau pemikiran sendiri atau kehendak syaitan atau hawa nafsu.. 

Ingat alQuran ITULAH ROH!! IA HIDUP!! dan itulah BACAAN KEBENARAN/A STATEMENT OF TRUTH/ A WORD TRUTH FROM GOD, SENDING INTO YOUR HEART BY THE GREATEST ANGEL CALL RUHULAMIN OR JIBRIL TO BE A MUHAMMAD/Mausoleum Palace (HATI YANG DAPAT MENERIMA DAN MEMAHAMI SERTA MEMIKUL AMANAH ALQURAN ITULAH MUHAMMAD).. UNTUK MENJADI MAHADI ATAU KHALIFAH KERANA FIRMAN ALLAH: TIDAK AKU JADIKAN MANUSIA ITU SEBAGAI KHALIFAH DI MUKABUMI" IAITU 'MANUSIA YANG DIBERI PETUNJUK' dan itulah MAHDI ila Mahdi...

DAN APA ITU PETUNJUK? MAKA PETUNJUK ITULAH ALQURAN DAN PEMIMPIN ITU ADALAH PEMIMPIN YANG ADA ALQURAN .. DIMANA?? DI TANGAN KANANYA kerana sabda Rasulullah SAW: DEMI KEKUASAAN YANG JIWANYA BERADA DI TANGAN KANAN-KU" iaitu "WAHAZA-KITA'BUN- INILAH KITAB YANG DITURUNKAN"!! SO, ITU KITAB YANG MENGANDUNGI BERKAT DAN IBU SEGALA MUKJIZAT.. 

Cuma perlu tahu kaedah menggunakannya.. dan kaedahnya ada di MQTK.. firman Allah: PADA SATU KAUM YANG TELAH LAMA TERPUTUSNYA PENGIRIMAN RASUL-RASUL".. Untuk apa semua itu?? Kerana firman Allah: Lakod'kho'lakhod'na'insaa'nafi'ah'saniq'taqween .."TIDAK AKU JADIKAN MANUSIA ITU ADALAH SEBAIK-BAIK KEJADIAN"- .. Ingat sebaik-baik kejadian!! 

firman Allah: "KAMU YANG TERTINGGI JIKA KAMU ORANG YANG BERIMAN".. so siap orang yang beriman itu??.. SIAPA!!??.. Maka jawapan di dlm KUBUR ialah, 'Wama'imaa'mukaa- MANA IMAN KAMU'?? Jawapannya ALQURAN semata-mata..! So IMAN itu ALQURAN dan BERIMAN itu ORANG YANG PERCAYA ALQURAN!!.. cuma percaya dan cara gunanya bagaimana???.. 

Jika seseorang yang telah diberi HIDAYAH AL-'ISYQ iaitu benar-benar ikhlas dan menghadapkan wajahnya kepada Allah dengan tulus, niscaya Allah Subhanahu wa Ta’ala akan menolongnya dengan cara yang tiada pernah terlintas di hatinya. Dia akan menyingkirkan segala penghalang menuju jalan taubat.


Hendaklah setiap orang senantiasa ingat bahwa seluruh perbuatannya akan dimintai pertanggungjawaban. Seharusnya ia berpikir bahwa perbincangan dengan kekasihnya akan ditanyakan nanti di hari kiamat. Hendaklah dia berpikir betapa malu dirinya kelak ketika Allah mencela perbuatannya.

Oleh itu menyebabkan ia memisahkan diri dan menjauh akan mengusir bayangan orang yang dicintai dalam hatinya. Hendaklah ia bersabar menanggung perpisahan beberapa saat walaupun sulit pada awalnya. Seiring dengan waktu, seluruh masalah akan menjadi mudah. Sebab mabuk cinta adalah karena kesibukan hati yang kosong. Hatinya akan dipenuhi bayang-bayang kekasihnya. Tetapi ketika ia sibuk dengan hal-hal lain maka cintanya akan memudar, rindunya akan hilang dan akhirnya ia dapat melupakannya. 


Hendaklah memohon kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala untuk memudahkan segala urusan perjlan makrifatnya. Jika ia tak bisa melaluinya karena sebab-sebab atau halangan atau Aqobah tertentu, maka hendaklah ia bersabar dan memohon kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala agar diberi jalan keluar.

Carilah jalan atas apa-apa yang dapat mendekatkan diri pada keredhaan Allah. hendaklah duduk bersama orang-orang zuhud dan mendengar kisah-kisah orang shalih. Memangkas habis ambisi. Dengan cara membuang rasa putus asa disertai dengan keinginan keras untuk dapat menundukkan hawa nafsu. Selalu konsisten menjaga sholat dengan sempurna.

Menjaga kewajiban-kewajiban sholat, baik berupa kekhusyukan dan kesempurnaannya secara lahir dan bathin. Menjaga kharisma., agar tidak jatuh kepada kedudukan yang hina dina, tidak jatuh dalam perbuatan yang tercela dan segala bentuk yang dapat menghalangi keutamaan dan kemuliaan. Orang-orang yang memiliki harga diri tidak pernah menjadi musuh pada hukum Allah; atau budak pada sesuatu. Allah itu Rajanya. Tanpa iktikad dan jalanan yang benar, maka akan rosaklah seuatu itu; Lihat saja, betapa hawa nafsu menyebabkan orang-orang mulia menjadi hina.

INGAT! TIADA PEMBERI SYAFAAT DI PADANG MASYAR MELAINKAN ALQURAN..!! 
 

Definisi dan terminologi setiap istilah asal Al-Quran dan Hadis Sahih serta Qias telah tidak difahami lagi oleh kebanyakkan generasi baru.

"Cerdik" atau bijaksana bukan lagi difahami "Orang Yang Banyak Mengingati Mati" tetapi didefinisikan semula, yang ada PhD, 9A1-SPM, IQ 146 point ke atas dan sebagainya.
 
"Bala kifarat Allah berupa penyakit jasad yang berhajat kepada doa Ketua Mukminin/Nabi/Rasul/Pengganti Nabi/Wali Qutub dan Abdal didefinisikan sebagai "Biological Disease" yang hanya memerlukan alkohol atau dadah untuk dipulihkan oleh mana-mana orang/manusia bergelar doktor, tak kira sama ada mereka Wali Syaitan/Wali Fasiq/bukan mukmin/tak andi wajib/tak makbul doa - dan tanpa proses taubatan nasuha dan pengesahan pengganti Nabi/Rasul/Khalifah Allah bahawa diterima segala taubatnya dan bebas dari kifarat(sembuh) dengan kaedah para ahli kasyaf di dalam Islam sebenar ini".

Jelas iktiqad itu terkeluar dari garis panduan jumhur ulama muttafiqu alahi, Aqidah ahli sunnah wal jamaah, mazhab Imam As-Syafie pegangan seluruh Ahlul-Bait/Bani Hasyim dan Raja-Raja Melayu sejak lebih 650 tahun (Majapahit II 1347M) dan automatik termasuk di dalam jalan kematian 72 cabang munafiq - tanpa Imam, tanpa kitab, tanpa syafaat, tanpa Jemaah Bani Hasyim(wama ikhwanuka) hingga ke Padang Mahsyar.

Maka kerana itu alQuran dikatakan QADIM iaitu azali dari Allah dan bukan Muhaddas iaitu bukan Makhluk atau benda baharu. ALQURAN itulah suara Allah iaitu BACAAN KEBENARAN. Ia bukan dibawa oleh Syaitan-Syaitan dan TIDAK BOLEH DIPALSUKAN dari mana-mana arah dan segi sekalipun.

Kerana itu yang dikatakan Makrifatullah adalah mengenal Allah dengan SIFAT ZATNYA iatu KALAMULLAH itu sendiri. Kerna itu dikatakan 'TIADA PEMBERI SYAFAAT DI PADANG MASYAR MELAINKAN ALQURAN.'

AsSyuraa:51Dan tidaklah layak bagi seseorang manusia bahawa Allah berkata-kata dengannya kecuali dengan jalan wahyu (ALQURAN), atau dari sebalik dinding (mimpi atau ilham), atau dengan mengutuskan utusan (PENYERU- manusia atau malaikat) lalu utusan itu menyampaikan wahyu (ALQURAN) kepadanya dengan izin Allah akan apa yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi keadaanNya, lagi Maha Bijaksana. ~..

wasallam.. :) 


9/6/2011 MQTK-BSE

NOTA TAMBAHAN:

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MQTK Bahagian Agama & Kaunseling [BAKA PDRM] BUKIT AMAN MALAYSIA

KERJASAMA MQTK_QSI Bersama Unit BAKA PDRM Bukit Aman
MQTK_ISTAC/IIUM 7 feb 2011M

Video: MENITI TITIAN USANG-AMY SEARCH & MQTK 2011

VIDEO MQTK ................ KEMBARA DI TANAH GERSANG

My Blog List

PERTUBUHAN PELAJAR ALQURAN DATUK SYED KADOK KELANTAN MQTK 1909M

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN

BENDERA ASAL NEGERI KELANTAN
Panji-Panji Hitam Diambil dari bendera asal negeri Kelantan DarulNaim sebelum ditukar oleh kerajaan Kelantan pada tahun 1909M. Di masa bendera Panji-Panji Hitam ini dikibarkan, hukum HUDUD dijalankan sehingga pada masa era pasca penjajahan. Bendera ini berimejkan seekor anjing yang bernama KITMIR iaitu antara anjing-anjing yang dimasukkan ke Syurga. Anjing Kitmir ini telah menjaga pintu gua tempat dimana pemuda ArRakim AshabulKhafi telah ditidurkan Allah selama 309 tahun. MasyaAllah!! Riwayatnya anjing ini akan kembali untuk membantu nabi Isa putera Maryam untuk membunuh Dajjal Laknatullah bersama-sama AshabulKhafi dan Imam Mahdi. "Di akhir zaman, kaum kerabatku akan diinjak-injak dan dihina-hina sehinggalah datang stu kaum dari sebelah timur yang akan menegakkan Panji-Panji Hitam; Itulah Pemuda Bani Tamin". Dan Pemuda ini akan menyerahkan kekuasaan kepada Imam yang sebenar iaitu Imam Mahdi setelah kerajaannya kuat. Pemuda ini merupakan seorang anak raja yang zuhud dari keturunan Rasulullah SAW bernasabkan syd. Hussein rd. Kalimah khat pada bendera hitam itu pula adalah sepotong ayat alQuran yang bermaksud 'Pertolongan Allah' atau Nasrumminallah'. Manakala perkataan Kelantan tertulis pada ekornya sebagai simbol wilayah.

About Me

My photo
Madina, Saudi Arabia, Israel
Raja-Raja Melayu adalah Ahlulbait. Nak mengenal AhlulBait perlu mengenal Raja-Raja Melayu; Dan nak mengenal Raja-Raja Melayu perlu kenal orang Melayu dahulu.

HISTORY IS MY IDENTITY

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing
by BobspekRockers AlKubra on Wednesday, 01 September 2010 at 09:16

MISTAKEN IDENTITY:

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

"Jika mereka meletakkan Matahari di tangan kanan saya dan Bulan di tangan kiri saya, supaya saya meninggalkan usaha saya ini, TIDAK AKAN SAYA TINGGAL-kan! Sehinggalah Wahyu Allah (A Statement of Truth) mengatasi segala-galanya".... zZ

SEJARAH AHLULBAIT MELAYU: TITIHAN YM SYED HUSSEIN JAMADILKUBRA NUSANTARA

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing>> .. Any matters raised, I would like to say that the Islamic Empire ruled for 500 years was actually Islam that killed my ancestor, namely Saidina Hussain rd. (Grandson of the Prophet Muhammad SAW) in Karbala until the descent I had to hide in Iran (Persian Zoroaster-)-Hadramaut (Allawiyyin-Suffiyyah) and finally to Gujarati [(Delhi Sultanate-Sultan Ahmad Jalal AlAkhbar (Zoroastarian+Monghul)] > and the final Kingdom is PATTANI or Nusantara or 'The Land's of Malay'/Jawiyun...

Al-Jawiyun nama gelarannya, Tanah jawi tempat asalnya. Kemuncak zaman keagungan di abad ke 13.

and than The Last ZORRO (MQTK laa..!! http://bobspek.blogspot.com/search/label/HISTORY%20OF%20THE%20MASK%20OF%20ZORRO%20IN%20MALAY) zappP_____zZ .. InsyaAllah..

Then The Sultanate get 14 offspring of siblings and 7 to the East [(Federated Malay-Monarchy (YM Syed Hussein JamadilKubra Nusantara 1350M)] and 7 more people living in the continent of India (India-Pakistan-Afghanistan), two streams of Islam distinguishes this continent with the Islamic Middle East or Islamic Modern hybrids or Islamic or any name in Islam, but conditions still have 73 Islamic groups, but split up Resurrection.

Ahlulbayt for hunting and is killed by the Muslims themselves who do not like the direction that God's love in Ahlulbayt. Then Ahlulbayt killed and hated until now. Because Islam is the belief that elected caliph of Ahlulbayt. Those murderers saidina Hussein (Grandson of the Prophet Muhammad ) this is the hadith that rotate (Words by Prophet Muhammad SAW) and said it was the basis of Islam. This problem should be resolved by our IMAM.. (last task given)!

3:33 Allah chose Adam, Noah, Abraham Family (Ahlulbayt) and Imran Family (Jew and Christian) than from other nations in his day; as a descendant of a descendant of the other. "

61:4. O you who believe! Be you helpers of Allâh as said 'Iesa (Jesus), son of Maryam (Mary), to Al­Hawârîûn (the disciples): "Who are my helpers (in the Cause) of Allâh?" Al­Hawârîeen (the disciples) said: "We are Allâh's helpers" (i.e. we will strive in His Cause!). Then a group of the Children of Israel believed and a group disbelieved. So We gave power to those who believed against their enemies, and they became the uppermost.

>>>>

Keliru Abraham ke Ibrahim? Musa ke Moses? Haurn ke Aron? Ishak ke Isaac? Muhammad ke Ahmad? Isa ke Jesus? dan yang mana satu jantannya dan yang mana betinanya?..hahaha..

Tidak Kami tinggalkan melainkan tertulis dalam KITAB yang NYATA sebelum peristiwa itu berlaku; supaya kamu tidak bersedih hati di atas apa yang luput daripada kamu dan tidak terlalu bersukacita di atas apa yang telah Kami kurniakan pada kamu." (alquran)

slmkum

King's of The Los Kingdom/.. zapp___zZ The Last ZORRO 1909M/BobspekRockers alKubra/Azurri68...

>>

.Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>

'PERISTIWA TRAGEDI KAIN CINDAI' -DYMM Sultan Kelantan, SULTAN MUHAMMAD KE V dari titihan Raja Long Yunus, yang mana Raja Long Yunus telah dilantik oleh datuknendaku Tengku Sri Maharaja Datuk Perdana Menteri LONG GAFFAR (1576M) menjadi Sultan Kelantan dan dipanggil 'Pemerintahan Raja Dua Bersaudara'. Dalam "Tragedi Kain Cindai' itu, Raja Long Gaffar telah membunuh Sultan Kelantan di masa itu, iaitu Raja Long Pandak dan menukar Sultan baru (Raja Long Yunus). Kemudian Datuknendaku membuat pemerintahan HUDUD YANG PERTAMA DI KELANTAN dan berpusat di pondok LIMBAT; Wasiat Raja Long Gaffar pada Raja Long Yunus; "ADIK! KAMU DUDUK DALAM ISTANA, BIAR ABE PEGANG RAKYAT"

>>

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

>>> Warisan Siti Qantura-Nabi Ibrahim (Yunnan) adalah Puteri yang ketiga bernama Puteri Linang Cahaya; yang berkahwin akan dia dengan Ketua Wali 7 di Nusantara, Syed Hussien JamadilKubra @ Jamaluddin AlAkhbar @ salasilah alKubra, dari kerajaan kesultanan Delhi/Deccan (Zoroaster-Monghul-Ahlulbait); yang BERWASIAT KEPADA ZURIATNYA SUPAYA, 'JANGAN MAKAN IKAN KEKACANG'..!! Maka dari keturunan keduanya lahirlah Syed Ali Nurul Alam (Empayar PATTANI) Yang juga digelar Sultan Qumbul atau Patih Gajah Mada, Merupakan moyang kepada Wali Songo yang ternama itu. Dari keturunan keduanyakah akan lahirnya Bani Tamim itu? Yang disebut 'PEMBANTU AL-MAHDI DI AKHIR ZAMAN'...??!! yang mana akhirnya Bani Tamim akan menyerahkan kekuasaannya pada seseorang yang digelar AL HASYIMI .... wallah'hualam..

Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing

KISAH SYAIDINA HASSAN RD DENGAN KHALIFAH MUAWWIYYAH

Suatu hari, ketika berdebat dengan Muawiyyah (Penulis Wahyu zaman Nabi iaitu bapa kepada Yazid Laknatullah), maka nenda kita Syaidina Hassan telah berkata:

"Wahai Muawiyyah! Bagaimana kami harus mengikut kamu di dunia ini sedangkan kami adalah KHALIFAH kamu di akhirat. Dan bagaimana kami perlu mengikut kamu di dunia ini sedangkan kamulah yang perlu mengikut kami di akhirat nanti".

______________________________

KATA-KATA SYAIDINA HUSSEIN rd:

"Kalaulah Tidak kerana aku mahukan RAHMAT ALLAH (alquran) tersebar di antara kalian, nescaya aku tidak akan berbicara dengan kalian semua"

BookGlobal.Net

Pada yang mengenal ahlulbait - JANGAN AJARI MEREKA ITU KERANA ALLAH TELAH MENGAJAR MEREKA (sheikh Tijani-Sunni Iraq) .....
>>>>>>> >>>>>>>

KITAB-KITAB RUJUKAN BANI HASYIM QURAISY MQTK

(for Malay language only)

*******

*******

b>

http://bobspek.blogspot.com/2011/03/kitab-kitab-mqtk.html

*

**

"ALIF MIM TA -ALIF MIM TA"